Toon posts:

Online FPS games werken op sommige momenten schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik het probleem bij FPS games online dat ze soms schokkerig of vertraagd worden weergegeven, heel vreemd want ik had het eerst niet. Spellen die ik vaak online speel en waar ik deze problemen mee ondervind zijn:
Unreal Tourn 2003, tron 2.0, wolfenstein.
Snap niet hoe het komt want heb niet het probleem als ik ze niet online speel.
En ik heb niet dit probleem bij spellen als warcraft III , diablo II als ik die online speel.

Had zelf het idee dat het mischien aan de verbinding kan liggen, maar dit kan toch niet van de ene op de andere dag zo sterk veranderen, dat de games nu online opeens soms vertraagd werken

Heb al alle nieuwste patches en drivers geinstalleerd, maar schijnt niet te helpen, wel frappant dat het alleen bij de FPS games vooorkomt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 21:25 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
rommel even met je vsync. Vaak wil dat de schokking veroorzaken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Had zelf het idee dat het mischien aan de verbinding kan liggen, maar dit kan toch niet van de ene op de andere dag zo sterk veranderen, dat de games nu online opeens soms vertraagd werken
Dat kan wel hoor, de ene dag is het nou eenmaal drukker op internet/bij jouw provider dan de andere dag. Speel je op bepaalde tijdstippen waar het druk kan zijn? Bijvoorbeeld na 19:00 is een tijdstip waarop veel mensen gaan internetten waardoor je servers misschien in de knoei kan komen te zitten met te veel verbindingen.

En heb je al eens gekeken of je niet gewoon een hoge ping/lage FPS had online? Ping's kan je meestal ingame controleren, FPS ook, maar dan meestal met een (andere) command. Weet je geen command voor FPS of is die er gewoon niet, dan kan je Fraps proberen. Dat is een programma die meet hoeveel beeldjes per seconde (FPS) er verschijnen.

En als laatste zou ik eens letten of je geen packetloss of choke hebt in spellen of dat de server niet gewoon lagt van zichzelf. Vraag andere mensen met dezelfde verbinding als jou eens of ze met die spellen die jij speelt ook last hebben van schokken :)

The devil is in the details.

Verwijderd

bij wolfenstein is fps dacht ik cg_drawfps 1 of cl_drawfps 1

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

en in UT2k3 op TAB drukken en dan "stat fps" (zonder quotes) en dan enter drukken, OF op F6 rammen (zie je meteen de packetloss en shit)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
FireWurX schreef op 04 September 2003 @ 11:22:
en in UT2k3 op TAB drukken en dan "stat fps" (zonder quotes) en dan enter drukken, OF op F6 rammen (zie je meteen de packetloss en shit)
helaas in UT2k3 zegt dat niks..
ik heb vaak genoeg een ping onder de 50 gehad en geen packetloss waar ik lagde als een gek.. en ik ben niet de enige..

Bier, Whiskey en Metal!!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ow, heb ik nog geen last van gehad.... misschien ligt het dan aan de server die niet genoeg capaciteit heeft ofzo...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1