Toon posts:

AGP card in AGP Digital Display slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een AGP kaart in een AGP Digital Display slot te zetten? Ik heb namelijk een chaintec mainboard waarin de AGP kaart niet werkt. Zou dat aan de AGP Digital Display slot kunnen liggen?

Verwijderd

Ligt het aan mij of aan jou, ik heb nog nooit van een AGP Digital Display slot gehoord

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 03:03

Erw

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 21:10:
Ligt het aan mij of aan jou, ik heb nog nooit van een AGP Digital Display slot gehoord
Ik ook niet ;)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Topicstarter
toch bestaat het echt Het is een volledige naam van ADD. Type mainboard is een chaintech 9LIF3 bord.
En hier een site van intel. Daar staat wel dat een ADD card niet in een AGP slot past maar niet andersom. http://www.intel.com/support/graphics/intel865g/add.htm

Verwijderd

als het ut zelfde is als AGP pro slot dan zou hij moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik helaas niet.

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
Normaal gezien zou een AGP kaart hier probleemloos in moeten werken. Gebruik jij toevallig een heel oude AGP kaart die 3.3-Volt-only is ofzo?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ze wel eens gezien in nieuwe dell's. Volgens mij is alleen de connector AGP, maar de rest niet. De dell's hebben een soort van mini kaartje erin die absoluut geen volwaardige kaart kan zijn. Maar misschien dat de website van de fabrikant hier meer over zegt?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Een ADD card wordt gebruikt om de onboard video kaart uit te breiden met nieuwe functionaliteiten. Zoals een DVI en TV-Out aansluiting. Probleem is alleen dat die kaarten heel erg moeilijk (zeg maar niet) te krijgen zijn. Je kan er uiteraard ook een gewone AGP kaart in zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een FX kaart van sparkel (FX5200). Helaas kan ik op de site niet veel vinden. Er staat een koppeling naar manuals maar deze kan ik niet downloaden want er komt geen download.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
nou, kijk eens aan, hijs voor een shuttle, maar ik geloof niet dat iedereen z'n eigen standaard gaat ontwikkelen

http://is41.introweb.nl/c...6047061d+NL/products/6170

van www.sallandautomatisering.nl
bij Barebone -> Shuttle

[ Voor 14% gewijzigd door OnTracK op 03-09-2003 21:24 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• SyncMaster
Heb je de mogelijkheid om die kaart in een andere pc te testen?

//Edit

Die ADD dient alleen om de onboard vga uit te breiden met DVI en TVout. Dit heeft verder geen invloed op de normale werking van dit AGP slot

[ Voor 55% gewijzigd door SyncMaster op 03-09-2003 21:28 ]

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik had laatst op een Gigabyte GA-7NNXP het probleem dat een AGP kaart niet wilde werken. Aangezien het voor een server was had ik een oude kaart uit de doos gehaald, een Viper 770. Echter deze werkte niet. Met een beetje zoekwerk kwam ik erachter dat de kaart minimaal 4x AGP moest zijn, en dat de 2x AGP Viper 770 daarom niet werkte. Zou het hier ook zoiets kunnen zijn ????

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan de FX kaart is ok maar werkt niet in deze PC. (Ik zit nu via de onboard VGA kaart) Ik kan de onboard kaart uitzetten in de bios maar dan werkt er helemaal niets meer!!!!

En op de vraag van elinsen te reageren deze kaart (de FX AGP kaart) onder steunt agp 2x, 4x en 8x

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 21:30 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
ADD is volgens mij niet compatible met AGP.
Dit omdat bij diverse websites het als ADD slot wordt vermeld en niet als zijnde een AGP slot.
Misschien dat je gerust een AGP kaart erin kan steken maar misschien dat er maar weinig uit komt rollen omdat ADD wordt gebruikt voor bijvoorbeeld HDTV-toepassingen. Een soort riser-card zoals CNR en AMR maar dan specifiek voor videotoepassingen.

Senile! Senile Oekaki

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Wat is een FX / Sparkel kaart?

Anyway, als je het boekje van je mobo hebt moet je daar even in kijken bij de specificaties. Ik heb ook een mogelijkheid om een ADD kaart in me mobo te stoppen maar ik kan er ook een andere AGP kaart in stoppen. Ik heb een GeForce 2 er in geprobeerd en dat werkt prima. Waarschijnlijk is dat per moederbord verschillend.

• SyncMaster
_bas_ schreef op 03 September 2003 @ 21:36:
ADD is volgens mij niet compatible met AGP.
Dit omdat bij diverse websites het als ADD slot wordt vermeld en niet als zijnde een AGP slot.
Misschien dat je gerust een AGP kaart erin kan steken maar misschien dat er maar weinig uit komt rollen omdat ADD wordt gebruikt voor bijvoorbeeld HDTV-toepassingen. Een soort riser-card zoals CNR en AMR maar dan specifiek voor videotoepassingen.
Je kan geen ADD kaart gebruiken in een gewoon AGP slot maar een ADD slot is normaal gezien perfect compatibel met een gewoon AGP slot en dus ook met AGP kaarten

• SyncMaster
@topicstarter: wat doet je pc eigenlijk precies als je je Geforce FX5200 in je AGP slot steekt? Krijg je een POST scherm of geraakt ie daar zelfs niet?

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
elinsen,

Die viper 770 is toch van DiamondMM en die heeft volgens mij een paar jumpers om van 2 naar 4x agp te gaan?
Ik heb er ook een en daar zat een zakje met jumpers bij en een manual, nou komt deze kaart wel uit amerika maar ik neem aan dat de kaarten hier hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
helaas heb ik van dit mainboard geen manual. Nu twijfel ik ook of het wel dit type mainboard is. Op het mainboard staat geen type en het lijkt dit mainbord te zijn. Ik heb namelijk deze bios gedownload en geprobeert maar het flash programma weigerd. Nu stond er ook een ander mainboard op de site ook deze BIOS kan ik niet flashen omdat hij deze ook weigerd. Het is een 478 mainboard met 2 paarse DDR geheugen sloten en dat zijn de enige die ik zie. Met Sisoftware sandera kan ik ook niet achter het type mainboard komen heeft iemand een oplossing? hier staan de mainboards http://www.chaintechusa.c...ist.asp?MPSNo=13&SPSNo=11
het is een mainboard met die paarse sloten voor het geheugen maar die twee die er staan zijn het niet volgens het flash programma die zegt dat het niet de juiste software is woor de BIOS.

En SyncMaster ik krijg gewoon geen beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 22:00 ]

Verwijderd

Email ze ff voor een manual en stel tevens gelijk je vraag. De online manual is helaas niet aanwezig, wat alweer genoeg zegt over het merk imho ;)

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 21:59:

En SyncMaster ik krijg gewoon geen beeld.
Maar je krijgt ook geen diagnostische piepjes?

Edit: Niet dat je daar wat aan hebt natuurlijk zonder een handleiding van je moederbord. |:( Ik ben weer lekker slim bezig

[ Voor 25% gewijzigd door Marten op 03-09-2003 23:30 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

heb je die agp kaart gekocht om de onboard videokaart te vervangen??
zoja, dan moet je in de bios nog even instellen om te booten van agp

• dion_b
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

elinsen schreef op 03 September 2003 @ 21:28:
Ik had laatst op een Gigabyte GA-7NNXP het probleem dat een AGP kaart niet wilde werken. Aangezien het voor een server was had ik een oude kaart uit de doos gehaald, een Viper 770. Echter deze werkte niet. Met een beetje zoekwerk kwam ik erachter dat de kaart minimaal 4x AGP moest zijn, en dat de 2x AGP Viper 770 daarom niet werkte. Zou het hier ook zoiets kunnen zijn ????
Het heeft weinig te maken met de overdrachtssnelheid (2x vs 4x) en alles met de voltage- de V770 was een 3.3V kaart, die dus niet in een nieuwe 1.5V slot wil werken.

Dat is hier niet aan de orde- de GF-FX is juist een 1.5V kaart :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Damster dat zou ik wel willen instellen op AGP maar dat gaat ook niet. En zoals illuware vraagt ik krijg geen fout piepen.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 12:23
Als ik mijn Viper V770 met behulp van de jumpers op 4X AGP instel, werkt hij prima op mijn nieuwe Asus A7V8X-X mobo.

• dion_b
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ruftman schreef op 04 September 2003 @ 09:42:
Als ik mijn Viper V770 met behulp van de jumpers op 4X AGP instel, werkt hij prima op mijn nieuwe Asus A7V8X-X mobo.
Ff opgezocht- idd de V770 is een van de eerste AGP 4x bordjes die dus op 1.5V kan draaien. Latere planken deden voltage selectie automatisch, deze met de hand.

Maar goed, het gaat hier om een GF FX, dus is dit licht offtopic :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1