[CS]Probleem met meerdere spelers op 1 inet connectie

Pagina: 1
Acties:

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
Hoi,

Het probleem is als volgt:
Ik en mn huisgenoot willen samen cs'en. We delen een kabel verbinding (512/64). Nu kan ik wel alleen cs'en zonder problemen, hij ook, maar op het moment dat we samen gaan cs'en begint de ellende... allebei ping van 3000, onspeelbaar dus.
Weet iemand misschien hoe dit kan, of hoe ik het kan oplossen? Want het is behoorlijk irritant... Ik heb al met rates (cl_updaterate 22, cl_cmdrate 30, rate 7000) enzo lopen kloten, scheelt niet echt wat ofzo... Ook wat CS fora afgespeurd, daar staat ook weinig zinnigs...

Internet vragende progjes hebben we allebei uit staan (behalve mIRC). We draaien allebei WinXP EN, op een pc die gewoon goed is (Athlon XP 1700 en ik een P4 1,7 GHz, met beide GF4).

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denkt dat het gewoon je verbinding is. Ik lag al weg in m'n eentje met 256/64 adsl.

Verwijderd

THiCE schreef op 03 September 2003 @ 20:59:
Hoi,

Het probleem is als volgt:
Ik en mn huisgenoot willen samen cs'en. We delen een kabel verbinding (512/64). Nu kan ik wel alleen cs'en zonder problemen, hij ook, maar op het moment dat we samen gaan cs'en begint de ellende... allebei ping van 3000, onspeelbaar dus.
Weet iemand misschien hoe dit kan, of hoe ik het kan oplossen? Want het is behoorlijk irritant... Ik heb al met rates (cl_updaterate 22, cl_cmdrate 30, rate 7000) enzo lopen kloten, scheelt niet echt wat ofzo... Ook wat CS fora afgespeurd, daar staat ook weinig zinnigs...

Internet vragende progjes hebben we allebei uit staan (behalve mIRC). We draaien allebei WinXP EN, op een pc die gewoon goed is (Athlon XP 1700 en ik een P4 1,7 GHz, met beide GF4).
Ik denk dat je upload een beetje vol loopt, is ook erg krap die 64 natuurlijk.

Verwijderd

inderdaad .. je upload is wel erg krapjes :)
Enige oplossing in jouw geval is om een wat snellere i-net account te kiezen of niet tegelijk cs'en :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Waar heb je die kabelverbinding als ik vragen mag? 512/64 zie je namelijk vrijwel nooit, het is altijd of 256/64 óf 512/128.

CS gebruikt zo ongeveer 4 á 5 KB/s heen en weer, de upload die jij hebt is misschien net 7 KB/s. Met één persoon lukt dat nog wel, maar met twee personen kom je dus al snel boven de 8 KB/s en aangezien je dat niet haalt gaat het laggen.

The devil is in the details.

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
Ok dan, dan weet ik het nu echt zeker :) Ik heb een kabelaccount via de Universiteit Twente, kost maar 26 euro :+ Ik wist niet dat CS zoveel upload verbruikte, maargoed, we waren toch al van plan te upgraden, dus ik ga mijn upload vandaag maar eens laten verhogen :)
In ieder geval bedankt voor de tips.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Verwijderd

ik zou even je IPX/SPX aanzetten onder je netwerk properties. Staat onder protocol anders kan je in de FAQ over netwerk aanleggen kijken. Dat scheelde echt enorm. Ben er nog wel een keertje met de anderen eruit gekicked ,maar dat ligt dan aan de server

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
wat heeft ipx in hemelsnaam met online cs te maken....
ook lekker zo'n 2 maanden oud topic kicken.

Verwijderd

Had idd niet gekeken. In de eerste plaats heb je in principe dus geen problemen meer om met meerdere mensen op één inet connectie te zitten. Waarom? Ik heb me llaten vertellen dat tcp/ip nogal ruw is en IPX/SPX wat eleganter mee om gaat.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
dan heeft diegene je dat verkeerd verteld, want ipx is een oud LAN protocol.

edit: wat je hieronder zegt.... ik zeg toch: LAN!!!

[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 30-11-2003 14:53 ]

Verwijderd

Misschien wel ja. Maar oud is niet slecht. Wink2 is toch ook niet (veel?)slechter dan XP? Dit is dus niet relevant of dat protocol wel of niet beter er mee omgaat. Blijkbaar werkt dit achetr NAT wel soepeler. Iig bij mij wel.

Verwijderd

Dat van die upload slaat ook nergens op. Je verwart de snelheid met bandbreedte. Een ping en dus ook een latency met CS is afhankelijk van je verbinding en hoeveel lagen er tussen jou en de server zitten. Niet hoeveel data je per sec kan verzenden.

Zo is de latency bij een analoog modem hoger puur door de AD/DA converters en de analoge lijnsnelheid an sich ipv dat de upload van 3Kb/sec ontoereikend zou zijn. Want je kan immers met een analoge modem ook gewoon cs-en. Dit zou volgens het verhaal van keik en maui71 dus niet m,ogelijk zijn.

Het is wel waar met je beperkte upload dat je wel je MSN, Kazaa, Spyware en andere zut uit moet hebben. Want je hebt niet veel upload nodig, maar het moet niet door andere apps weggetrokken worden.
Pagina: 1