Toon posts:

Laptop en Desktop file-sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerk thuis staan, met daarin een Desktop pc en een laptop....

nou heb ik heel lang een probleem gehad met file-sharing (overigens allebei draaien WinXP Pro). Op een gegeven moment toch voor elkaar gekregen.

Nu mijn vraag: filesharing werkt alleen als je eenzelfde user aanmaakt op zowel desktop als laptop, en allebei met hetzelfde wachtwoord...zodra ik instel dat ik geen wachtwoord gebruik, kan ik niet meer in de mappen op de andere computer.

Echter, ik vind bij het opstarten het gewoon lastig om steeds dat wachtwoord in te voeren, aangezien ik de enige ben die van beide computers gebruik maakt. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om zonder wachtwoord TOCH gedeelde mappen te kunnen gebruiken??

Verwijderd

Kan dat niet? Erg vreemd. Ik heb zelf hier drie computer draaien die met elkaar verbonden zijn. Eén is een ME systeem en de andere twee beidde XP Pro, waarvan één een laptop is. Ik kan mappen gewoon delen, zonder wachtwoorden! Geen probleem...

Het enige waar je voor moet zorgen is dat ze in dezelfde werkgroep zitten! Met behulp van de wizard die je in XP vind is het erg simpel en hoef je ook geen wachtwoorden in te stellen!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten in dezelfde werkgroep...

Als ik naar de map probeer te gaan, krijg ik ook een foutmelding: blabla.......geen lege wachtwoorden toegestaan....blabla

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geef de gebruikers eens een wachtwoord (wel hetzelfde) en probeer het nog eens ? Het niet toestaan van geen wachtwoord is waarschijnlijk een setting die je hebt ingesteld in je Local Security Policy.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Gast account aangezet?