Toon posts:

[IE 6.0] Homepage gewijzigd door Global-Finder.com

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een super irritant probleem. Opeens is mijn Homepage (de startpagina van de browser) gewijzigd naar Global-Finder.com en ik krijg het er maar niet uit. Mijn startpagina is altijd Google maar nu dus niet meer :(

Wat heb ik gedaan:

- Alle temporary files wegmieteren
- Alle cookies wegmieteren
- Ad Aware gebruikt alleen nix gevonden

Bij internetopties is de "Use Default" pagina dus veranderd naar Global-Finder.com. Dit lukt mij dus niet om dit te wijzigen. Meestal is dit de about blank pagina.

Dit is dus wel een hele grove SPAM!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff spy-bot en ad-aware er over heen draaien helpt doorgaans wel :)

Iperf

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-08 00:29

Mark Lor

...

ik meen dat dit al vaker langs is gekomen en dat dit op te lossen was door een register key te wijzigen

1. kijk eens bij msnconfig Start -> uitvoeren -> msconfig bij opstarten/startup of er rare programma's bij staan

2. zoek je register door naar de naam van de site en verwijder die keys (of eveltueel de url van de site vervangen door de startpagina die je wilt"

[ Voor 57% gewijzigd door Mark Lor op 03-09-2003 21:01 ]

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2025

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Kijk maar eens op http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/6234.html

Daar staat (naar het eind toe) zeer uitgebreid hoe je deze parasiet voorgoed kwijtraakt. Hij zit namelijk zeer diep en hardnekkig in je systeem verborgen...

Ik zou alleen graag willen weten waar deze onverlaat vandaan komt...

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

Verwijderd

als je norton internetsecurity en norton antivirus draait ben je direct van het hele gezeik af, ook van die sites waar cd-rom opengaat..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 09:48:
als je norton internetsecurity en norton antivirus draait ben je direct van het hele gezeik af, ook van die sites waar cd-rom opengaat..
A: Geen enkele AV biedt 100% detectie, _zeker_ niet als het over spyware gaat..
B: De spyware detectie van NAV blijkt niet echt geweldig te zijn.(aldus de 2004 users).
C: De meer serieuze exploits worden niet door NAV gestopt..

@ TS

Probeer anders Spybot S&D ook eens, misschien vindt die hem wel en bespaart flink wat werk tov. het handmatige werk.

Tip: Installeer als je dit gefixt hebt Spywareblaster eens, die zorgt ervoor dat de (meeste) troep nog niet eens meer op je comp kan komen, beter dan zo'n achteraf oplossingen dan Ad-Aware/Spybot S&D.

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2025

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 09:48:
Misschien moet je nog maar eens de hele thread (die ik hierboven gelinkt heb) lezen...

Ik heb het hele Norton-arsenaal en de meest recente ZoneAlarmPro draaien, en kreeg toch die meuk op mijn systeem, en ik ben daarmee zeker niet de enige.

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

Pagina: 1