Toon posts:

CPU speed changed err. - Kan iemand mij helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik zit dus met een groot probleem, ik kocht vandaag een firewire kaart voor mijn video camera. Dus ik de pc open gedaan wat stof verwijdert oude ethernet kaart er uit (want die gebruikte ik niet) en de nieuwe firewire kaart in dat slot.
Ik start de pc op. pep! Eerst start ie gewoon op en dan staat er dat er iets is veranderd aan de cpu, en wordt mij gevraagd 'Enter CPU speed and remember don't forget to save'.
Dan kan ik beneden aan het scherm kiezen tussen F1 voor continue en Del voor setup. Ik heb dus F1 gedaan en toen leek alles weer normaal maar toch toen ik heb opnieuw opstarte vroeg hij weer het zelfde.

En wat ik nog vergeet te zeggen is dat mijn geluid het vreemd genoeg ook niet meer doet.

Gr. Vincent, hoop dat iemand mij snel kan helpen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt een Abit moederbord? Bios write protected op "Enabled" staan toevallig? Zet dit even op Disabled :)

Batterijtje getest?

edit:

Geluid kun je waarschijnlijk in je BIOS weer aanzetten/verstellen, zie moederbord boekje, wat Termi zegt :)

[ Voor 68% gewijzigd door PD2JK op 03-09-2003 21:01 . Reden: geluid ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Topic titel, geluid is je speaker ngo goed + kabels, en heb je het o zo mooie moboboekje gelezen ?

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat mijn moeder niet weet waar het boekje is, ik ga wel ff in de serup kijken dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb net nagekeken, het kan misschien het batarijtje zijn want de pc onthield de tijd en dergelijk datums ook niet meer. Verder zou ik graag willen weten wat ik nu moet doen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 21:55:
Ok ik heb net nagekeken, het kan misschien het batarijtje zijn want de pc onthield de tijd en dergelijk datums ook niet meer. Verder zou ik graag willen weten wat ik nu moet doen.
...mmm..moeilijk...batterij vervangen?

Schijnt aardig te helpen :-)

Tja zo'n batterij is na 6-7 jaar ook wel toe aan een diepe slaap. Doet de firewire kaart het trouwens?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
allews doet het weer het moederboard was net 3 maanden out, het lag waarschijnlijk aan het batterijtje.
Pagina: 1