Toon posts:

[asp.net] posten naar andere pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help :(

ik zit met het volgende probleem.

ik heb de volgende 3 pagina's

- searchForm.aspx (usercontrol)
- searchResult.aspx
- index.aspx

Het zoekformulier moet op verschillende pagina's komen te staan, vandaar dat ik er een usercontrol van gemaakt heb.

Nu heb ik het voor elkaar dat het op de volgende manier werkt:

op searchForm.aspx maak ik bij de onclick van de button een hashtable aan met alle waarden van het formulier. Dan doe ik een server.transfer("searchResult.aspx").

Op index.aspx heb ik een reference gemaakt naar searchForm.aspx
Op searchResult.aspx heb ik een reference gemaakt naar index.aspx
(kan op de searchResult pagina helaas geen reference maken naar searchForm.aspx)

Op die manier kan ik de waarden van de hashtable uitlezen.

Maar ik loop natuurlijk tegen een probleem aan zodra ik het usercontrol op een andere pagina plaats.

Hoe los ik dit nu op. Ik wil de waarden ook niet in de querystring zetten.

Als ik het userControl naar zichzelf laat "posten" ben ik er volgens mij ook niet, omdat de rest van de userControls dan gewoon zichtbaar blijft op de pagina (index.aspx)... (of heb ik dit nu verkeerd) --> heb dit nog niet kunnen testen.. en heb hier nog ff geen .net draaien |:(

Is hier nu nog een makkelijkere manier voor?? Of zit ik gewoon helemaal verkeerd te denken, dit is namelijk mijn eerste project in .net en hiervoor heb ik 5 jaar in gewoon ASP geprogrammeerd....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Vergeet Server.Transfer en beschouw de searchform in plaats van een .aspx pagina eens als een usercontrol. Deze wordt vervolgens toegevoegd aande controlcollection van index.asp.

Nog een tip: waarom noem je het index.aspx en niet default.aspx?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
het is al een usercontrol... en die voeg ik toe op index.aspx.. alleen nergens kan ik vinden hoe ik nu zorg dat een Usercontrol + webform naar een andere pagina post...

oh ik ben graag eigenwijs en vandaar index.aspx :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 20:19 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 20:18:
het is al een usercontrol... en die voeg ik toe op index.aspx.. alleen nergens kan ik vinden hoe ik nu zorg dat een Usercontrol + webform naar een andere pagina post...
Waarom moet je die naar een andere pagina posten?
oh ik ben graag eigenwijs en vandaar index.aspx
Moet je over een tijd niet aankomen dat je een meningsverschil met je hoster hebt omdat die als default page default.aspx aanhoudt en niet index.aspx heeft toegevoegd.

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 03-09-2003 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 03 September 2003 @ 20:18:
[...]

Waarom moet je die naar een andere pagina posten?
nou ik vraag me dus nu ook pas eigenlijk af of dit wel moet :o het enige nadeel is dat ik het nu ff niet kan testen thuis..

Alleen index.aspx bestaat uit meerdere usercontrols. Deze moeten "verdwijnen" als ik het zoekformulier post wat ook op index.aspx staat (Als een usercontrol dus) enkel de zoekresultaten moeten dan op index.aspx zichtbaar zijn

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 20:20:
[...]

nou ik vraag me dus nu ook pas eigenlijk af of dit wel moet :o het enige nadeel is dat ik het nu ff niet kan testen thuis..
Imho niet
Alleen index.aspx bestaat uit meerdere usercontrols. Deze moeten "verdwijnen" als ik het zoekformulier post wat ook op index.aspx staat (Als een usercontrol dus) enkel de zoekresultaten moeten dan op index.aspx zichtbaar zijn
Erhm.. Je kan deze toch de Visible Property op False zetten? :?

Kijk verder eens naar het Observer Design Pattern; dat kan op zich wel uitkomst bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 03-09-2003 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik kan toch niet vanuit het usercontrol searchform andere usercontrols op False zetten??? + op index.aspx staan weer meer usercontrols dan op een andere pagina waar ik ook het searchForm neer ga zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 03 September 2003 @ 20:18:

[...]

Moet je over een tijd niet aankomen dat je een meningsverschil met je hoster hebt omdat die als default page default.aspx aanhoudt en niet index.aspx heeft toegevoegd.
we hosten onze eigen pagina's.. is voor mijn werk dit :) Dus kan zelf mijn IIS instellen (Gelukkig)

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 20:23:
ja maar ik kan toch niet vanuit het usercontrol searchform andere usercontrols op False zetten??? + op index.aspx staan weer meer usercontrols dan op een andere pagina waar ik ook het searchForm neer ga zetten
Ik zei ook: Kijk eens naar het observer design pattern

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 03 September 2003 @ 20:25:
[...]

Ik zei ook: Kijk eens naar het observer design pattern
het zegt me NOG niks... ik zal eens ff gaan "googelen" :P
alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
het is al gelukt!... ben met panels gaan werken