[W2kServ] Clients kunnen register niet aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem op het netwerk hier. Ik heb net een Windows 2000 server opnieuw geïnstalleerd, alle users weer toegevoegd in AD en vervolgens ook alle oude profielen weer gelinkt aan deze users. Het enige probleem is nu dat deze users als ze ingelogd zijn op een client geen instellingen in het register kunnen aanpassen. Zo is het bijvoorbeeld onmogelijk om de achtergrondkleur blijvend (na logoff/logon) te veranderen en krijgen ze voortdurend de standaard IE standaard clean-install popups.

Hoe los ik dit op?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Eerste gedachtes .

Controleer datums van de profiles en server, bij inloggen copieert hij de nieuwste over de oudste heen.
Controleer rechten van de profiles, hebben ze wel meer dan readonly rights???

Verwijderd

De profilielen die je terug gekopieerd hebt, zijn voorzien van de GUID's van de usersaccounts. Maar wel de usersaccounts van het oude domein.

Duik maar handmatig een profiel in, en bekijk de security sheet van de file ntuser.dat.

Mijn gok is dat waar normaal de naam van de user staat, je nu zoiets ziet staan:

S-1-5-21-1608279117-2589800181-2619313026-500

Dat is een GUID.

Een account, is geen account, maar een GUID met een vriendelijke naam.

Door nu mapje van jan z'n profiel opnieuw in het mapje van jan z'n profiel te kopieren ben je er dus niet, de GUID staat nog verkeerd.

Je windows domein probeert die GUID op te zoeken, in de AD, maar ziet aan de GUID zelf al dat'ie niet in dit domein thuishoort.

En je domein zal wel dezelfde naam hebben als voorheen, maar je domeinnaam is niet een collectie letters, maar, je raad het al, een GUID.

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Dit is idd alvast een begin. Als ik inlog met iemand die tot de groep administrators behoort, krijg ik deze fouten niet. Ik wil alleen niet iedereen zoveel rechten geven. Kan ik ergens een andere groep aanmaken en die zoveel rechten geven als ik zelf wil? In de groep users krijg ik namelijk nog steeds deze fouten.

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 20:17:
Mijn gok is dat waar normaal de naam van de user staat, je nu zoiets ziet staan:
S-1-5-21-1608279117-2589800181-2619313026-500
Inderdaad staat er zoiets, maar er staat ook Everyone. Dan zou het toch moeten werken?

-toevoeging:
Ik heb net deze setting vervangen door de naam van de user + administrator en het werkt helaas nog steeds niet :'(

[ Voor 18% gewijzigd door willem-alex op 03-09-2003 20:31 ]

Verwijderd

Ja, als je ondertussen de beveiliging zo omlaag gehaald hebt dat iedereen alles kan doen in alle profileshares, in theorie wel.

Enige probleem is dat die ntuser.dat grofweg de helft is van de registry. En windows laad alleen de registry met matching GUID. Je hebt de helft die opgebouwd is uit alle instelling van je computer, en de helft van jou als gebruiker. Bij het aanloggen worden die samengevoegd.

De beveiliging zou ook niet al te veel voorstellen als je met dat soort grappen wegkomt.

En het verbaasd me dat het geen foutmeldingen regent.

Edit:

Probeer het eens voor alle mappen en bestanden in de profiel map, niet alleen ntuser.dat

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 20:34 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

al geprobeert een profiel voor 1 user opnieuw (clean) aan te maken en of het dan al werkt?

als dat werkt kan je met dat profiel verder werken

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Nieuwe user aanmaken werkt wel. Hij geeft dan dus niet meer van die vreemde fouten. Ik ga nu proberen alle mappen en bestanden in het profiel op everyone te zetten. Beveiliging is op dit moment ff niet zo'n issue ;)

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Alles in alle mappen van alle users op everyone zetten werkt ook niet. Zelfs het testaccount dat ik net had aangemaakt werkt nu niet meer.

• WPN

WPN

lol

wat is er zo belangrijk aan de profielen van de gebruikers dat het bewaard moet blijven en niet opnieuw ingesteld worden??
kleurtjes kunnen ze zelf wel, neem aan dat ze niet ... op hun achterhoofd zijn gevallen.... ;)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Idd Peluso, dat had ik eigenlijk ook zelf bedacht. Ik heb gewoon alle oude mappen verwijderd en de users allemaal opnieuw aangemaakt. Nu werkt alles als een zonnetje ware het niet dat ze nu wel alles opnieuw moeten instellen.
Maarja, who cares he ;)

• WPN

WPN

hehe ok :)

profiel is niet zo belangrijk als het alleen maar om een paar minime instellingen gaat zoals kleurtjes :D (hebben ze ook potloden voor ;))

Pagina: 1