Nieuwe auto, nieuwe mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben sinds kort de eigenaar van een nieuwe Seat Toledo, alleen ik moet zeggen, het geluid wat er uit komt, is niet om voor naar huis te schrijven, kortom, werk aan de winkel.

Mijn doel: Een geluidsinstallatie opzetten, die kwalitatief hoog ligt (klasse A?), vermogen is dus niet belangrijk.

Als "headunit" heb ik de Pioneer ANH-P9R (4x50W Mosfet) (uit mn vorige auto)
specs: http://www.techtronics.co...h-p9r-car-navigation.html

Een gedachten is, om er 2 externe hoogwaardige versterkers aan te hangen (front/rear) en daar dan een 4 tal speakers aan te koppelen.
Of alles gewoon direct op de "headunit" aan te sluiten, het is uiteindelijk een mosfet versterker.

In beide gevallen heb ik geen idee in welk merk ik het moet gaan zoeken, van Versterker tot speaker, ieder heeft wel weer z'n eigen voorkeur.

Vandaar dat ik mijn vraag eens aan jullie stel,
Wat zouden jullie doen? Welk merk, en waarom?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:17
Het versterkertje in je radio stelt zowiezo weinig voor (maakt niet uit wat voor merk of model... :P ) . Voor een mooie setup zou je een 5-kanaals versterker moeten scoren waarop je dan een voor en achter composetje zou kunnen hangen en dan nog 1 kanaal overhebt voor een subje. Gegarandeerd fun.... :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Rockford Fosgate doet het erg goed qua auto audio, het is niet goedkoop maar het klinkt super :)

edit:
http://www.showyoursound.com
Leuke site om eens door te lezen, de gallery is ook erg mooi...

[ Voor 36% gewijzigd door Bierkameel op 03-09-2003 20:09 ]

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Bierkameel schreef op 03 September 2003 @ 20:07:
Rockford Fosgate doet het erg goed qua auto audio, het is niet goedkoop maar het klinkt super :)

edit:
http://www.showyoursound.com
Leuke site om eens door te lezen, de gallery is ook erg mooi...
Em hij wil SQ dus dan is Rockford niet echt iets voor hem. Ik zou een leuke Helix 4ch amp en Helix sub en een Helix compo nemen. Gegarandeerd top geluid, tegen een betaalbare prijs. Kijk eens op www.audiogarage.nl (site van Davepolo van SyS). Bij een sq opstelling heb je helemaal niets aan achter speakers, dus die kun je gewoon weg laten.

• eXhale
  • Niet online
Helix ziet er erg prof. uit, en redelijk betaalbaar.
Zat ergens nog in mn achterhoofd aan Alpine te denken, Ervaringen?

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Focal speakers doen het prima bij mij :)
Aangesloten op een RF versterker btw

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51

JT

VETAK y0

JL Audio woofers schijnen ook erg goed te zijn :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Focal is ook SQ en zeer goed, ik ben persoonlijk echter helemaal weg van Helix als SQ merk. Heb namelijk laatst een complete Helix install gehoord van iemand (Davepolo) van het SyS forum en dat klonk echt geweldig.

Alpine is ook een wereldmerk, vooral de HU's verder ben ik er niet echt mee bekend.

@ Fubar JL is zeker super maar dan praat je echt over SPL en dat wil de TP niet.

Verwijderd

probeer es aan lanzar versterkers/speakers te komen.....dan doel ik op die zwarte lanzar versterkers.....pure echte watts en zuiver...helaas niet verkrijgbaar meer, maar vast nog wel 2de hands te vinden.
en voor de rockfort fans!!!!!....sorry maar jullie merk kan absoluut niet aan lanzar tippen!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 07:10

casemodder

--->

en kenwood is dat nix? (kheb er niet zo heel veel verstand van) :?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 20:41:
@ Fubar JL is zeker super maar dan praat je echt over SPL en dat wil de TP niet.
Ik dacht dat JL wel voor SQ was...maar goed, dan zat ik fout :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 20:42:
probeer es aan lanzar versterkers/speakers te komen.....dan doel ik op die zwarte lanzar versterkers.....pure echte watts en zuiver...helaas niet verkrijgbaar meer, maar vast nog wel 2de hands te vinden.
en voor de rockfort fans!!!!!....sorry maar jullie merk kan absoluut niet aan lanzar tippen!
Em sorry hoor, maar Lanzar maakt de laatste tijd niet echt goed spul meer. Versterkers die nog niet eens een derde van het opgegeven vermogen halen enz. Ok, die oudere series zijn nog wel te doen, maar lanzar is vergeleken met RF gewoon een B merk hoor.

Owja en Kenwood dat is leuk voor mensen die geen verstand hebben van caraudio en bij de Halfords hun apparatuur kopen (nofi). Kenwood geeft vaak piekvermogens op 800w terwijl die versterkers RMS net 50W halenh.

• JT

JT

VETAK y0

Maar de HU's van Kenwood hebben een hele strakke frequentie curve.

Ecodan warmtepomp

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 15:29
Is het een nieuw model Toledo?
Zelf heb ik een nieuw model. Wat ik gemerkt heb is dat de kofferbak aardig goed is geïsoleerd... Dus ik zou je aanraden om toch aardig wat vermogen in de kofferbak te stoppen. Of je moet wat metaal gaan verwijderen. :)

Ook zijn de standaard speakers helemaal niet zo slecht! (voor standaard speakers dan). Je mist alleen de kickbass...

Ok... wat ik nu in de auto heb hangen:
- Alpine 7894RB (Super ding)
- JL Audio 12W0 sub.
- GZ 2200x AMP
- Compo moet nog uitgezocht worden.

Ik heb meerdere subs in mijn auto geprobeerd (RF, GZ enz) op de GZ Amp en JL Audio kwam toch het lekkerste over... :P
Dus mijn advies: hang er verschillende amp's + sub's in om te testen... Ieder mens heeft een verschillende smaak!

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

als je SQ wilt kun je ook eens kijken naar Phoenix Gold (ja ja :) ), heb ik zelf ook en klinkt echt zeer goed.

Ik zou inderdaad, wat PatrixX ookal zegt, geen rears nemen, die heb je bij een SQ install niet nodig.

It’s the economy, stupid!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 14:15
stel je vraag anders ook eens op http://www.seat-online.nl/index.php _/-\o_
of lees daar wat berichten terug voor mensen met dezelfde eisen
ik heb zelf geen ervaring met de betere merken op car-audio gebied voorheen las ik wel de duitse car-audio bladen maar zit tegenwoordig met het standaard seat-audio pakketje en vindt het wel best zo :X

• pinodambini
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb zelf Focal speakers, klinken echt super.
Als je echt voor de a klasse wilt moet je voor de utopia series gaan (wel duur!!).

Ook heel mooi is micro precision, maar eigenlijk moet je naar een goede audioboer gaan met je eigen cd's, en dan daar verschillende sets van verschillinde merken beluisteren.

• eXhale
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties, alleen ik heb er niet veel meer aan, aangezien er in mn auto ingebroken is, en mn Pioneer ANH-P9R gestolen is.
Ach, aan de andere kant, brengt het weer nieuwe opties met zich mee, kan ik b.v. alles vervangen door Alpine.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
JL is wel SQ te noemen....... zeker de W7.....dit is juist een SQ sub.
Maar goed, die is waarschijnlijk boven het budget... de W3 doet het op SQ ook goed. Lagere types zou ik niet nemen, zonde van het geld. Geef dan net wat meer uit......... voor iets leuks dan........

OT
alternatief: kopen in het buitenland (duitsland) als je weet wat je wilt.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 01:00
In ieder geval een nieuwe start zonder je Pioneer ANH-P9R... :)
*Geluk bij een ongeluk* ;)

Alpine vind ik iig goed strak klinken, maar smaken verschillen.
Pagina: 1