Ik heb net Apache 1.3.28, en PHP 4.3.3 op mijn Windows 2000 SP4 werkstation geïnstalleerd. Leve het internet en haar tutorials... met configuratiebestanden rommelen in een teksteditor heb ik al tijden niet meer gedaan.
Het werkt allemaal zoals het hoort; PHP pagina's worden netjes uitgevoerd, en de koppeling die ik heb gemaakt met een MSAccess database werkt ook.
Toch is er nog een klein probleem. Ik weet zeker dat ik Apache 1.3.28 heb geinstalleerd.

(Hij draait in een console, gewoon omdat ik dat prettiger vind dan een service.)
PHP 4.3.3's phpinfo() functie zegt echter dat de versie van Apache 1.3.24 is.

Moet ik me hier druk over maken, m.a.w. kan dit onvoorziene fouten opleveren, of maakt dit niks uit?
Als laatste: kan iemand mij verklaren waarom Apache.exe 2x draait? 1x voor de http-server, en een ander proces voor PHP? PHP is geïnstalleerd als een Apache-module.

Bedankt voor de hulp.
Het werkt allemaal zoals het hoort; PHP pagina's worden netjes uitgevoerd, en de koppeling die ik heb gemaakt met een MSAccess database werkt ook.
offtopic:
(Ik hoor je al denken: "Waarom geen MySQL?!" Mijn huidige host vraagt 29 euro per jaar extra voor MySQL, bovenop de hosting, omdat ze MySQL op Win2k draaien.
Onder Linux zouden ze echter geen licentiekosten hebben.
Toen ik de hosting aanvroeg, begreep ik uit de voorwaarden dat dit een éénmalige betaling zou zijn. "Tegen een extra betaling kan ook MySQL worden opgezet." Na telefonische navraag bleek het echter een jaarlijks bedrag te zijn. Nu had ik graag een MySQL DB gehad, maar dit bedrag is me te hoog. Dat wordt dus over een paar maanden een andere host, die wel standaard MySQL ondersteunt. Tot die tijd stop ik mijn gegevens maar in een MSAccess database, die ik dan later wel converteer naar MySQL op de een of andere manier.)
(Ik hoor je al denken: "Waarom geen MySQL?!" Mijn huidige host vraagt 29 euro per jaar extra voor MySQL, bovenop de hosting, omdat ze MySQL op Win2k draaien.
Toch is er nog een klein probleem. Ik weet zeker dat ik Apache 1.3.28 heb geinstalleerd.

(Hij draait in een console, gewoon omdat ik dat prettiger vind dan een service.)
PHP 4.3.3's phpinfo() functie zegt echter dat de versie van Apache 1.3.24 is.

Moet ik me hier druk over maken, m.a.w. kan dit onvoorziene fouten opleveren, of maakt dit niks uit?
Als laatste: kan iemand mij verklaren waarom Apache.exe 2x draait? 1x voor de http-server, en een ander proces voor PHP? PHP is geïnstalleerd als een Apache-module.

Bedankt voor de hulp.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 13:55 ]