Toon posts:

CpuCool + MSI 6382 = probleem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben de ongelukkige bezitter van een Msi 6382 ver 1 (een el-cheapo mb-tje dat in een HP computertje zat), met daarop een Athlon Palomino 1900+ , Cooling geschiedt door een Zalman 6000-Cu (temp = 35 graden)
Vga = 9700 NP met zalman heatpipe cooler (temp= 32 graden)

De temperaturen lijken wat erg koud, maar dit zijn geen probes, dit zijn echte metingen, kast is zelfbouw met prima (lees: 4 x 120mm) ventilatie.

Ik heb de bios in mijn moederboard zitten (zijn wel 2 biossen beschikbaar, nieuwste heb ik). In die bios kan ik niet mijn fsb aanpassen (laat staan mp, vcore, vdimm etc etc etc).

Nu kwam ik op het spoor van het programma CpuCool van Podien´s Shareware, dit is een progsel waarmee je in windows je boeltje kan overklokken (soort Softfsb dus). Na het goede mb te hebben gekozen en de taal op engels te hebben gezet (nederlands klopt geen f*ck van), kan je boel gaan overklokken.
Echter, nu volgt dan het probleem: zo gauw ik de boel iets (dwz fsb 1 omhoog) overklok en op ´set frequency´ klik, dan springt het beeld uit, hangt de boel en na een reboot is de cpu nog steeds op 1596.2 Mhz (wat hij normaal is).

Nu is het leuke dat hetzelfde programma op de PIV van een huisgenoot (trouwens ook met MSI mobo) wél werkt.

Wat doe ik fout of is dit mobo gewoon echt niet te oc-en?

PS, ik draai windows xp pro + een berg updates, cat 3.6 (maar goed dat laatste doet er geloof ik niet veel toe..)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Kan je écht je MP en FSB in 'runtime' zeg maar veranderen?? :? :?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 03 September 2003 @ 20:09:
Kan je écht je MP en FSB in 'runtime' zeg maar veranderen?? :? :?
Je hoort idd in Windows je fsb te kunnen veranderen (werkt bij mijn huisgenoot wel in ieder geval), mp niet.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 18:53:...
Echter, nu volgt dan het probleem: zo gauw ik de boel iets (dwz fsb 1 omhoog) overklok en op ´set frequency´ klik, dan springt het beeld uit, hangt de boel en na een reboot is de cpu nog steeds op 1596.2 Mhz (wat hij normaal is).

Nu is het leuke dat hetzelfde programma op de PIV van een huisgenoot (trouwens ook met MSI mobo) wél werkt.

Wat doe ik fout of is dit mobo gewoon echt niet te oc-en?
..
Die combo van het MSI bord en de Palo schijnen blijkbaar niet goed samen te gaan met CPUCool. CPUCool is heel erg op eigen risico, want oc'en binnen Windows is eigenlijk niet aan te raden als de proc daar niet tegen kan cq. niet voor bedoeld is, of dat het mobo het niet kan hebben.

En aangezien die symptomen zich zo tonen, is dat waarschijnlijk het geval. Als je in het BIOS al geen tot zeer weinig oc opties hebt, kan je het jammer genoeg vergeten. Dit is niet echt een topic waard, aangezien er verder geen tips voor te geven zijn helaas. Bij een volgend sys meer succes misschien ;)

edit: ter toevoeging: zie http://forums.pimprig.com/archive/topic/7307-1.html voor een soortgelijk probleem, met uitleg.

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 03-09-2003 22:33 ]

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.