Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] plaatsen van autoaansteker mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017
Ik heb een vraagje... ik heb de volgende config:

asus a7n8x non deluxe
2500 + barton non oc'd
768 mb cas 2.5 pc 32000 crucial geheugen
fx5600 256 mb xfx
80 gb 120gxp ibm
1 16* lite on dvd
1 52/24/52 sony fikker
1 ccfl
4 * 80 mm papst fans

Dit alles draait op een chieftec 340 watt voeding.

Kan bij deze config een sigarettenaanstekker (12 v) die 80 watt trekt zonder de stabiliteit in gevaar te brengen?

[ Voor 7% gewijzigd door vliegjong op 03-09-2003 18:49 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat zou ik niet op dezelfde voeding doen.
Je wilt niet weten wat voor een dip het geeft als je de aansteker wilt aandoen, ik zou het op een losse voeding proberen of op een andere manier. Niet de aansteker in het zelfde cercuit plaatsen als de pc zit dus. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017
ik heb nog een ouwe atx 300 w target voeding liggen maar 2 voedingen zijn lastig 1,2,3 in te bouwen in mijn chieftec dragon,
maar waar zijn we dan anders tweakers voor.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:29

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik meen het al vaker gezien te hebben hier op GoT, dus moet kunnen alleen weet ik niet hoeveel watt voedingen er toen gebruikt werden

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Misschien heb je hier iets aan. :)

Auto-aansteker inbouwen in je PC
[rml][ CM] Sir SmokeAlot mod[/rml]

Die tweede is wel stoer trouwens. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

De 80W van de aansteker zal zeker voor een forse spanningsdaling zorgen op de voedingslijn waarop die aangesloten zit, bij minder goede voedingen, zal deze dip ook op de andere 12v/5v voedings kabeltjes waarneembaar zijn, zelfs op de moederbord-voedings connector en dat zal zeker voor onstabiliteit zorgen.

Je kunt beter de 220v zijde van de voeding aftappen en deze via een transformator en simpele gelijkrichter naar 12v brengen, hierdoor blijft de stabiliteit van de pc en onderdelen gewaarborgt. De transf. zal ook niet erg warm worden maar wordt door de benodigte stroom: 80w/220 = 360mA zeg maar 500mA wel redelijk groot

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 20:27:
De 80W van de aansteker zal zeker voor een forse spanningsdaling zorgen op de voedingslijn waarop die aangesloten zit, bij minder goede voedingen, zal deze dip ook op de andere 12v/5v voedings kabeltjes waarneembaar zijn, zelfs op de moederbord-voedings connector en dat zal zeker voor onstabiliteit zorgen.

Je kunt beter de 220v zijde van de voeding aftappen en deze via een transformator en simpele gelijkrichter naar 12v brengen, hierdoor blijft de stabiliteit van de pc en onderdelen gewaarborgt. De transf. zal ook niet erg warm worden maar wordt door de benodigte stroom: 80w/220 = 360mA zeg maar 500mA wel redelijk groot
Mag je wel zo'n ding rechtstreeks @ 220 aansluiten, en dan zomaar die A's omrekenen? Dacht het niet toch!

Anders had iedereen z'n peltier etc. ook wel zo eraan gehangen. Je moet een 12 volt adapter hebben, 80 / 12 = ~7 ampere zoiets. En dan dus gelijkstroom ja. Je kunt het beste een at voeding pakken

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 03 September 2003 @ 21:40:
[...]

Mag je wel zo'n ding rechtstreeks @ 220 aansluiten, en dan zomaar die A's omrekenen? Dacht het niet toch!
Species_8472 heeft wel gelijk hoor, een transformator hang je aan 220volt, en die amperes kloppen ook gewoon. Het wattage veranderd bijna niet (hangt van rendement af). Of het nou +/- 0,36A x 220V is of +/- 7Amp x 12Volt is, beide keren 80watt

Verwijderd

Sorry, ik was niet echt duidelijk in mijn post maar er staat nergens dat je het rechtstreeks aan de 220v hangt.

Je kunt alles aan 220 hangen zolang je de spanning eerst omlaag transformeert natuurlijk,
uiteraart nooit rechtstreeks maar dat spreekt wel voor zich, en eventueel de spanning gelijkricht, m.a.w. wat een adapter ook doet, alleen zijn standaard adapters die zo'n grootte belasting aankunnen er duur, vaak duurder dan een AT voeding.

Maar at-voedingen zijn geschakelde voedingen, waardoor ze een veel kleinere en lichtere transformator nodig hebben maar ook heel storings gevoelig zijn bij lage belastingen, bij geen belasting kunnen ze zelf kapot gaan!! (sluit altijd een HDD oid aan als je een voeding test) en de meeste zijn niet erg stabiel bij hoge belastingen, dat is alles. Natuurlijk kun je een twee AT-voeding kopen maar zelf een 12v voeding maken is beter dan de PC-voeding te gebruiken (en dat was de vraag) en veel leuker natuurlijk toch? :-)

Verwijderd

Zie de Website van Caseking.de

Home > Modding > Zigarettenanzünder > LULS-030

Zigarettenanzünder 24.90 €
in Aluminium-Frontblende

Darauf hat die Welt gewartet! Endlich ist die Suche nach einem funktionierenden Feuerzeug beendet, wenn man gerade nicht den Rechner verlassen kann.

Der Zigarettenanzünder ist baugleich zu den Anzündern, die auch im Auto vorgefunden werden können und so kann man mit dem guten Stück sogar das Handy aufladen, wenn ein entsprechendes Kabel vorhanden ist. In eine silberfarbene Frontblende im Alu-Look eingebaut bringt der Anzünder für den 5,25 Zoll Schacht auch gleich den passenden optischen Stil mit sich.

Der Anschluss erfolgt über einen üblichen 4 Pol-Stecker an das Netzteil.
Alle nötigen Schrauben sind im der Verpackung enthalten.

Technische Details:

Spannung: 12 Volt DC
Stromaufnahme: < 9A wenn geheizt wird
Aufladezeit: unter 18 Sek.
Niedrige Temperatur

© 2003 caseking.de. Alle genannten Produkte sind eingetragene Warenzeichen der jeweiligen Hersteller

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

en sinds wanneer heb je een gelijkstroom nodig voor een sigaretten aansteker? wordt ie koud als de stroom negatief is ? :+

maar idd niet aan je voeding hangen, is erg riskant. trouwens heb je wel een vrij chunky trafo nodig als je er een 80 watt geval aan wil hangen, dus wordt een hoop geklooi nog, gewoon een oude comp voeding van 200watt ofzo scharrelen.

Verwijderd

Hoe zit het met m'n nokia 8310?
Welke spanning slikt deze en kan ik een mod maken via voeding en zo m'n gsm op te laden?

En mooi inbouwen ook ... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 23:09 ]

Verwijderd

en sinds wanneer heb je een gelijkstroom nodig voor een sigaretten aansteker? wordt ie koud als de stroom negatief is
hehehe ;)

nee natuurlijk kun je ook wisselspanning gebruiken maar ik zou liever geen wisselspanning in een pc-case hebben als dat niet nodig is, inductie, wisselende elektromag.velden, ook al hebben deze een minimale invloed.

Misschien kun je het beste een magneetje aan je aansteker lijmen en op je pc-case plakken, heb je hem ook altijd bij de hand :D

Verwijderd

Volg al een tijdje een topic waar er eentje twee voedingen in 1 behuizing heeft gepropt. Misschien dat dat iets voor jouw is???? Hieronder een klein stukje wat hij schreef en helemaal onderin een link naar het topic.
casemodderpoel schreef op 01 July 2003 @ 23:28:

Deel XII: De voeding II

Ik zat met Roodhoedje na te denken over die 4 fans die twee voedingen met zich mee brengen, en omdat dat maar 80 en 92mm fans zijn, was ik daar niet zo blij mee. Dus redeneerde we: “Kunnen we die 2 voedingen niet onderbrengen in 1 behuizing?” :? Na lang nadenken Besloot ik dat ik het beste de voedingen met de heatsinks tegenover elkaar in m’n kast kan plaatsen, en alles te koelen met 1 120mm fan. Alle draden kan ik doorlussen, en de stekkers ook. Dus daar ging ik, eerst maar even alle electronica uit de behuizingen verwijderen, en daarna de lege doosjes als basis gebruiken voor de nieuwe behuizing. :)

[afbeelding]

Dit was nog een ge#$% om te doen, want ik moet wel voorzichtig blijven. :X
Na dat gedaan te hebben dremelde ik de onderkant van m’n behuizing eraf, en sneed 2 stukken plaatstaal op maat. Daarna dremelde ik een 120mm gat uit een van de stukken staal, en een kabelgat voor de draden. Ik heb met popnagels de fingerguard vast gezet, en morgen ga ik er mee verder.

Hier zijn de pics van hoe het er nu voor staat:
[afbeelding]

[afbeelding]
Link
Pagina: 1