Carrier preselect, echt goedkoper of toch niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
M'n vader werd alweer lastig gevallen door zo'n tele marketeer. Dat we wel gek waren om geen Tele 2 te nemen. Ze waren altijd goedkoper etc.

Maar om de een of andere reden vertrouw ik 't niet helemaal. Zit er niet ergens een addertje onder het gras? Ik had iets gehoord over hogere starttarieven, maar daar kan ik ook weinig van vinden eigenlijk.

Kent iemand een reden om geen Tele 2 te nemen :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

BoAC

Memento mori

Er zijn vergelijk sites te vinden op internet.
Daar staan alle tarieven met start-tarieven erbij in vergelijk.

Over het algemeen is het echt goedkoper dan KPN zelf.

* BoAC gebruikt Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtHomer schreef op 03 september 2003 @ 18:47:
M'n vader werd alweer lastig gevallen door zo'n tele marketeer. Dat we wel gek waren om geen Tele 2 te nemen. Ze waren altijd goedkoper etc.

Maar om de een of andere reden vertrouw ik 't niet helemaal. Zit er niet ergens een addertje onder het gras? Ik had iets gehoord over hogere starttarieven, maar daar kan ik ook weinig van vinden eigenlijk.

Starttarief moet je betalen ookal krijg je geen verbinding met de andere partij. Goede reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit ligt eraan of je Belblus of Belbasis heb. :)
Eigenlijk in alle gevallen van Belbasis is tele2 toch echt goedkoper, echter met Belplus is dit niet het geval, zeker met lokale telefonie niet.

Ik zou als ik jou was eens op de kpn site en op de tele2 site even de prijzen naast elkaar leggen, dit is de enige manier om een duidelijk overzicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

tele 2 is goedkoper, ik merk duidelijk verschil, waar we vroeger met kpn gemiddeld 35 euro verbelden :? is dat nu zo'n 25 euro gemiddeld, enige wat je moet van hun, is automatisch laten afschrijven........ :+ , maar dat boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 14:32
Een collega van mij, had na het aanmelden bij Tele 2 verdacht veel last van tele marketeerders. En zelfs van bedrijven zelf die belden dat hij producten kon kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

BoAC

Memento mori

Ben een keer bij een bijeenkomst van ACN geweest.

Iemand daar ook ervaring mee?
Lijk heel veel op pyramide spel maar is het stiekem niet omdat het bij de 5e persoon in de "tree" stopt.

Mensen aan de top worden bijna als goden vereerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Laatst online: 13-09 19:15
Radian schreef op 03 September 2003 @ 18:54:
tele 2 is goedkoper, ik merk duidelijk verschil, waar we vroeger met kpn gemiddeld 35 euro verbelden :? is dat nu zo'n 25 euro gemiddeld, enige wat je moet van hun, is automatisch laten afschrijven........ :+ , maar dat boeit me niet.
je weet wel dat je alsnog je vaste kosten van de lijn aan KPN moet betalen en dat je van tele2 1 rekening in de maand krijgt en van KPN 1 in de 2maand? die verschillen per minuut zijn echt zo klein dat ik me niet kan voorstellen dat je per maand [of 2] 10euro goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Tele2 mag dan wel de bekentste zijn, maar zeker niet de goedkoopste.

ACN, OneTel/Scarlet, Pretium, Vocalis en nog veel andere zijn gewoon goedkoper dan Tele2
Pretium Telecom heeft de "Laagste prijs garantie"

19 April was er een onderzoek geweest op TV, het programma Kassa had onderzoek gedaan.
En Pretium Telecom kwam er als goedkoopste en beste uit.

Waar te halen?

Tele2: 0800-1602
Vocalis: Tell Me
Pretium: T for Telecom
ACN: weet ik niet.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

slacksoff schreef op 03 September 2003 @ 18:59:
[...]

je weet wel dat je alsnog je vaste kosten van de lijn aan KPN moet betalen en dat je van tele2 1 rekening in de maand krijgt en van KPN 1 in de 2maand? die verschillen per minuut zijn echt zo klein dat ik me niet kan voorstellen dat je per maand [of 2] 10euro goedkoper uit bent.
Vroeger (KPN): € 30.00 per 2 maanden.
Nu (Pretium): onder de €10.00 per maand

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

slacksoff schreef op 03 September 2003 @ 18:59:
[...]

ik zeg niet dat je me hoeft te geloven :/ , ik weet allen wel wat het verschil bij mij thuis is, dat ik van KPN een rekening krijg wist ik wel :Z en ik heb het hier over een 2 maandelijks bedrag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik al een tijdje Edutel. Per 1 september kun je daarbij ook via Carrier Preselectie bellen (dus geen 1676 meer ervoor toetsen na eenmalig instellen).
Edutel bevalt me prima. Eén van de goedkoopste, gespreksoverzicht + rekening inzien op internet (tweakerproof dus :D )

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 00:31

404error

Page Not Found

Die aanbieders zijn alleen intressant als je of heel veel belt, of dat je een echte centenneuker bent.

Er is onderzoek gedaan en voor 85% van de mensen maakt het nog geen euro per maand uit of er tele2 of kpn gebruikt wordt. Dit voordeel kan dus ook in het voordeel van KPN zijn!!!

De andere aanbieders hoeven ook zeker niet goedkoper te zijn: vergelijk bijv Scarlet met KPN voor het bellen naar mobiel. KPN is dan minimaal 6 cent per gesprek goedkoper!!!

Heb er maar voor over om diensten zoals 5 bij bezet etc. op te geven en ineens 3 rekeningen in de 2 maanden gaan betalen om een paar centen te besparen...

Maar voor degene die het goed willen uitzoeken, er staat een redelijk compleet overzicht op www.bellen.com

Ik ben zeker geen KPN-fanaat (wel medewerker maar heb gelukkig niets met dit verhaal te maken), maar de grote verschillen die een poosje terug waren zijn voorbij.

[ Voor 11% gewijzigd door 404error op 04-09-2003 00:03 ]

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
gebruik sinds 2 maand tele2 en lijkt een stuk goedkoper dan eerst met alleen kpn.
ik gok van 65 naar 50 per 2 maand.

Ga waarschjnlijk binnen kort over op zonnet tel gedoe icm inet abbo. Iemand ervaring daarmee al?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik bel al jaren met tele 2; 'vroeger' moest je elke keer 1602 ervoor draaien, nu hoeft dat gelukkig niet meer...

maar alle tarieven -uitgezonderd internet inbel nummers dacht ik- zijn volgens mij goedkoper... zelfs het starttarief is minder als die van kpn.

en gratis nummerspecificatie natuurlijk; altijd handig (zeker in een studentenhuis)

nu ik het toch over 'vroeger' heb; het enige nadeel toendertijd was dat tele2 TOEN (lees 2 of 3 jaar terug ofzo) te weinig lijnen huurde en dan kreeg je wel eens een in gesprek toon of een melding dat alle lijnen bezet waren.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 18:52:
[...]

Starttarief moet je betalen ookal krijg je geen verbinding met de andere partij. Goede reden?
dus je moet een starttarief betalen, ook als de andere persoon niet thuis is en ik na 5 keer rinkelen de hoorn neerleg??!?!!
da's inderdaad wel een reden, ja!

ik heb onlangs gehoord van iemand hier in België dat dat bij Belgacom ook zo is, amai verschieten dat ik deed!!!
soms bel ik iemand 5, 6 keer iemand op die dan uiteindelijk toch de oproep niet beantwoordt... dan ben ik dus 5, 6 keer x cent kwijt!!!

Verwijderd

KPN heeft een veel soepelere betalingsrekening. Als je bij tele2 maar 1 keer vergeet te betalen heb je meteen een brief van Interum Justitia op de stoep (hadden wij tenminste zo'n jaar of 2 geleden).

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:11

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 09:39:
KPN heeft een veel soepelere betalingsrekening. Als je bij tele2 maar 1 keer vergeet te betalen heb je meteen een brief van Interum Justitia op de stoep (hadden wij tenminste zo'n jaar of 2 geleden).
Ja klopt wij hebben ook enorm gezeik gehad met tele2 we wilden ervan af stappen krijgen we 2x een brief van Interum Justitia dat we nog 2 rekeningen hadden open staan terwijl in de afschriften stond dat het allebei betaald was. Ik ben echt NIET tevreden over tele2 ben blij dat we ervan af zijn

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb mij opgegeven voor TEle2. Ik bel nu met KPN BelBasis abo.

Is het nu mogelijk om een Belbudget abo te nemen zodat mijn maandelijkse kosten lager zijn?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 18:52:
[...]

welke nederlandse telcom doet dat en kun je dat aantonen doormiddel van een link? Mijn ouders zitten bij tele2 en die betalen dat niet namelijk....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Mij heeft het bellen via Scarlet in 2 jaar zeker meer dan 500 euro opgeleverd. DAt het voor 85% van de mensen < 1 euro uitmaakt lijkt mij niet reeel. Is er een link naar dat onderzoek, zodat we even kunnen kijken wie het heeft uitgevoerd en de wijze waarop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem geen Tele2 Of Onetel. Ga voor www.teledump.nl of www.telediscount.nl, die zijn beide stukken goedkoper. Thuis bellen we vaak vooral naar Zuid-Afrika(!), een vaste lijn kunnen we al bereiken voor 8 eurocent, al ze een stunt hebben 5 cent (Teledump heeft vooral de goeie stunts), een verbinding met een mobiele telefoon kost 25 cent! Starttarief is 4,5 cent. De verbinding is 99,9% van de tijd prima, als je eens een slechte lijn te pakken hebt (komt zeer zelden voor), hang je gewoon op en bel je weer. We hebben veel, maar dan ook echt veel meer problemen gehad met OneTel waar het slechte lijnen betrof dan met Teledump/Telediscount.

Je hoeft geen abonnement te nemen, je belt via een 0900-nummer en je rekent af via KPN. Gewoon regelmatig even de website bezoeken of beter nog: je e-mailadres opgeven voor de nieuwste aanbiedingen. Goedkoper heb ik het echt nergens gezien. Wees dus geen dief van je portemonnee en probeer het eens. Je belt zo veel meer voor veel minder geld.
AtHomer schreef op 03 September 2003 @ 18:47:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

uhm yogi45, ben jij een webmarketteer van teledump ofzo?
mischien moet je je posts ff een beetje minder reclame style verwoorden, t lijkt nu net of het je echt aan het hard gaat of iemand belt via "jouw" telefoon maatschappij.

ps, OneTel is overgenomen door scarlet dus voortaan is dat de bedrijfsnaam.

edit:

Ik zie nu dat je ook pas NET hebt geregd, lijkt mij nu wel heel erg duidenlijk dat je meer belangen hebt dat puur informatie voorzienend te posten.

[ Voor 24% gewijzigd door killercow op 19-09-2003 14:04 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

AtHomer schreef op 03 September 2003 @ 18:47:

Ik ben dus zo'n 'vervelende' telemarketier ;) Heb voor KPN gebelt, en bel nu voor Cendris; de organisatie die voor Tele2 belt. Ik kan gewoon zeggen dat Tele2 goedkoper is, met name als je regelmatig naar mobiel of veel buiten de regio belt.

Voordelen:
• gratis, de dienst tele2 kost niets
• geheel vrijblijvend
• Tarieven zijn lager
• gewoon betalen per seconde netals bij KPN
• specificatie zit std bij de factuur
• 25 % goedkoper internetten
• rekening pas na 15 euro kosten

nadelen:
• je betaald voor niet tot stand gekomen verbindingen
• automatisch betalen is een pré
• toets-5-bij-bezet werkt niet bij KPN

ACN, Scarlet en al die veel goedkoperen bedonderen je waar je bij staat met hele ellendige voorwaarden; eerste minuten betaal je per minuut, pieramiede constructies etc.

Tele2 heeft niet voor niets ruim 23% van de markt in handen, wat nog niet wegneemt dat ik het ook zou doen.

Het blijft mierenneukerij, het zet zoden aan de dijk vanaf zo'ngemiddeld 15 euro gesprekskosten denk ik.

Maargoed, wat laat je om het te proberen; probeer het eens uit je zit nergens aan vast en je mag toch de eerste 5 uren gratis verbellen.

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 19-09-2003 23:13 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:10

Stewie!

Keen must die!

BoAC schreef op 03 September 2003 @ 18:57:
Ben een keer bij een bijeenkomst van ACN geweest.

Iemand daar ook ervaring mee?
Lijk heel veel op pyramide spel maar is het stiekem niet omdat het bij de 5e persoon in de "tree" stopt.

Mensen aan de top worden bijna als goden vereerd :(
waar heb jij het over???

Tele2 is geen oplichterij en is inderdaad goedkoper. De meeste mensen zijn alleen lui en te bang om te bellen en dingen te zoeken en te bang om iets nieuws te proberen, waardoor ze dus lekker duurder bellen. Maar ja, moeten ze zelf weten ls ze hun hele leven zo willen zijn. :'(

Punt is: wij gebruiken tele2 al een paar jaar en het is gewoon paar honderd euro/jaar goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Tele 2 is zeker goedkoper hoor, en geheel betrouwbaar. Ik bel regelmatig naar america en dat is ook een een stuk goedkoper via tele 2. Absoluut aan te raden.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hebben onze lieve vrienden ook wel eens naar Kassa gekeken?

Tele2 kwam daar echt niet als goedkoopste uit hóór.

Ben nu opzoek naar de tarieven!

-

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 19 September 2003 @ 23:11:
[...]

Ik ben dus zo'n 'vervelende' telemarketier ;) Heb voor KPN gebelt, en bel nu voor Cendris; de organisatie die voor Tele2 belt. Ik kan gewoon zeggen dat Tele2 goedkoper is, met name als je regelmatig naar mobiel of veel buiten de regio belt.

Voordelen:
• gratis, de dienst tele2 kost niets
• geheel vrijblijvend
• Tarieven zijn lager
• gewoon betalen per seconde netals bij KPN
• specificatie zit std bij de factuur
• 25 % goedkoper internetten
• rekening pas na 15 euro kosten

nadelen:
• je betaald voor niet tot stand gekomen verbindingen
• automatisch betalen is een pré
• toets-5-bij-bezet werkt niet bij KPN

ACN, Scarlet en al die veel goedkoperen bedonderen je waar je bij staat met hele ellendige voorwaarden; eerste minuten betaal je per minuut, pieramiede constructies etc.

Tele2 heeft niet voor niets ruim 23% van de markt in handen, wat nog niet wegneemt dat ik het ook zou doen.

Het blijft mierenneukerij, het zet zoden aan de dijk vanaf zo'ngemiddeld 15 euro gesprekskosten denk ik.

Maargoed, wat laat je om het te proberen; probeer het eens uit je zit nergens aan vast en je mag toch de eerste 5 uren gratis verbellen.
Cendris is niet dé organisatie die voor tele2 belt, er zijn veel callcenters die dat doen...dat weet ik, want ik werk ook voor een ander callcenter die voor Tele2 belt in Nieuwegein (doe nu andere opdrachten persoonlijk)

Wat heel veel van mijn collega's fout doen, is zeggen dat tele2 altijd goedkoper is, dat is dus niet het geval. Laatste keer dat ik voor tele2 heb gebeld (klein maandje geleden zo ongeveer) was het zo dat je in vergelijking met niet-voordeelnummers binnen de regio 13 tot 16% kon besparen op de gesprekskosten en buiten de regio 13 tot 18%. Starttarief lag maar een paar % hoger dus dat is geen addertje onder het gras ofzo. Maar als je vergelijkt met voordeelnummers, dan is het met Tele2 niet de moeite waard, geloof dat je dan alleen kan besparen bij lange telefoongesprekken. Kan nu anders zijn, correct me if I'm wrong, maar volgens mij is er niets veranderd.

Naar mobiel is een paar % goedkoper, behalve als je naar een KPN mobiel in het weekend belt, dan is Tele2 ook weer iets duurder

Naar het buitenland bellen is zover ik weet wel altijd goedkoper als KPN belbasis, ook met voordeelnummers, maar zoals al is gezegd, er zijn genoeg aanbieders die het goedkoper kunnen doen.

/me bel gewoon met KPN Belplus

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 00:18 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Maar is Tele 2 mogelijk in combinatie met KPN belbudget?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, nog niet....

ADSL is sinds kort wel mogelijk met een belbudget, maar via een CPS carrier bellen nog niet.

-

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ginz schreef op 20 September 2003 @ 09:35:
Nee, nog niet....

ADSL is sinds kort wel mogelijk met een belbudget, maar via een CPS carrier bellen nog niet.
Mmm jammer. Bedankt :)

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Heeft er al iemand ervaring met Freetel? Elke maand 1 uur gratis bellen!
Het lijkt allemaal zo mooi, maar zit is dit nu te vertrouwen?

Edit:
Indien u belt naar een vaste aansluiting die wordt verzorgd door een andere aanbieder dan KPN dan gelden afwijkende gesprekstarieven.
Is dit bij andere aanbieders ook? Je kan toch niet weten dat iemand een andere vaste aansluiting heeft dan KPN? :?

[ Voor 56% gewijzigd door Exar op 20-09-2003 15:46 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel nu met 1601: binnen NL 0.5 cent (24u p/d 7 dagen per week) Dit geldt voor binnen en buiten de regio. Naar mobiel is altijd 20 cent. (er zijn geen piek of daluren.) Naar Tele2 mobiel is 14 cent(das goedkoper dan Tele2 zelf!)

Je betaald per sec, en de starttarieven zijn 5 cent, voor alle nummers. Je krijgt de rekening via mail, en voor een gesprek hoor je een tariefsmelding. Eerst belde we met Tele2 maar nu zag ik dit op bellen.com benk overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 21:03
Carlvanloo, die is inderdaad erg goedkoop, ook naar het buitenland... maa ik zie op bellen.com staan dat je een tariefmelding voor elk gesprek krijgt... Weet jij of je die ook uit kan zetten, lijkt me wel irritant namelijk... :)

----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:39
Het nadeel van Tele 2 en andere goedkopere carriers vind ik dat de kwaliteit van lijnen naar het buitenland (Amerika en West Europa is geen enkel probleem maar Oost-Europa en Azie wel), ik heb zelf enkele keren gehad dat er over een lijn nauwelijks te praten valt terwijl KPN perfect werkt. Dit hoor ik ook van andere mensen. Het gebruik van goedkope verbindingen naar het buitenland is soms dus niet goed voor de kwaliteit. Binnen Nederland gebruiken ze vaak gewoon het KPN net (dat kan door een beetje merkwaardige regels van de Opta echt goedkoper zijn), dan heb je daar dus geen last van, al heb ik in het verleden wel meegemaakt dat ik vaak een onterechte bezet toon kreeg maar dat probleem is volgens mij al wel opgelost. Met CPS kan je tegenwoordig precies kiezen voor welke nummers je welke aanbieder wil gebruiken, dan kan je voor elke categorie kiezen welke je de beste vind, helaas zijn instellingen per land of per groep landen niet mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Pc123 op 21-09-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu ruim 2 weken Freetel en ben erg tevreden.
Heb 5 keer met Amerika gebeld met een totale gespreksduur van 67 minuten en 40 seconden.
Online kon ik zien dat dit 92 cent kost en dat is inclusief 5 keer het starttarief.
Als je geen verbinding krijgt hoef je niets te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik gebruik af en toe bel1601 en dat bevalt uitstekend.Je kan binnen 10 minuten bellen als je je hebt aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dutchman schreef op 21 September 2003 @ 13:11:
Carlvanloo, die is inderdaad erg goedkoop, ook naar het buitenland... maa ik zie op bellen.com staan dat je een tariefmelding voor elk gesprek krijgt... Weet jij of je die ook uit kan zetten, lijkt me wel irritant namelijk... :)
Die tariefsmelding hoor je als de telefoon bij die andere persoon afgaat, dus je loopt niet onnodig te w88, maar je kan m volgens mij niet uitzetten, maar het valt me wel op dat ik niet bij elk gesprek de melding hoor, de ene keer wel, de andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
80% van de bellers die hun voordeelnummers ingesteld hebben besparen met Tele2 minder dan 1 euro :) Die schelen namelijk nu best veel en met de nieuwe belplus paketten krijg je nog veel meer kortingen.

Voor binnenland bellen maakt het echt vrij weinig uit, alleen als je naar het buitenland belt kun je echt veel besparen.
Als je dan trouwens voor het binnenland toch elke cent eruit wilt persen kun je het beste voor Pretium of voor Euphony met EuMax gaan :)

* Bigs haalt CPS klanten over om terug te komen bij KPN :)

Heb ook nog wel wat leuke verhalen over Tele2 trouwens, van ontevreden mensen die ik aan de telefoon had, maar heb nu ff geen tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Bigs schreef op 23 september 2003 @ 10:20:
80% van de bellers die hun voordeelnummers ingesteld hebben besparen met Tele2 minder dan 1 euro :) Die schelen namelijk nu best veel en met de nieuwe belplus paketten krijg je nog veel meer kortingen.

Voor binnenland bellen maakt het echt vrij weinig uit, alleen als je naar het buitenland belt kun je echt veel besparen.
Afbeeldingslocatie: http://www.bel1601.nl/images/prijsvergelijk.gif

Hiermee kan je dus relatief wel een groot voordeel behalen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Yup, bel1601 is inderdaad een ander verhaal :) Het vreemde is dat er op dit moment nog totaal geen addertjes onder het gras ontdekt zijn, iedereen die ik hoor is er hartstikke tevreden over.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze dit zo vol kunnnen blijven houden.. ze kopen hun belminuten tenslotte voor het zelfde bedrag in als bijvoorbeeld Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Bigs schreef op 04 december 2003 @ 14:32:
Yup, bel1601 is inderdaad een ander verhaal :) Het vreemde is dat er op dit moment nog totaal geen addertjes onder het gras ontdekt zijn, iedereen die ik hoor is er hartstikke tevreden over.
Ik moet het zelf nog gaan ondervinden. Heb net UPC telefonie opgezegd, zodra ik weer KPN telefonie heb meld ik me aan bij bel1601
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze dit zo vol kunnnen blijven houden.. ze kopen hun belminuten tenslotte voor het zelfde bedrag in als bijvoorbeeld Tele2.
Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet zo goed. Ze zeggen dat ze kosten besparen door veel administratieve kosten te elimineren (telefonische klantenservice, portokosten, papierkosten voor de rekeningen etc. etc.), maar dan nog... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Is bel1601 nog goedkoper dan Pretium Telecom, want die bieden Niet Goed Geld Terug-garantie.
Dat wordt nog leuk >:) , want die gassies van de T for Telecom hadden me nog overgehaald ook om Pretium te nemen, en nu is het duurder... :D

offtopic:
dat wordt weer een heftige discussie op msn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
MyNameIs schreef op 04 december 2003 @ 15:47:
Is bel1601 nog goedkoper dan Pretium Telecom, want die bieden Niet Goed Geld Terug-garantie.
Dat kun je toch bepalen door zelf de tarieven te vergelijken van bel1601 en Pretium 8)7

Het korte/simpele antwoord is btw: Ja, bel1601 is veel goedkoper.

[ Voor 1% gewijzigd door mmedia op 04-12-2003 16:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Voor die laagste prijs garantie van Pretium moet je wel eerst administratiekosten betalen, daarna gaan ze het pas 'onderzoeken'. Met bel1601 bel je gewoon goedkoper naar tele2 mobieltjes dan met tele2 zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op 04 september 2003 @ 09:48:
[...]
Ja klopt wij hebben ook enorm gezeik gehad met tele2 we wilden ervan af stappen krijgen we 2x een brief van Interum Justitia dat we nog 2 rekeningen hadden open staan terwijl in de afschriften stond dat het allebei betaald was. Ik ben echt NIET tevreden over tele2 ben blij dat we ervan af zijn
Werd vandaag ook ineens afgesloten !!!!!
Zonder enige waarschuwing....hebben volgens mij toch gewoon betaald, dit gaat toch automatisch???(voorwaarde van Tele2) en saldo was/is zeker toereikend.
Misschien dat het kwam door feestdagen ofzo, weet het ook niet , maar ik laat het hier dus niet bij zitten.
Heb telefoon hard nodig voor mijn werk enzovoorts en kan dus niet zonder.
Wie heeft er soortgelijke ervaringen met Tele2 ???
Stuur uw reacties naar arodermond@zeelandnet.nl en zet ze ook op deze pagina aub. ! ! ! !
Hoe kun je trouwens je abonnement bij Tele2 weer opzeggen en terug gaan naar KPN of andere provider ??

Bij voorbaat dank
André
arodermond@zeelandnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bij 0800-1273 kun je je CPS instellingen terugzetten op KPN. Ook kun je 1655 voor het nummer draaien, dan gaat het ook via KPN.

Ik heb inderdaad al vaker klachten gehoord over het afsluitgedrag van Tele2.. erg slecht van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nu dus ff moeilijk want wat ik ook probeer, krijg steeds de melding..deze telefoon is buiten gebruik gesteld....
Moet ik nu via een ander toestel 0800-1273 bellen ??? en kan dat ???
ook 1655 ervoor draaien helpt niet (165508001273)
Iemand enig idee???

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik heb voor me ouders eind vorig jaar 1601 aangevraagd, nog steeds zijn ze het goedkoopst. Belpatroon thuis is hetzelfde, was telefoonrekening daarvoor (Scarlet) not zo'n 30-40 euro per maand, is nu 'slechts' iets meer dan 8 euro!

Die tariefmelding kan uitgezet worden in klantenmenu, als je inlogt op de website. Dit kan overigens pas zodra je lid bent, en je eerste betaling/machtiging binnen is en je de machtigingscode ingevuld hebt op de website.

Heeft alleen 1 nadeel (voor mij dan), omdat het zo goedkoop is durven me ouders me vaker op te bellen, erg irritant :D

[ Voor 14% gewijzigd door AirtjE op 13-01-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:05:
Gaat nu dus ff moeilijk want wat ik ook probeer, krijg steeds de melding..deze telefoon is buiten gebruik gesteld....
Moet ik nu via een ander toestel 0800-1273 bellen ??? en kan dat ???
ook 1655 ervoor draaien helpt niet (165508001273)
Iemand enig idee???

André
0800 nummers gaan altijd via kpn, dat werkt dus nog steeds (net als 0900 en 0909/0906)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op 04 december 2003 @ 14:37:
[...]
Ik moet het zelf nog gaan ondervinden. Heb net UPC telefonie opgezegd, zodra ik weer KPN telefonie heb meld ik me aan bij bel1601

[...]
Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet zo goed. Ze zeggen dat ze kosten besparen door veel administratieve kosten te elimineren (telefonische klantenservice, portokosten, papierkosten voor de rekeningen etc. etc.), maar dan nog... :?
laatst ergens gelezen. ze hebben van een of andere bank een startkapitaal gekregen. in principe gaat dat bedrijf het wel redden, maar alleen als ze veel abo's fixen. lukt dat niet, dan is dat startkapitaal weg.
dus het is gewoon een gokje van een of andere grote bank. geen idee welke btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen al het feit dat ze me telefonisch *lastigvallen*, en vaak op een zeer onsympathieke manier, is voor mij al genoeg om niet met ze in zee te gaan. Als je al nee hebt kunnen zeggen, willen ze ook nog weten waarom!
:(
En zeggen dat je gek bent - wie denken ze wel dat ze zijn. En na een maand ofzo bellen ze je weer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

voor de tweede krijgt dit otpic een kick, nu om de volgende rede

Ik moet voor iemand uitzoeken hoe hij het goedkoopste belt, natuurlijk kwam bel1601 der als goekoopste uit en ook i kheb geen addertjes onder het gras kunnen vinden.

1. Ik heb nu een aantal vragen, weet iemand hoelang dit bedrijf bestaat (is het nieuw en kan het dus zo weer failliet gaan)

2. Heeft er iemand ervaring mee!

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Dreamer schreef op 20 januari 2004 @ 20:35:
voor de tweede krijgt dit otpic een kick, nu om de volgende rede

Ik moet voor iemand uitzoeken hoe hij het goedkoopste belt, natuurlijk kwam bel1601 der als goekoopste uit en ook i kheb geen addertjes onder het gras kunnen vinden.

1. Ik heb nu een aantal vragen, weet iemand hoelang dit bedrijf bestaat (is het nieuw en kan het dus zo weer failliet gaan)

2. Heeft er iemand ervaring mee!
1. wat maakt het uit? als ze ineens failliet zijn bel je toch weer gewoon met kpn? (of een andere aanbieder) Je hebt geen enkele verplichting, je zit nergens aan vast, bevalt het niet dan schakel je het gewoon uit bij 0800- (ben het nummer effe kwijt)

2. Ik heb 1601 sinds 15 december, en ik moet zeggen, niks geen klachten, altijd verbinding. Op 25 dec en 1 januari de hele dag gratis mogen bellen, zelfs toen geen connectieproblemen.
Je kunt online meteen zien wat het gekost heeft wat je gebelt hebt.

Leuk detail, ik werd gisteren gebeld door weer zo'n aanbieder die beweerde dat ik goedkoper kon bellen, toen ik zei dat ik via 1601 belde hing ze meteen op! LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik precies hetzelfde! Bel nu sinds maand of 3 met 1601. Bevalt zeer goed, altijd goede verbinding. Ik werd ook gebeld en ik zei dat ik me niet kon voorstellen dat ze goedkoper waren. Toen ik zei dat ik voor 0.5 cent bel 24/7, zei ze dat ze idd niet goedkoper waren, en ze bedankte me voor me tijd. Dus ik kan het iedereeen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
hier ook een zeer tevreden gebruiker van bel1601.nl :) Goede verbindingen, nog geen een keer een storing of wat dan ook! Online factuur werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij bellen op het werk momenteel ook met Bel1601. Inderdaad o,5 cent per minuut, zolwel piek als dal en binnen en buiten de regio. Buitenland ook goedkoop, bv duitsland 1 cent, Frankrijk 2 cent, USA 2 cent, enz... Kijk maar op www.bel1601.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Tele2 is voor inbel internet iig NIET te doen.
Toen wij het gebruikte kostte het 16 cent (guldentijd) om lokaal in te bellen. terwijl kpn een paar cent kostte |:(

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op 21 januari 2004 @ 10:21:
Tele2 is voor inbel internet iig NIET te doen.
Toen wij het gebruikte kostte het 16 cent (guldentijd) om lokaal in te bellen. terwijl kpn een paar cent kostte |:(
'toen' kostte het idd zoveel; het is nu ieg wel beter (lees: gelijk of minder als het kpn tarief)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik gebruik alweer een maand heerlijk goedkoop bel1601. Nooit problemen, alleen die stem: "een halve cent per minuut", zit er soms doorheen als iemand binnen een seconde oppakt. Ik weet dat je het kan uitschakelen, maar ik vind het elke keer wel fijn om te horen dat je voor zo weinig poen belt :)

bel1601: perfect! Ook uitgebreide online specificaties, deze maand voor nog maar 4 euro verbeld waar ik normaal minimaal 10 euro kwijt zou zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Dank je wel jongens blijkbaar is het een goed bedrijf, nu hopen dat hij het niet zo erg vindt dat hij geen factuur meer krijgt (iemand zonder internet dus hij kan het ook niet checken!!)

voor bij ons thuis is misschien ook wel erg interessant!

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de tarieven naar mobiel naar de verschillende providers bij dat 1601? Klinkt goed namelijk, werd vandaag gebeld door Tele2, maar nu ik dit lees doen we dat maar niet :)

En hoe zit het je ADSL verbinding die via KPN werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Telediscount.

http://www.telediscount.nl

Ze zijn goedkoop. Je belt een 0900 nummer. Geen rekening achter van een pre select profider.

Trouwens als je 0900 nummer belt hoor je ook direct wat het kost.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 15:41:
Wat zijn de tarieven naar mobiel naar de verschillende providers bij dat 1601? Klinkt goed namelijk, werd vandaag gebeld door Tele2, maar nu ik dit lees doen we dat maar niet :)

En hoe zit het je ADSL verbinding die via KPN werkt?
Die tarieven kun je gewoon zien op www.bel1601.nl. ADSL blijft gewoon werken, je gaat namelijk niet weg bij KPN alleen je gesprekken worden via een andere provider gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 2 maanden 1601 en het werkt goed.

Ik kan er ook via internetten (FOL met 56K6) wat dus ook maar 0.5cpm kost.

De kostenmelding vooraf is handig, je hoort meteen wanneer ze de prijzen verhogen.

Mijn blinde kennis vind de rekeningen zeer overzichtelijk, hij kan ze nu direct met de braille terminal lezen. Bij KPN/Tele2 lukt dat niet of veel slechter.

Dat het zo goedkoop kan, is mij wel duidelijk. Scarlet en anderen bieden 100 uur Internet aan voor 0.5cpm. De werkelijke telefoonkosten liggen schijnbaar zeer laag. Alleen het drukken en versturen van rekeningen kost geld en dat doet 1601 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo weer een enthousiaste pre-carrier select gebruiker:
ik bel lokaal en interlokaal voor 0,5 eurocent per minuut. Bel nogal veel ook overdag. Mijn rekening van KPN is van van ruim 100 euro gedaald naar 45 (abonnementskosten) en een enkel buitenlands gesprek. Dan typ ik in op Google welk land ik wil bellen.
Ik bel regelmatig Frankrijk (2,0 eurocent p/m altijd) en Denemarken (één cent) dat is goedkoper dan KPN lokaal tarief overdag !!!!
Rekeningen perfect gespecifieerd.
Ik haal overal de krenten uit de pap, zonnet voor 14, 95 met gratis modem (kwestie van geduld hebben).
Over 1601 geen enkele klacht, wil je iemand bellen die in gesprek is dan doe je 1655 ervoor, dan bel je met KPN en kun je de terugbeltoets gebruiken (5) intoetsen.
Iedereen die ik het vertel gelooft het niet maar ik bel voor 12-13 euro per maand via 1601 en het abonnement via KPN 19 euro en dat is alles !!!!
een aanrader hoor
en telediscount ook, ook omdat de 0900-16XX nummers wijzigen wel steeds ff checken. Je kunt echt bergen geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starttarief is een goede reden om wel via KPN te bellen,
buitenland bellen is vaak wel goedkoper,
niet altijd kijk altijd of er een buitenlandse heffing is per minuut (one Tell /scarlet)
Regio verschil sommige zijn kleiner dan die van KPN en buiten regio is altijd bijna 2x zo duur. reken maar uit
Spook nota's , als ruimte vol is wordt er verder gebeld over de KPN gedeelte van de centrale, dan lopen er ook 2 tellers, dit hoort verekend te worden, maar gaat vaak mis, zijn zeer veel klachten over.
Mobiel bellen via KPN is stuk goedkoper dan andere providers, scheelt echt wel
Met Belplus Abbo ben je goedkoper uit dan de meeste andere aanbieders.

Onderzoek heeft uitgewezen dat 45% van de klanten bij tele 2 , goedkoper uit was dan bij KPN, 47% was bij tele 2 goedkoper met een maximum voordeel van 1 euro (wow) en 8 procent was daadwerkelijk goedkoper uit (voornamelijk grote bellers als bedrijven, studentenhuizen en buiten land. Dit onder zoek was over 4 maanden bellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 22:55:
Starttarief is een goede reden om wel via KPN te bellen,
buitenland bellen is vaak wel goedkoper,
niet altijd kijk altijd of er een buitenlandse heffing is per minuut (one Tell /scarlet)
Regio verschil sommige zijn kleiner dan die van KPN en buiten regio is altijd bijna 2x zo duur. reken maar uit
Spook nota's , als ruimte vol is wordt er verder gebeld over de KPN gedeelte van de centrale, dan lopen er ook 2 tellers, dit hoort verekend te worden, maar gaat vaak mis, zijn zeer veel klachten over.
Mobiel bellen via KPN is stuk goedkoper dan andere providers, scheelt echt wel
Met Belplus Abbo ben je goedkoper uit dan de meeste andere aanbieders.
Onderzoek heeft uitgewezen dat 45% van de klanten bij tele 2 , goedkoper uit was dan bij KPN, 47% was bij tele 2 goedkoper met een maximum voordeel van 1 euro (wow) en 8 procent was daadwerkelijk goedkoper uit (voornamelijk grote bellers als bedrijven, studentenhuizen en buiten land. Dit onder zoek was over 4 maanden bellen !
In dit topic wordt al meerdere keren aangegeven dat je voor echt voordeel bij www.bel1601.nl moet wezen. Bij deze daag ik je uit om eens naar de tarieven van bel1601 te kijken op hun website. Kijk dan nog eens naar de argumenten die je hierboven geeft m.b.t. de KPN (starttarief, buitenland, mobiel bellen). Om je een idee te geven: overdag interlokaal bellen is ongeveer 5x goedkoper bij bel1601 vergeleken met de tarieven van KPN (dit is slechts één voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
mmedia schreef op 27 februari 2004 @ 23:43:
[...]
In dit topic wordt al meerdere keren aangegeven dat je voor echt voordeel bij www.bel1601.nl moet wezen. Bij deze daag ik je uit om eens naar de tarieven van bel1601 te kijken op hun website. Kijk dan nog eens naar de argumenten die je hierboven geeft m.b.t. de KPN (starttarief, buitenland, mobiel bellen). Om je een idee te geven: overdag interlokaal bellen is ongeveer 5x goedkoper bij bel1601 vergeleken met de tarieven van KPN (dit is slechts één voorbeeld).
Nu ben ik ook een tevreden beller met 1601 (ze zijn echt de goedkoopste) maar dit ziet er wel erg uit als een verkooppraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
ThinkAboutIt schreef op 28 februari 2004 @ 14:58:
[...]Nu ben ik ook een tevreden beller met 1601 (ze zijn echt de goedkoopste) maar dit ziet er wel erg uit als een verkooppraatje.
verkooppraatje :? De titel van dit topic is :"Carrier preselect, echt goedkoper of toch niet?"

[ Voor 14% gewijzigd door mmedia op 28-02-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik had laatst bij bel1601 wel een paar keer een faxlijn erdoorheen, maar na opnieuw bellen was dat weer over. Verder bevalt het me nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer eens een rekening van 1601 gehad, dat scheelt zeker 75% met de KPN (10 Euro tegenover de gebruikelijke 40 Euro per 2 maanden). Via 1601 kan ik ook nog voor een halve cent per minuut internetten. Nu alleen nog eens van die absurd hoge abonomentskosten van de KPN af komen. Iedereen klaagt steen en been over de Kabelprijsverhogingen van UPC, maar voor die 15 Euro krijg je 40 TV kanalen zonder extra kosten. Bij de KPN betaal je meer dan 17 Euro dan heb je alleen maar een lijn. Gesprekskosten komen daar nog over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 00:41:
Ik gebruik 2 maanden 1601 en het werkt goed.

Ik kan er ook via internetten (FOL met 56K6) wat dus ook maar 0.5cpm kost.
Internetproviders hebben tegenwoordig toch 06 nummers om in te bellen? Ik dacht dat je die niet kon bellen met carrier pre select..... dit zou alleen via KPN kunnen.
Indien iemand weet hoe ik via 1601 met een 56k-modem-pje in kan bellen, dan ben ik geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 00:54:
Iedereen klaagt steen en been over de Kabelprijsverhogingen van UPC, maar voor die 15 Euro krijg je 40 TV kanalen zonder extra kosten.
25 kanalen hier met upc. en dan heb ik het mozaiek kanaal en de turkse publieke omroep meegerekend.

eurosport en rtl duitsland zitten gewoon achter de decoder hiero :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Chico Lama;

Een aantal providers hebben 0222-nummers voor gebruik van GSM of inbellen vanuit het buitenland. Die kan je gebruiken met 1601. Ofwel 16010222880555 en je belt voor 0.5cpm met www.fol.nl 12move heeft ook een 0222 nummer, het lijkt me dat dat 16010222887777 ook moet werken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 00:54:
Net weer eens een rekening van 1601 gehad, dat scheelt zeker 75% met de KPN (10 Euro tegenover de gebruikelijke 40 Euro per 2 maanden). Via 1601 kan ik ook nog voor een halve cent per minuut internetten. Nu alleen nog eens van die absurd hoge abonomentskosten van de KPN af komen. Iedereen klaagt steen en been over de Kabelprijsverhogingen van UPC, maar voor die 15 Euro krijg je 40 TV kanalen zonder extra kosten. Bij de KPN betaal je meer dan 17 Euro dan heb je alleen maar een lijn. Gesprekskosten komen daar nog over heen.
Gesprekskosten komen er bij UPC ook nog overheen :P Zoveel maakt het niet uit.

Bel1601 heeft momenteel geloof ik een ledenstop, ze hadden niet genoeg capaciteit meer.

Dat 80 procent van de bellers nog geen euro bespaard t.o.v. KPN kan ik beamen. KPN heeft onlangs ook een actie gestart waarbij je je factuur op kan sturen naar KPN. Als deze meer dan 1 euro goedkoper kwijt was dan wat je bij KPN zou betalen kreeg je een staatslot cadeau. Alleen is de actie momenteel gestaakt door een rechtszaak vanuit Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Timmey

Met UPC bedoel ik alleen de kabel, in Alkmaar leveren die geen telefonie. Voor wat de kabel betreft betaal je per maand 15 euro en daar komen geen kosten voor de gebruiksminuten bij (ik kan dag en nacht voor dat bedrag kijken en luisteren). Bij de KPN betaal je meer voor het vaste recht en betaal je wel per gebruiksminuut. Ik vind het vaste recht van de KPN dan ook veel te hoog. Zijn 2 koperdraadjes zoveel duurder dan een coax-kabel?

Met Tele2 heb ik geen ervaring, ik vond de prijsverschillen met KPN minimaal en ben er dus nooit aan begonnen. Bel1601 ligt wel wat anders, als ik naar familie buiten mijn regio bel, dan betaal ik 0.5 cpm ipv 3.5 cpm (ten minste als het iemand is die ik als voordeelnummer heb ingesteld). Het starttarief is vrijwel gelijk. Via de KPN kost een uurtje bellen 2,15 euro en via Bel1601 0,35 euro. Met internetten overdag betaal ik dus ook 0,35 euro per uur, waar 06760-nummers (Zonnet, Wanadoo-free etc) al snel 2,37 euro vragen.

Die 0.5 cpm is overigens een actie die al een maand of 4 gaande is. Bel1601 kan de prijs opschroeven maar dat krijg je dan ook dierect te horen voor elk gesprek. Omdat er geen abonnementsverplichtingen zijn kan ik a la minuut en kostenloos overschakelen op de KPN. Nu het prijsverschil nog zo extreem is, ben ik dat zeker niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Je komt nergens onder die vaste maand prijs van KPN uit?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaring met BEL1609.NL ???
Ik heb hier gisteren een fax van gehad met de volgende tarieven

Nederland binnen de regio: GRATIS!!! (voordeliger dan 1601)
Nederland buiten de regio: 1 cpm (duurder dan 1601)
Nederland Mobiele Telefoons: 9 cpm (voordeliger dan 1601)

Nadeel PRESELECTIE is nog niet mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratis bellen mocht toch niet van de OPTA?

maargoed, dat ziet er inderdaad netjes uit, je kan het gewoon aanvragen, je kunt er immers altijd weer vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 08:37:
...
Nederland binnen de regio: GRATIS!!! (voordeliger dan 1601)
...
Bij 1601 bel je trouwens ook binnen nederland gratis bellen naar vaste toestellen (daluren). Je hebt nog wel te maken met een starttarief, maar dit is ook het geval bij 1609.

Ik denk dat het interessant wordt zodra bel1609 ook preselect kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij 1609 heb je geen starttarief; zie ook http://www.1609bellen.nl :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
pven schreef op 13 september 2004 @ 16:20:
Bij 1609 heb je geen starttarief; zie ook http://www.1609bellen.nl :Y)
Inderdaad, klinkt interessant:

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Geen starttarief voor gesprekken binnen de regio, 4,9ct voor gesprekken buiten de regio en 5ct naar mobiele telefoons en internationale gesprekken. Afrekening per gebelde seconde. Geen piek- of daltarieven, altijd voordelig!

Maarja, je kunt geen onderscheid maken tussen binnen en buiten de regio bellen, dus ik blijf bij 1601. Kun je tenminste vooraf instellen...
Pagina: 1