Ik heb een bitmap in een resource zitten in een PocketPC 2002-projectje. Nu wil ik die laden en omzettten naar een integer-array (int*). Onder Windows gebruik je daar GetDIBits voor (nadat je je bitmap geladen hebt in een HBITMAP en em vervolgens hebt geselect in een HDC). Het probleem is dat onder Windows CE en PocketPC GetDIBits niet wordt ondersteund... wat kan ik gebruiken als alternatief voor die functie?
Onder Win16 had je GetBitmapBits (onder Win32 obsoleted)... niet onder CE?
wordt CreateDIBSection () ondersteund? Zo ja, dan zou je een in-memory bitmap kunnen definieren, en dan gewoon de bitmap waarvan je de bits wilt hebben blitten naar die in-memory bitmap
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
CreateDIBSection wordt ondersteund, maar kun je daarheen blitten dan? Moet je natuurlijk de gereturnde HBITMAP selecten in een DC en dan Blitten vanaf weer een andere DC.... lekkere omweg, maargoed..oisyn schreef op 03 September 2003 @ 18:56:
wordt CreateDIBSection () ondersteund? Zo ja, dan zou je een in-memory bitmap kunnen definieren, en dan gewoon de bitmap waarvan je de bits wilt hebben blitten naar die in-memory bitmap
Mja, een BITMAP zonder DC heb je over het algemeen weinig aan 
Maar dan doe je gewoon CreateCompatibleDC (), met als parameter de DC waarvandaan je wilt blitten, en daar doe je een CreateDIBSection () op
Maar dan doe je gewoon CreateCompatibleDC (), met als parameter de DC waarvandaan je wilt blitten, en daar doe je een CreateDIBSection () op
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.