Toon posts:

Delta Extreme toch iets te veel herrie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag m'n Delta Extreme 80mm binnen gekregen (FFB0812EHE om precies te zijn). Nou had ik al gehoord dat dat ding een pokkeherrie maakt maar dit is dus echt niet normaal. Het is echt alsof iemand met een 1000 watt fohn naast je staat...

Dus, ik denk ik laat em op 7 volt draaien. Niet dus, er zit dus een normale stroomstekker in, waarmee ik bedoel zo een die je ook in je HD en CD rom drives douwt. Hoe laat ik deze herrieschopper wat minder geluid maken? Hij draait ook nog es 6000 RPM dus...

En ohja, als er geen manier is, is het niet zo'n gigantische ramp, ik heb namelijk samen met deze fan een Thermalright 900-U gekocht dus met een wat goedkopere en stillere fan die ik hier toevallig heb lukken moet ik vast nog wel temperaturen in de 45 t/m 55 kunnen houden. Nu is het rond de 42 graden idle.
Alles beter dan 65 stresssed met intel stock cooler (kheb dus een p4 3,0 ghz) :/

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:42

Bob Popcorn

Plop!

65 stressed? Hoe krijg je dat voor mekaar? Zit er wel koelpasta tussen?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 18:34:
Dus, ik denk ik laat em op 7 volt draaien. Niet dus, er zit dus een normale stroomstekker in, waarmee ik bedoel zo een die je ook in je HD en CD rom drives douwt. Hoe laat ik deze herrieschopper wat minder geluid maken? Hij draait ook nog es 6000 RPM dus...
Zo'n stekker heet een molexplug.

Als je de zwarte kabeltjes vervangt door de rode (5V) zou je zeven volt moeten hebben.

edit:
Faq-conforme formulering:

De rode draad van je voeding moet aan de zwarte draad van de fan.
De zwarte draad van je voeding moet niet aangesloten worden!
De gele draad van je voeding moet aan de gele draad van de fan.
edit:

Heeft je fan geen gele draad, dan moet de gele draad van de voeding idd aan de rode draad van de fan, zoals Fewture hieronder schrijft. En die heeft er zelf 1, dus dat zal dan wel kloppen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Rataplan op 03-09-2003 18:51 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Het is juist handig dat er een molex aanzit. De pinnen kunnen eruit en als je die dan in de andere gaatjes doet dan kun je dus 7V krijgen zonder dat je de boel moet slopen (lees: doorknippen).

7V doe je zo:
- ROOD van de fan op GEEL van de voeding
- ZWART van de fan op ROOD van de voeding

Dus ff de pinnen in de goede gaatjes van het witte stekkertje totdat je het bovenstaande voor elkaar heb ;)

Ik heb ook zo'n fan en op 7V is het heel goed te doen.

Verder kloppen je temps van geen kant.. dat kan nooit met die fan+heatsink.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt mensen voor de reply's ik ga denk ik morgen maar es knutselen.

@ vaal, eh gewoon midnight club 2 uurtje op z'n hoogst spelen? :) En dat was dus met Intel Stock koeler met van die goedkope gum.

Ik heb er nu dus wel koelpasta tussen zitten; Artic silver 3, a 2 rijstkorrels aangebracht.

Wat me wel opvalt is dat ik nu temps van rond de 49 graden heb terwijl ik alleen kazaa, winamp en nog een paar andere kleine prut aan heb staan. Dit dus met een Thermalright SLK 900 U en nu dus ff een 80mm YS-TECH (Luchtverplaatsing: 27 m³/h, 2500 rpm)
toch raaaaaaaar....

Verwijderd

2 rijstkorrels is dan ook 2 keer te veel, maar goed.... blijft wat warmpjes ja.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Als je wat langer op GoT had gezeten of wat had gezocht had je geweten dat die Delta-fans idd het beste vergeleken kunnen worden met een volwassen straaljager... ;)

Ik vrees dat je niet zoveel aan het geluid kunt doen, ze zijn nou eenmaal niet echt gemaakt om stil te zijn.. Koelen aan de andere kant als geen ander

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 03 september 2003 @ 20:49:
Als je wat langer op GoT had gezeten of wat had gezocht had je geweten dat die Delta-fans idd het beste vergeleken kunnen worden met een volwassen straaljager... ;)

Ik vrees dat je niet zoveel aan het geluid kunt doen, ze zijn nou eenmaal niet echt gemaakt om stil te zijn.. Koelen aan de andere kant als geen ander
Fout >:) De Vantec Tornado fan's (80 en 92mm) zorgen voor nog meer luchtverplaatsing.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hoge temps zeg! ik heb temps van 35 idle en 38 stressed met mijn Thermalright Slk-900u ik heb er een enermax 92mm adjustable opzitten die max. 52 cfm blaast. vééél minder als die 80 cfm (correct me if i'm wrong :)) van jou Delta

proc is barton 2500+ @ 2,2 gHz... zou niet veel mogen uitmaken met hoeveel watts ze verbruiken...

welke zal er eigenlijk meer verbruiken? mijn OC'dAMD of jou p4 3,0 gHz (oc'd ?)

hoe zit het met je airflow?

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik vrees toch eigenlijk dat mijn SLK 900 niet perfect zit gemonteerd. Ik heb namelijk tijdens idle ook soms dat het opeens met 2/3 graden hoger wordt. Temperatuur lezingen kloppen volgens mij wel, kheb iig geen Asus maar een Epox 4pca3+.

Wat nog raarder is, met de Delta extreme zaten mijn idle temps dus rond de 42.
Nu ('s ochtends is het natuurlijk wel koeler) met de YS tech ook. Het leuke is, is dat de delta 136 m³/h heeft, en de YS tech een zielige 27 m³/h.

Ik denk eigenlijk niet dat ik teveel koelpasta heb gebruikt, ik weet niet of smiling het door heeft, maar ik heb dus zeg maar voor de hele "ijzeren plaat" (p4) van de processor 2 korrels gebruikt wat mij niet te veel lijkt?

@laatste poster, met m'n airflow zit het wel goed, ik heb de Lian li pc60 welke 2 intake heeft aan de voorkant en 1 outtake boven, en 1 achter. denk trouwens dat mijn 3,0 toch wel meer watt gebruikt dan jouw proc ;)

edit:

Ok net ff snel alles gedemonteerd en schoongemaakt en er opnieuw opgezet. Geen verschil :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 09:23 ]

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
blazen of zuigen ?
heheheeh geen geintje
staat waarschijnlijk ook in de FAQ's

btw ik gebruik een 120mm delta met fanduct om mijn proc's in te burnen
das pas airflow en herrie })

[ Voor 45% gewijzigd door petervandamned op 04-09-2003 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
blazen uiteraard :/

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
hoezo uiteraard ?
kan soms ook schelen

Verwijderd

Topicstarter
mmmm ok maar ik ga denk ik sowieso niet meer die delta gebruiken :'(

wat voor temps ZOU ik moeten halen met die YS-Tech fan wanneer ie blaast?
stressed heb ik een keer 58 gehad en idle meestal rond de 44 :( Dit kaaaaan toch niet, en ik weet dus zeker dat de SLK er goed opzit en er niet te veel koelpasta is (ac3)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Wat is er zo erg aan die temps? Werkt toch goed zo? Of wil je gaan oc'en?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voel eens aan je heatsink of die wel echt warm wordt als die stressed. Met zo'n combo mag je die temps ni hebben :?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 20:15:
mmmm ok maar ik ga denk ik sowieso niet meer die delta gebruiken :'(

wat voor temps ZOU ik moeten halen met die YS-Tech fan wanneer ie blaast?
stressed heb ik een keer 58 gehad en idle meestal rond de 44 :( Dit kaaaaan toch niet, en ik weet dus zeker dat de SLK er goed opzit en er niet te veel koelpasta is (ac3)
Pak nou gewoon die delta en stop er een fanspeed regelaar tussen (http://www.thermaltake.nl/products/accessories/switch.htm) zoiets bv.
kan je hem helemaal stellen, zodat die toch koelt, en hij is nog stil ook.
Verschil tussen 7 en 12 V is hooguit 4 graden, maar hij gaat wel van 6000 rpm naar 4700 rpm. Ik heb hem zelf op 5v gezet, dan loopt hij 3350 rpm en is ie 5 graden warmer dan op zijn hoogste stand.

Suc6.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

petervandamned schreef op 04 September 2003 @ 16:05:
blazen of zuigen ?
heheheeh geen geintje
staat waarschijnlijk ook in de FAQ's

btw ik gebruik een 120mm delta met fanduct om mijn proc's in te burnen
das pas airflow en herrie })
hehe heb toen ooit bij jou in de winkel ook zo'n 120mm gehaald.
me vingers hebben al minder aangenaam kennis gemaakt met de bladen ervan.
btw op 7 volt is de herrie echt stukken minder en heb je nog steeds een aardige airflow ervan.
ik had hem voor mijn vga kaart gehange, zodat ik een 'klein' beetje kon overklokke en ja op 12 volt voor je vga kaart zorgt voor aardige overklok.
totdat je weer eens met je fikke erin kom en er van alles afbreekt, weg fan 8)7

ontopic:
nogmaals: wat is het probleem als ie 60 graden is? de cpu kan het makkelijk hebben en zolang het geen problemen geeft verder is het toch ook goed lijkt mij.
en zoals al eerder genoemt, voel ff of dat ding echt zo warm word.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
De snellere P4's worden echt f*cking warm ja!
2.4 Ghz die ik sinds vorige week in gebruik heb @ work wordt ook bloedheet 62 graden full load met casefan's.

BDW zo'n Deltra verbruik zoveel stroom dat ie op een Molex MOET, als je die toch op je moederbord prikt (dmv stekker omsolderen) brand je je circuits door :)
Normaal geld dit voor een fatsoenlijke 120mm's maar je hebt nu een "extreme Delta" dus dan weet je hoe laat het is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gman op 06-09-2003 19:07 ]

Pagina: 1