Toon posts:

[winxp] programmas op andere hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai hier winxp, en ik heb om een of andere reden opnieuw moeten installeren :( , met als gevolg dat ik ook alle programmas weer opnieuw moet installeren.

ik heb begrepen dat je de programmas ook op een andere hdd kan zetten door een registersleutel te veranderen.

en als je dan opnieuw windows installeerd, is het de bedoeling dat je alleen die sleutel hoeft te veranderen.

kan dit?
staan de programmas dan ook weer in het start menu? start > programmas
zijn er andere nadelen?
hoe moet het?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt de lokatie van 'Program Files' in het register opzoeken en aanpassen. Echter, dit doet niet precies wat jij wilt.

Na herinstallatie moet je altijd de programmas opnieuw installeren, aangezien er bepaalde registrykeys niet in het nieuwe register staan. Dit zou je wel kunnen exporteren e.d. maar ik weet niet of dat dat goed werkt.
Bovendien staan er geen snelkoppelingen in het startmenu, hoewel je die zou kunnen kopieren van de oude profielen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
dus het beste(snelste,makkelijkste) is een image maken van de ideale config. en lekker alles op één schijf?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
In en exporteren van registerinstellingen zou theoretisch wel moeten kunnen werken, maar praktisch weet je natuurlijk nooit welke registerinstellingen allemaal gemaakt zijn.

Wel zou ik blijven werken met aparte partities, juist omdat er ook best veel programma's zijn die WEL blijven werken na een herinstallatie van Windows. De paar programma's die een herinstallatie vereisen, gooi je er exact overheen zodat je bestanden die dat programma heeft aangemaakt (handige data, zoals adresboeken bijv.) allemaal bewaart.

Verwijderd

Met "Tweak UI" kan je o.a. voor "C:\Program Files" een andere locatie opgeven. Ook "My Documents" kan je voortaan op een andere partitie zetten.

• TromboneFreakus
Zie het volgende topic, om te voorkomen dat we een herhaling van zetten krijgen: [rml][ XP] Complete map Documents and settings verplaatsen*[/rml]

En als je nu echt niet gezocht hebt, hier staat hetzelfde nogmaals: [rml][ XP] My Document's & Settings Verplaatsen[/rml]

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 13:21:
Met "Tweak UI" kan je o.a. voor "C:\Program Files" een andere locatie opgeven. Ook "My Documents" kan je voortaan op een andere partitie zetten.
Het kan rare resultaten geven om na installatie van Windows opeens de locatie van de Program Files aan te passen. Ik heb het wel eens gedaan (handmatig) om ervoor te zorgen dat installatieprogramma's standaard installeren op mijn f-partitie, maar na een tijdje tref je dan mappen als 'messenger' en 'internet explorer' aan op je f-schijf, als het tegen zit.

Niet doen dus.
Pagina: 1