Waarom Multiplier Duron 700 niet boven 8,5?

Pagina: 1
Acties:

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:50
ALs ik mijn Duron700 wil overklokken gaat het goed tot 8,5 maar las ik 9x probeer krijg ik weer 700MHz, en als ik 9,5 probeer -> 750 enz. :(

Kan mijn Duron gewoon niet hoger, of kan dit een gevolg zijn van niet goed gekleurde L1 brugjes?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Verwijderd

ja had ik eerst ook moet je echt heel dik met je potlood er overheen :7

• Zorro
Mooi! 8-)
Ga ik straks thuis gauw ff flink potlood krassen!

Krassenkrassenkrassen :P

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Zorro
Helaas :'(

Geen resultaat. Alles opnieuw zwaar ingekleurd, maar blijft precies hetzelfde. Dan zal ik me er maar bij neer moeten leggen dat 8,5 * 107 de snelste stabiele instelling is met default voltage. (Ik bedoel dus: default mogelijkheden op MB, 1.850 heb ik echt wel geprobeerd hoor) ;(

Binnenkort is toch de voltage tweaking een aardig idee dan. Misschien dat dat nog helpt >:)

Verwijderd

zet ook es in je BIOS die auto error shit uit! staat ergens onder in het rijtje met de multiplier (wel zorgen dat je weet waar je BIOSresetjumper zit!:+)

Heb je wel een vulpotlood gebruikt?
wat voor mobo?
Durons 700 behoren minstens op een gig te lopen!
draai je koetje?

• Zorro
Abit KT-7 (Nix RAID)

Auto error staat helaas al uit, als je bedoelt 'speed error hold'

Idd vulpotlood gebruikt. Had ik eerst niet, maar nu wel, en dat hielp dus nix

Koetje draait ja 8-)

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 08:22
Dit probleem heb ik dus ook...8,5 is gewoon max. 9x = 7x / 9,5x = 7,5x en 10x = zwart scherm NO BOOT.
Stabiele instelling is bij mij ook 8,5 x 107 (112 als ik geen 3D spelletje speel) met 1,850 volt. (@59 graden met koe)

Echt naar, als je die berichten leest van de 600@1000 en hoger :(

Verwijderd

Hmmz,
ik begin dan toch idd een beperking van je Duron te vermoeden :(

Wat is de temperatuur?
Xou zeggen: duik internet es op en kijk wat anderen met zulke configuraties hebben gehaald en hoe.

• Zorro
Na toch nog maar eens kleuren kan ik wel kiezen voor hogere multipliers :)

Alleen heb ik er nix aan, want 9,5x (op 100 bus, dus 950 MHz) boot al niet naar windows (hangt in splash-screen) en 9x kan ik hoogstens met bus van 101 stabiel draaien, en aangezien dat ook 910 is schiet ik er dus niet echt wat mee op. :(

Maar Soeski, misschien kan je het nog eens proberen met opnieuw kleuren (heeeeel veeeeeel en lang kleuren!)

Post je vorderingen hier ff, ben erg benieuwd!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 20:30

me1299

$ondertitel

Die bullshit heb ik ook.

Als ik boven de fsb van 101 kom krijg ik allemaal register fouten en shit.

Dat zuigt.

Maar de multiplyer gaat wel gewoon hoog.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Ik had EXACT hetzelfde probleem (ABIT KT7 Raid + Duron750 gisteren aangeschaft)... na zeer nauwkeurig met een HB potlood kleuren werkt het bij mij nu vlekkeloos. (na 4 mislukte pogingen)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Zorro: Moet je de voltage omhoog gooien.. eerst lekker flink laten werken op een hoge voltage. evt. I/O voltage ook omhoog naar 3.5V. Flink een koe erop; evt lekker met een CPU stability test proggy gaan werken.. en dan langzaam omhoog met die multiplier.. dan op max multiplier laten draaien en dan langzaam de voltage terug...
Ik draai mun 700 nu op 9,5*104@1.75v, 50 graden stressed met 1 fan; 44 graden met 2 fans, stabiel.. hogere FSB gaat niet omdat dan mij PCI S3 virge het begint te begeven ;)

Voltage omhoog dan blijft ie hoogst waarschijnlijk niet meer hangen in het bootlogo van windows.

suc6 iig

Pvouput live

• Zorro
Dat van dat voltage dacht ik ook, maar het voltage staat al op max (1.850)
Ik ga nog ff proberen het i/o voltage op te schroeven, maar anders zal er toch een soldeerbout aan te pas moeten komen om het voltage naar 2v te krijgen.

• Krypt
  • Laatst online: 10:35
Laat um eerst eens flink torturen op 7*100=700@1.85v
Flink laten doorbakken en de temperatuur in de gaten houden natuurlijk..
Dan langzaam opvoeren.. heb ik gedaan.. en draai nu 9,5*104

Pvouput live

• EelcoB
  • Laatst online: 27-08 09:14
Kan ik dat voltage zomaar op 1,85 zetten?, ik heb een Duron 700@800, op 900 wou ie niet meer booten, het voltage heb ik toen op 1,75 gezet, maar dat hielp ook niet. M'n CPu wordt stressed ong 47 graden met een Alpha koeler. Hij draait nu nog op het standaard voltage

Verwijderd

Mijn duron650 doet 9*113(1019) lekker stabiel. Met 9*115 komt die er ook in maar loopt af en toe vast;(
Hij wordt momenteel max 46C (met 1 zijkant van de kast open).

Verwijderd

mijn duron 600 @ 700 loopt stabiel

maar als ik hem op 750 zet dan loopt tie vast onder 3Dmark
(op 100*8,5 wil die al niet eens opstarten):?

moet ik nu al mijn voltage gaan verhogen...
(ik dacht dat ik dat pas hoefde te doen wanneer ik op 900 enzo ga draaien)

hij wordt trouwens niet zo heel warm, 38ºC

:?
Pagina: 1