Toon posts:

[Laptop] Zwart beeld, beeldscherm kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu met een laptop van IBM waarvan het beeldscherm 'ineens' kapot (???) is gegaan. Ik heb de laptop al op een normaal beeldscherm aangesloten via VGA en dat deed het wel gewoon; ik had normaal beeld. Toen weer geprobeerd de laptop op te starten met 'zijn eigen beeldscherm' maar het scherm bleef zwart.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

nb. De laptop is ongeveer een jaar oud, relatief nieuw dus.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou kunnen dat de flatkabel naar het TFT scherm los zit.
Als je garantie hebt zou ik gewoon terug gaan met het ding. anders kijken of je hem kunt open maken om te kijken of het nog goed vast zit.

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Probeer eerst eens met [Fn]+[F7] weer je lcd-scherm in te schakelen, mijn T21 wil ook wel eens raar doen met overschakelen, paar keer drukken wil bij mij wel helpen dan.

Sucses!

http://www.boekel.nu

Verwijderd

Topicstarter
Boekel schreef op 03 September 2003 @ 18:25:
Probeer eerst eens met [Fn]+[F7] weer je lcd-scherm in te schakelen, mijn T21 wil ook wel eens raar doen met overschakelen, paar keer drukken wil bij mij wel helpen dan.

Sucses!
werkt niet :/

[edit]
zou een modje misschien de titel in 'laptop beeldscherm kapot?' kunnen veranderen aub :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 18:34 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar heb je nou nog garantie dan? Zo ja, simpelweg de laptop opsturen/langsbrengen/laten ophalen. Zo nee dan idd eerst laptop voorzichtig open maken en goed kijken :)

+ titelfix.

Verwijderd

heb ik ook gehad, was gewoon backlight kaduki , staat zekers dag en nacht aan ....ofnie?? (8>

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Als je geen garantie meer hebt (in welk geval de oplossing *heel* simpel is), schijn er dan eens met een grote lamp in. Kijk of je nog traces van een beeld kunt bespeuren. Soms is het de backlight die stuk is ipv het paneel zelf, en dat weet je iig welke stekkertjes je moet gaan nalopen op losse kontaktjes.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Haal het scherm los en kijk de kabels na.

Gebeurd er helemaal niks op het scherm,
dan is er nog een grote kans dat de inverter rot is.

De backlight gaat meestal langzaam zachter branden...

Verwijderd

Topicstarter
De l'top ligt nu bij IBM, garantie

t was niet mijn ding trouwens dus had ik geen zin om eraan te gaan zitten kloten.

[edit2]
Ik kwam er trouwens nog achter toen ik ermee aan t kloten was dat ik met heeeel veel moeite een kleine beetje kon zien, dus idd de bakclight (?!) kapot denkik.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 00:01 ]

Pagina: 1