Toon posts:

Router met afknijper ;) search was niet voldoende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alloa allemaal.
Ik zit met de volgende situatie. Ik heb hier in mijn appartement een routertje liggen om de pc van me meid en van mezelf online te krijgen.
Mooi en wel maar nu is de huisbaas dus op de smaak gekomen en wil hij ook internet. Maar door een iets wat lastige situatie met de aansluitingen hier in het pand moet dat dus via mijn eigen aansluiting. Nou vind ik dat wat betreft de kosten helemaal niet erg want hij betaald dan gewoon de helft. Maar het probleem waar ik nou mee zit is het volgennde:
Ik wil een router plaatsen daarzo die het mij mogelijk maakt om vanaf mijn pc de bandbreedte toe te wijzen naar me huisbaas. Het zoit namelijk zo dat ik in een clan zit en 1 keer in de week wedstrijden oet spelen en dan kan ik het niet hebben als iemand vet aan het downloaden is. Maar goed....jullie begrijpen me wel. Hem afknijpen en mezelf de meeste bandbreedte toewijzen.

Dus ik heb me door de meeste router topics gewerkt maar vond niet echt iets over routers die deze functie hadden. Moet dus een betaalbare zijn.
Trouwens hoe heet dat "afknijpen" ?

Trouwens: zijn de @home routers nog op ene van der manier te tweaken??

anyways....all replies welcome

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 17:52:
Dus ik heb me door de meeste router topics gewerkt maar vond niet echt iets over routers die deze functie hadden. Moet dus een betaalbare zijn.

die goedkope routers die je in de pc winkel kunt kopen kunnen dit zeker niet.

als je de search gebruikt met de woorden breedband beperken, krijg je tig topics met oplossingen.

even kort de oplossingen op een rijtje.
software installeren op pc van de huisbaas en daar de bandbreedte van beperken.
voordeel, makkelijk met bestaande middelen.
nadeel, huisbaas kan eenvoudig de beperking eraf halen.

linuxroutertje tussen het modem en pc's neerzetten waarmee je de bandbreedte per ip adres kan beperken.
voordeel je kan van iedereen de bandbreedte beperken.
nadeel, extra pc nodig voor routen.
(nadeel 2, kennis van linux nodig)

ohja, en let bij het beperken van de bandbreedte ook op de upload.
upload vol betekent geen download meer.

ohja, wat bedoel je met "@home routers"??
bedoel je het modem??
@home heeft namelijk geen eigen routers, maar verkoopt gewoon routers door aan jouw. heb niet het idee dat een router kopen bij @home goedkoper is trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 03-09-2003 18:00 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 17:52:
Zie dit deel van de NT FAQ
FAQ - Network Troubleshooting

Alleen de dure professionele routers ondersteunen dit, de SOHO router meestal niet. Je zit dan als snel aan een software matige oplossing via een servertje.

Geen idee of dat ding te tweaken is, heb je merk en type nummer?

buit is binnen sukkel

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dure Cisco kan het perfect... Windows PC met software kan het ook semi-goed, maar linux ook perfect..

Faq geeft vast wel wat, en google ook:

http://www.google.nl/sear...x&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en
en
http://www.zelow.no/floppyfw/

overigens is overleggen met de huisbaas ook een optie, gewoon even vragen of hij niet wil downloaden wanneer jij gamed... hoewel dit wel rot is.

(Ja, je mag downen, als ik slaap.. zo gauw mijn wekker af gaat moet ie dus uit >:))

[ Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 03-09-2003 17:59 ]

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 16:50
Het programma netlimiter kan aan de client kant de upload/download per programma instellen. Maybe kan je wat regelen met hem.

Verwijderd

Topicstarter
hehe....idd bedoelde ik met de @home router de modem. Is al een best wel oude die er hangt volgens mij. Hebben zo een 2 jaar geleden de aansluiting gekregen. Zal morgen ff kijken welk type het is

Maar das dus wel een beetje jammer dat het alleen via software of servertje gaat. Server is out of question en software.....noui ben ik niet zo een fan van.
Zoals jullie al zeiden is het te makkelijk voor hem om het uit te schakelen.

En afspraken maken zal moeilijk gaan want die gast heeft 4 kinderen en je weet hoe dat gaat. Is de ene klaar met netten begint de ander. Zodoende moet ik dus een oplossing vinden ;)
tweedehands misschien

• enermax
Zeg tegen die gast dat ie netlimiter installed ff instellen probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
is die netlimiter een beetje in de background te runnen of niet? als dat zo is dan pleur ik dat gewoon erop zonder dat hij het weet

• enermax
Je kan die ook als Windows Service runne maar ik weet niet precies hoe je dat doet probeer het uit te zoeken voor je.

edit:
Ik had dat gezien bij een vriend die dat deed met folding. Hij instalde dat via dos met file.exe /install en dan zag je hem alleen met ctrl alt del Ik kan dat hier niet proberen netlimiter loopt vast.

Wanneer dat niet lukt kan je het programma altijd laden bij het opstarten via het register maar kan hij het wel afsluiten.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ hier je programma.

[ Voor 65% gewijzigd door enermax op 04-09-2003 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou cool zijn .....thnx mate:)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan ook de stekker lostrekken als je gaat gamen ....

leuk of niet het is jouw lijn toch ? hij wil erbij dan mag je toch wat eisen stellen ofnie ?

Iperf

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 14:23
fish, hij is de huisBAAS ;)

Als je verstand hebt van linux moet je eens zoeken op linux trafficshaping of wondershaper, werkt perfect, je kunt hiermee niet per client max kbit/s instellen maar het zorgt ervoor dat je altijd een goede responstijd behoudt (lage ping). Je kunt ook low priority ports instellen hiermee..

Je kunt natuurlijk ook even overleggen met je huisbaas dat als je een game hebt dat ie dan niet bruut gaat downloaden, misschien makkelijker..

---

Verwijderd

Topicstarter
is wel te overleggen met de huisbaas maar hij heeft 4 mannetjes rondlopen. en maak hun maar eens wijs dat ze niet mogen internetten omdat de stomme huurder aan het gamen is...hehe
werkt zekers niet bij die rotjongens van hem :P

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

samo

yo/wassup

extra routertje dr tussen voor hem, tijdsklokje dr aan, kan ie helemaal nie meer internetten... :-)
Tis een beetje rigoreus, maar wel effectief en goedkoop... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15

Yucko

One clown to rule them all !

tja, zelf zou ik voor een managable-switch gaan, en gewoon zijn poortje afknijpen (btw, ik denk dat de term die je zoekt TRAFFIC-SHAPING is)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kweenie of het een nieuw topic waard is, maar deze adslmodem-router pretendeert traffic shaping te ondersteunen:

SMC 7401BRA, Datasheet
  • [hr][b]ADSL Feature[/b]
  • Compatible with all leading DSLAMs
  • Supports DMT line modulation
  • Supports Annex A full-rate ADSL:
    up to 8Mbps downstream, up to 1Mbps upstream (G.992.1 & T1.413, Issue 2)
  • Supports G.Lite ADSL:
    up to 1.5Mbps downstream, up to 512Kbps upstream (G.992.2)

ATM Feature
  • RFC1483 encapsulation (IP, Bridging & encapsulated routing)
  • PPP over ATM (LLC &VC multiplexing) (RFC2364)
  • Classical IP (RFC1577)
  • Supports up to 8 PVCs
  • Traffic shaping (UBR, CBR)
  • PPP over Ethernet client
Iemand enig idee of dat ook echt werkt enzo? Is dat Traffic shaping op het interne netwerk?
(sligthly offtopic, omdat dit adsl is maar toch interessant)

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 10-09-2003 17:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1