[Mandrake 9.1] loopt vast bij booten

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik ben een beetje aan t experimenteren met Mandrake 9.1 Ik heb bijna geen ervaring met linux. Ik denk dat ik iets fouts heb aangeklikt want ik kan Linux niet meer booten.

Hij blijft ongeveer op de helft hangen bij.

Starting X font server: [OK]
Mounting SMB Filesystems...

Hij doet dan helemaal niets meer. Ik kan nog wel Ctrl-Alt- deleten.

Is er net als je in dos ctrl+break kon doen ook iets in linux? Wat kan ik doen... in plaats van opnieuw installeren :>

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Waarschijnlijk is 'ie aan het wachten op een timeout van een computer die niet aan staat. Of hij kan geen DNS lookup doen. Boot hij ook niet verder als je een minuut (ofzo) wacht, waarna je deze samba filesystems uit je /etc/fstab kunt verwijderen?

Zo niet, dan kun je opstarten en dan als argument aan lilo '1' opgeven (runlevel waarin je start). Dan kun je als het goed is gewoon als root even die /etc/fstab veranderen en dan opnieuw opstarten.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
gelukt..

ik heb met de timeout in gedachten maar even wat chips en cola gehaald en op t moment dat ik terugkwam schoot ie door naar t inlogscherm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en nu dus in het Mandrake Control Center op zoek naar SMB mountpoints en die uitschakelen als je ze niet gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Ook niet vergeten: In 9.1 kan het zijn dat de NFS services aan worden gezet, om wat voor magische reden ook, terwijl ze niet correct geconfigureerd zijn, of helemaal niet horen te draaien. Hierdoor kan het zijn dat je sys helemaal niet wil booten, of juist bij het afsluiten op de shutdown van NFS blijft hangen. Ik heb dit met 9.0 nooit gehad, maar toevalligerwijs wel met 9.1 op twee verschillende machines, dus wel een puntje van aandacht in dit geval ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik vergeet nog weleens mijn switch aan te zetten, en dan blijft mdk9.1 wel even 'hangen', maar toch echt geen 5minuten, voordat hij helemaal 'up' is.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
het meest rare is dat die verbindingen die ik heb gemaakt naar mijn server lopen.. die staat altijd aan.. geen wachtwoord nodig.. alleen gebruikersnaam

in linux werken die gewoon maar tijdens het booten niet...
Pagina: 1