Toon posts:

[mysql] Mysql importeren lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn website carforums.nl moeten verhuizen van deheeg.nl naar mijn eigen server. Nu moest ik snel alle data verwijderen op deheeg.nl omdat het teveel MB in beslag nam (50 MB). Ik heb snel de database ge-exporteerd via phpmyadmin.

Nu probeer ik vandaag het sql-bestand te importeren via de shell maar ik krijg steeds errors, bijv. columns doesn't match columns count etc.

Heeft iemand hier misschien goed advies voor ? Ik ben hier nu al de hele dag (vanaf 9:00 s'ochtends) mee bezig en ik krijg het maar niet aan de gang :/ |:(

Groeten,
Johan

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

zit een fout in de query. Kan best zijn dat er bijvoorbeeld sinle quotes niet escaped zijn.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is dat niet het probleem, ik heb even gekeken maar de single quotes zijn wel escaped met een /

Verwijderd

Post dan es een zooitje van je SQL statements? Graag dus degene waar het op misgaat...

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 17:18:Nu probeer ik vandaag het sql-bestand te importeren via de shell maar ik krijg steeds errors, bijv. columns doesn't match columns count etc.
Dat heeft niets met single quotes te maken maar krijg je als je bijv. 5 kolomen specificeert en vervolgens bijv. 4 of 6 waardes geeft. Dit kun je vrij makkelijk in je query terug zien. Dat is dus waarschijnlijk verkeerd geëxporteerd dan.
Je zult zelf even moeten beslissen hoe ernstig die schade is en wellicht valt er met een scirptje wat aan te doen ....
Groeten,
Johan
lees de faq even na over het doen van groetjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Marty, dit lijkt me niet het geval, de error is op lijn 1965 en daarvoor zijn al honderd van de bijna zelfde regels van dezelfde tabel, dus daarom is het heel vreemd..

Een voorbeeldregel (sommige informatie heb ik moeten vervangen door info):

INSERT INTO inv_members (id, name, mgroup, password, email, joined, ip_address, avatar, avatar_size, posts, aim_name, icq_number, location, signature, website, yahoo, title, allow_admin_mails, time_offset, interests, hide_email, email_pm, email_full, skin, warn_level, warn_lastwarn, language, msnname, last_post, restrict_post, view_sigs, view_img, view_avs, view_pop, bday_day, bday_month, bday_year, new_msg, msg_from_id, msg_msg_id, msg_total, vdirs, show_popup, misc, last_visit, last_activity, dst_in_use, view_prefs, coppa_user, mod_posts, auto_track, org_perm_id, org_supmod, integ_msg, temp_ban) VALUES('177','info','3','info','info','1035454331','info',NULL,NULL,'0','','0','','','info','','','1','0','','0',NULL,NULL,NULL,NULL,'0','2','','0','0','1','1','1','1','68','-1','3',NULL,NULL,NULL,NULL,'in:Inbox|sent:Sent Items',NULL,'Ôl','1035454331','1035454728','0','-1&-1','0','0','0','','0','',NULL);

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
Vraag gewoon aan je vorige webhoster of je de database terug mag hebben. Dit is namelijk jouw eigendom als het goed is mogen ze je ook niet zomaar afsluiten maar zullen ze je de tijd moeten geven om een oplossing te vinden.

• marty
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 17:59:
Marty, dit lijkt me niet het geval, de error is op lijn 1965 en daarvoor zijn al honderd van de bijna zelfde regels van dezelfde tabel, dus daarom is het heel vreemd..

Een voorbeeldregel (sommige informatie heb ik moeten vervangen door info):

INSERT INTO inv_members (id, name, mgroup, password, email, joined, ip_address, avatar, avatar_size, posts, aim_name, icq_number, location, signature, website, yahoo, title, allow_admin_mails, time_offset, interests, hide_email, email_pm, email_full, skin, warn_level, warn_lastwarn, language, msnname, last_post, restrict_post, view_sigs, view_img, view_avs, view_pop, bday_day, bday_month, bday_year, new_msg, msg_from_id, msg_msg_id, msg_total, vdirs, show_popup, misc, last_visit, last_activity, dst_in_use, view_prefs, coppa_user, mod_posts, auto_track, org_perm_id, org_supmod, integ_msg, temp_ban) VALUES('177','info','3','info','info','1035454331','info',NULL,NULL,'0','','0','','','info','','','1','0','','0',NULL,NULL,NULL,NULL,'0','2','','0','0','1','1','1','1','68','-1','3',NULL,NULL,NULL,NULL,'in:Inbox|sent:Sent Items',NULL,'Ôl','1035454331','1035454728','0','-1&-1','0','0','0','','0','',NULL);
Ik tel netjes 54 komma's in zowel de kolommen als de waardes, dus daar ligt het inderdaad niet aan. Maar dikke kans dat het hier aan ligt: 'Ôl', - dat ziet er nogal chinees uit. Dat soort dingen zul je dus ff handmatig (of met een script als het veel voorkomt) moeten vervangen
(maar test eerst of dat het inderdaad is)

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje dat lukt dus helaas niet want ik moest binnen een paar dagen de data reduceren tot 25 MB en ik heb dus het grootste gedeelte van de database moeten verwijderen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Kun je het (tekstbestand ?) anders importeren in excel.
Dan kun je wellicht wél zien waar de fout 'm in zt (ik krijg het idee van een conversie).
N.B. Heeft je web-hoster geen back-up voor je ?
(redelijk om daar naar te vragen, gezien de tijdsdruk)

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen Brothar, thanx.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
heb je dat van marty al geprobeerd? want ik denk namelijk ook dat het gewoon zoiets is.
iets wat mysql niet echt lekker wilt importen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dat nu inderdaad aan het proberen en ik vrees dat dat inderdaad het probleem is. Erg vreemd die characters.. Zou er niet een handige manier zijn om die characters er uit te halen ? Handmatig zou namelijk heeeel veel werk zijn ..

Verwijderd

Vaak is zo'n een teken die niet bestaat in de character-set die je gebruikt. Als je nou eens zo'n los statement loslaat op je database, en dan het stukje met het rare teken weglaat (ook de kolomnaam verwijderen natuurlijk :))?

Ik weet niet wat voor datatype het is, en of het veld een beetje interessant is, maar anders zou je een scriptje kunnen maken die je insert-statements doorloopt en die ene waarde verwijdert.

• marty
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 18:28:
Ik ben dat nu inderdaad aan het proberen en ik vrees dat dat inderdaad het probleem is. Erg vreemd die characters.. Zou er niet een handige manier zijn om die characters er uit te halen ? Handmatig zou namelijk heeeel veel werk zijn ..
jawel, met een regular expression zou dat wel kunnen. moet je even een scriptje voor schrijven dan in de taal waar je in thuis bent

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon een beetje behoorlijke editor pakken, uitzoeken welk teken / tekens het probleem is en dan search & replace doen. ( Als het tenminste een onbelangrijk veld is ) . Maar volgens mijn telling kom ik in dit geval uit op misc. En dat klinkt niet zo superbelangrijk.

Of gewoon met teksteditor eerste paar kolommen eraf halen en laatste twee tekens eraf halen,dan even in excell openen en je ziet netjes in een kolom wat er wel voor waarden in misc staan en is het iets makkelijker om te beoordelen of het weg kan of niet.

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 23:41
Hoe importeer je de data?

Via een phpmyadmin invoerveld toevallig ofzo (copy/pasten van de hele mikmak). Als je het op die manier doet kan het misgaan omdat je maar een beperkt aantal karakters mag invoeren (een hoop maar niet unlimited).

Dan breekt ie gewoon je SQL query af en dat is meestal op een ongelukkig punt :'(

En anders.. Is dat het ook niet ;)

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Gelukkig kan je daarom een textbestand importeren :P

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Pagina: 1