Toon posts:

Raar probleem met geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik een erg raar probleem met mijn geluid. Als ik mijn geluidskaart in willekeurige pci slot plaats geeft het een probleem. In het ene slot komt er een enorm hard toeter geluid uit m'n boxen bij het afsluiten en in een ander pci slot gaat het bij het afsluiten normaal maar als ik mijn geluid harder wil zetten bij bv. een film komt er een erg schel geluid uit. In elk pci slot heb ik het probleem :(

Specs:

Asus A7V8X
Creative Sound Blaster Live! 5.1 Player
5.1 Set Medion

Andere onderdelen lijken mij het probleem niet te geven. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd van m'n geluidskaart en m'n bios met de nieuwste updates 'bewerkt'. De enigste oplossing is mijn boxen voordat mijn pc afsluit uit te zetten, maar dat wil ik nog wel eens vergeten 8)7

Hopelijk kunnen jullie me helpen met een oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:17 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Heb je een aarding op je pc? Je hebt mischien last van aardlussen. Anders ff de fabrikant bellen, of een andere moederbord proberen, om te zien of het aan de kaart ligt.

Verwijderd

heb je in je BIOS het geluid op disable gezet?

Verwijderd

Topicstarter
@ jvvv, wat bedoel je precies met aarding?
@ donkeytest, ik heb in de BIOS alleen dit gevonden en op disabled gezet maar probleem was niet weg: Onboard AC97 Audio Controller

OJa, mij subwoofer staat vlak naast m'n case, mss. dat het invloed heeft :?

In ieder geval bedankt _/-\o_

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Wat jvvv bedoelt en wat waarschijnlijk de oplossing van je probleem is, heb je je pc aangesloten op een geaard stopcontact. (Met zo'n extra metalen stripje aan de bovenen onderkant (of kwartslag gedraait ;) ). Als dit niet zo is, is het misschien verstandig een kabeltje door te trekken naar een geaard stopcontact of op zn minst een lijntje naar de verwarming (of dit afdoende is hangt een beetje van je situatie af, maar probeer dat eerst eens). Het kan zijn dat het draadje de eerste keer een beetje gaat knetteren van statische elektriciteit, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken.

je kunt je onboard trouwens gewoon aan laten staan. Ook al is de kwaliteit niet geweldig, 2 audiokaarten zijn best handig. Ik gebruik mn onboard AC'97 op het moment voor mn koptelefoon en kan ondertussen mn andere audiouitgangen openhouden voor boxen.

[ Voor 19% gewijzigd door SilentStorm op 03-09-2003 19:16 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is idd niet aangesloten op een geaard stopcontact. Ik heb dus een lijntje aan m'n verwarming en pc gesloten en probleem blijft 8)7. M'n pa zegt dat ik m'n geluidskaart in een andere pc even moet steken, zou dat helpen?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Helpen niet, maar het is handig om te testen of het probleem daar ook optreed. (Of het aan je geluidskaart of de rest van de computer ligt). Doe wat je niet laten kan :P

Localhost is where the heart is

Pagina: 1