Toon posts:

DvD Manager

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot aantal films en die wou ik graag geordend hebben. Hier zijn verschillende programma's voor en een aantal ervan heb ik al bekeken.
Het probleem is dat een hoop van deze programma's te uitgebreid zijn, en anderen weer te simpel zijn. Ik wil gewoon een lijst van mijn films op genre, met jaar van uitgave, score, aantal cd's, etc. En ik moet in elk geval info van imdb of een dergelijke site kunnen halen, maar verder hoeft er niet veel bijzonders bij.

Kent er iemand zo'n programmaatje?

overigens, alle proggies van divx-digest heb ik al bekeken, maar daar zat nix bij helaas :( zie commentaar boven)...

alvast bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:06 . Reden: }:O ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

Is Movie Collector PRO niets. Je kan er van alles mee en zelf zo makkelijk of ingewikkeld maken als je wilt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
jah , das een heel leuk programmaatje en die had ik ook al geinstalleerd. Maar ik kwam met het probleem te zitten dat als je een film importeerd vanuit IMDB hij hem standaard in 3 of 4 verschillende genres zet in de lijst, omdat bij IMDB vaak een film verschillende genres heeft.
Dat moet ik natuurlijk niet hebben, heb niet kunnen vinden of en hoe dat te omzeilen is :(

maar bedankt voor de tip.

Verwijderd

MovieDB

Korte lijst weergave, uitgebreide weergave/search, Custom Genre, Inscannen van CD/DVD, outputscripting, IMDB update, eigenlijk alles wat je er maar instopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
`hmmz, die had ik idd ook al zien staan (zie m'n link) maar hij leek te simpel. Ik zal 'm es ff uitchecken en dan laat ik het weten , thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er een tijdje mee aan het klooien geweest, maar het duurd gewoon te lang om filminfo van IMDB te halen en de overzichtsopties zijn te beperkt. Je kunt geen (detail) lijst krijgen van je films, en je kunt ook de nummers (film id's) laten zien in de lijst.

• jomme
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08-2021

jomme

oh my GOT

misschien is dit iets...

http://www.dvdprofiler.com/dvdpro/index.html

suc6

Don't end up like al lousy Member Server !

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is weer veel te uitgebreid enzo, het is ook nooit goed met mij he ! ;)

Maarehh ik ben nog ff met die Moviedb aan het auwehoeren geweest. Ik moet zeggen je kunt echt nog best veel zelf veranderen met dat proggie, ik heb nu nummmertjes eraan toegevoegt en je kunt zelfs alle genres een eigen kleurtje geven!

Het is eigenlijk toch wel precies wat ik zoek. Jammer is alleen dat het niet zo heel overzichtelijk is, je hebt geen 'detail-overzicht'. Ik zal de maker daar es over mailen.

In elk geval bedankt Euss voor de link :D - Thnx ! -

Verwijderd

;) Je kunt met de uitvoerscripting ook lijsten maken die precies datgene laten zien wat nodig is. In feite is het gewoon een soort (S)HTML die het programma gebruikt.

Mocht het programma problemen geven, dan moet je gewoon een engels mailtje sturen naar de maker - dat heb ik in het verleden ook al vaker gedaan toen de oudere versies problemen gaven onder Win95 (dat is gelukkig allemaal opgelost :))

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 01:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een ideaal programmaatje, alleen duurd ophalen van filminfo op IMDB zoooo ontzettend lang. Dat duurd bijna 2 minuten per film bij mij!

Aangezien ik een paar honderd films er in wil zetten, is dat op deze manier onmogelijk. Dit is erg jammer want verder vind ik het een ideaal programma... ;(

Ik heb de maker hier al over gemailed (had 'm ook eerder al gemailed en een reactie gehad), maar ik ben bang dat hij daar op de korte termijn weinig aan kan/zal veranderen. Dus het wordt tog weer op zoek gaan naar een ander proggie ben ik bang...

Verwijderd

Als hij die IMDB niet een timer geeft wordt binnen notime de hele IMDB-sync opgedoekt.
Heb je enig idee hoeveel datatraffic dat geeft op de server als iedereen zijn database van >2000 filmpjes gaat syncen?

Better safe then sorry, dus kiest de maker voor een tijdsvertrager zodat de service niet overbelast wordt (en gedoogt door IMDB).

Overigens is een paar honderd nog wel te doen en kun je ook je database even bij iemand zetten die een 24/78 verbinding heeft om te syncen.

Je gebruikt toch wel MassUpdate IMDB?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar zelfs met massupdate gaat het zo ontzettend traag dat is niet te doen. Bovendien is het programma al enkele keren vastgelopen (ja ik heb de nieuwste versie).

Ik heb na afschuwelijk lang zoeken en proberen nu een nog mooier programmaatje gevonden. Deze is net iets uitgebreider als MovieDB maar zonder ingewikkeldheden en overbodigheden zoals zo vele anderen. Het heeft exact de functies die ik wil hebben en is makkelijk en simpel te gebruiken, ziet er erg goed uit en heeft vele opties. Helaas werkt ook daar het updaten van IMDB niet helemaal perfect maar dat is wel op te lossen denk ik. Het updaten zelf gaat i.i.g een heel stuk sneller dan met MovieDB.

Omdat aan de demo versie een limiet zit van 30 entrys ga ik het proggie maar aanschaffen denk ik. In elk geval bedankt voor alle hulp! :)

Oja, het programma waar ik het over heb is Cineast

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 20:26 ]

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Is er ook zoiets beschikbaar alleen dan met een webinterface?? Dus gewoon een .php script ofzo waarin je al je DVD's kunt beheren?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In theorie zou je dat zelf ook redelijk eenvoudig zelf kunnen maken; en er lopen op zich ook wel wat programma's van rond. Het hangt er vanaf wat je wilt; zet je eisen even neer; maar dan wel in een nieuw topic aangezien deze redelijk oud is; en eigenlijk over een stand-alone app gaat; en niet over een web based applicatie :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.