Toon posts:

Debian Samba deamon

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik word het een beetje zat met linux!

Na diverse testings voor Debian gekozen. Na het doorspitten van meters source. man.man. info. Gedoe om een muis aan de gang te krijgen. Een hoop gestoe met Nvidia drivers pfffffffffff. Google is niet van mijn dekstop afgeweest en voor iedere zoekaktie krijg je ongeveer duizend hits., met evenzovele oplossingen. Zoek het dus maar uit!!!!

Na linux,apache, mysql en ldap installs en testing bij samba aangekomen waar ook het nodige aangepast moet worden. Dus weer een zoekactie met honderden hits om te starten herstarten. Toch niet te geloven dat zo iets simpels niet werkt. Geen blaat te zien en bij ps of top blijft het er gewoon bijstaan. dus kill op pid. en ga zo maar door. Vreselijk omslachtig.Gewoon een simpele install gedaan en voor deamon gekozen ipv inet..

In E-smith ging dat simpel. In redhat,mandrake evenzo en in slackware een eitje.

Ik moet mijn smb.conf. aanpassen op zich geen hels gebeuren maar het is wel leuk als je dan even kan herstarten en niet weer drie uur te moeten zoeken.

dus het command smbd start,restart,stop werkt niet en ik heb geen zin meer om weer allerij files door te spitten.

Ook hier een zoekaktie gedaan en gelijk een hele file met pffffffff heb hier geen zin in.

Dus wie kan dit hele lange verhaal voor zien van een kort en werkende oplossing.

system is woody stable via ftp install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik raad je sterk aan Debian Samba deamon start/stop nog eens goed te lezen, daar staat nota bene gewoon de oplossing vermeld ook nog. Gewoon een nieuwe thread openen als de vorige dichtgaat is niet de bedoeling.

Dit topic is gesloten.