newsreader: in windows downloads selecteren, linux downloade

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
Is er ook een programma waarmee je binaries in newsgroepen kan downloaden, maar dat je eerst de post's selecteert in een windows client programma ofzo, en deze dan via een linux machine gaat downloaden.

Want ik heb nu een linux bakje, die altijd aan staat, dus die kan ik mooi gebruiken om mee te downloaden. Alleen er draait geen X op (langzaam) en om alles text-based te selecteren is geen doen.

Dus misschien dat er iets bestaat om eerst een queue te maken in Newsbin Pro (of vergelijkbaar programma) en deze dan te importeren in een linux newsreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:06
Ik denk eigenlijk dat dat nogal lastig wordt, ik zou voor de console-versie gaan. Dus een of andere consolebased newsreader die goed met binaries om kan gaan, dat bestaat vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Dit lijkt mij inderdaad zo'n handig iets maar ik heb het niet kunnen vinden. :'(
Zelfs een Freesco-bak met flink harddisk zou kunnen volstaan hiervoor. Nu de software nog.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11008

Misschien heb je een newsreader met zowel een windows als linux versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

om*g google : command line news client
damn rt*m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13874

Anoniem: 58852 schreef op 03 september 2003 @ 18:44:
om*g google : command line news client
damn rt*m
helpme schreef op 03 september 2003 @ 16:50:
Alleen er draait geen X op (langzaam) en om alles text-based te selecteren is geen doen.
:Y) Misschien topic wat beter lezen?

Eerlijk gezegd lijkt me dit ondoenlijk.

Wat je wil betekent dus dat er of 2 programma's samen moeten werken, of dat je 1 programma hebt dat onder beide OS'en werkt, waardoor je het progje op een netwerkdrive van de linux machine kunt installeren. Vervolgens met het andere progje downloaden.

Misschien dat je een programma kunt vinden dat een newsrc bestand kan aanmaken, waarna je een lokale newsserver draait op die linux machine en alleen de berichten gaat fetchen die het windows progje aangemaakt heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13874 op 03-09-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Enig zoeken levert vooralsnog niks op, behalve een idee: als je linuxbak een webserver draait, kan je een php-webinterface bouwen die headers displayed en regels aan je killfile/downloadfile toevoegt en weet ik veel wat al niet meer. Me dunkt dat dit idee al eens geïmplementeerd moet zijn.

Ik ben op het moment met precies hetzelfde bezig, dus ik zal nog even verder zoeken. Als ik een werkende oplossing heb post ik 'm.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 03-09-2003 19:22 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Om even door te gaan op rataplan z'n idee: kijk eens naar "nget" op versvlees.net. Er is ok een web frontend voor..... ik heb er (nog) geen ervaring mee...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

is een samba-mount waar je de downloads in je windows-newsreader neerpleurt geen optie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• helpme
dan moet nog steeds de windowsbak aanstaan, en het is juist de bedoeling dat alleen de linux bak aan blijft staan voor het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
ik heb nu al wat gevonden. de newsreader nget i.c.m. ngetw http://freshmeat.net/branches/40975/

alleen heb ik wat problemen om deze geinstalleerd te krijgen, je hebt hiervoor een aantal pakketen nodig op je linux systeem waaronder libdbi-dbd-mysql-0.6.5-5.i386.rpm, maar wanneer ik deze probeer te installeren met:
rpm -ivh libdbi........
geeft hij een melding dat hij libmysqlclient.so.10 nodig heeft, deze staat dus niet op mijn systeem, maar wel libmysqlclient.so.12. Weet iemand misschien hiervoor een oplossing.

systemspecs:
RedHat 9.0
Apache & Mysql & PHP zelf gecompileerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14935

probeer eens met ln -s libmysqlclient.so.12 libmysqlclient.so.10 een symlink te maken en kijk of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
nee, helaas maakt het geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35354

Sorry dat ik dit oude topic weer omhoog kick, maar een nieuw topic openen lijkt me ook niet geheel geschikt.

Ik ben tevens als de TS en vele andere ook allang op zoek naar zo'n tool voor unix... ngetw klinkt heel goed in de oren, het is een uitbreiding op nget, en nget heb ik draaien en werkt goed. Alleen om nu echt alles via de shell te gaan downloaden schiet gewoon niet op. Je hebt gewoon een makkelijke interface nodig bij voorkeur webbased...

Dus toen ik het verhaaltje las over ngetw was ik verheugd, ik naar freshmeat, probeer naar homepage van ngetw te gaan: 404... :(

2 dagen later nog steeds een 404, dus die site zal wel niet meer up komen... Op freshmeat geen andere links te vinden, google geeft bijna alleen maar results van freshmeat, dus zoekopdracht zonder freshmeat levert 4 sites op, 2 met vage tekens, en de 2 andere verwezen weer of naar freshmeat of naar author page die down is... meuktracker nog geprobeerd :) hielp ook niks. Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken, want dit is denk ik wel de tool die ik nodig heb

Nu is mijn vraag, heeft iemand ngetw nog, of een andere tool die iets soortgelijks doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ftp://debian.nl/debian/pool/main/n/nget/ en zo nog diverse mirrors met packages van andere distro's vast ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 12:27

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

blaataaps schreef op 13 januari 2004 @ 13:35:
ftp://debian.nl/debian/pool/main/n/nget/ en zo nog diverse mirrors met packages van andere distro's vast ook wel :)
Het gaat om ngetw en dus niet om nget.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmm, inderdaad, ik had niet goed gelezen, excuus :)
Je zou kunnen proberen de op freshmeat genoemde maintainer te mailen.

[ Voor 42% gewijzigd door blaataaps op 13-01-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blaataaps schreef op 13 januari 2004 @ 13:49:
Hmm, inderdaad, ik had niet goed gelezen, excuus :)
Je zou kunnen proberen de op freshmeat genoemde maintainer te mailen.
Dat heb ik dus al gedaan :)

Geen response, hij is 4 keer ingelogt op freshmeat en de laatste keer was een half jaar geleden, ik hoop nog steeds stiekem op een antwoord natuurlijk maar ik ga er niet van uit, daarom probeer ik het via deze weg...

Dus, ik hoop dat andere mensen mij nog kunnen helpen, even voor de duidelijkheid: ik (en ik ben niet de enige.. :P) ben op zoek naar ngetW of een soorgelijke andere tool waarmee je via je shell gemakkelijk (sort of mc oid) of nog liever webbased op vanuit je windows bak op je linux bak binaries kan downloaden van newsgroups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:15

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

En niemand die newsan aanbeveelt...

Ik hoop binnen 2 tot 3 weken met een nieuwe versie te komen, maar het doet voor de rest alles wat je wil.
Schedulen van up en downloads, automatisch par en sfv genereren, yenc,uu,mime en binhex decoderen. XPAT, synchroniseren van newsgroups. Allemaal te beheren met een makkelijke web frontend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

it0 schreef op 14 januari 2004 @ 09:18:

Ik hoop binnen 2 tot 3 weken met een nieuwe versie te komen, maar het doet voor de rest alles wat je wil.
Schedulen van up en downloads, automatisch par en sfv genereren, yenc,uu,mime en binhex decoderen. XPAT, synchroniseren van newsgroups. Allemaal te beheren met een makkelijke web frontend..
De laatste keer dat ik dat gebruikte werkte het voor geen meter :+
Wanneer komt je nieuwe versie dan? Dan wil ik het wel testen.

[ Voor 7% gewijzigd door DGTL_Magician op 14-01-2004 10:17 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Ik zie nog wel een optie (ligt niet echt voor de hand misschien).

Installeer op je Windows pc een X-server. Log met ssh of telnet in op je Linux machine, en start een X-sessie met een grafische newsreader naar je Windows pc.

Zodra je dan iets als "combine and decode" gebruikt, sla je het op op het filesysteem van je Linux-machine.

Of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik weet niet of dit mogelijk is maar ik zat zo te denken:

instaleer cygwin op je windows pc
installeer Xfree86 daarbij

installeer Xfree86 op linux server evt.
installeer grafische newsreader op linux server

en dan via het netwerk, locaal dat programma draaien met je eigen X-server. misschien moet je dan wel ff iets bedenken dat je niet het programma killed als je je pc wilt uitzetten.

maar voor hetzelfde geld kan dit niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

M4RTiN schreef op 14 januari 2004 @ 13:38:
ik weet niet of dit mogelijk is maar ik zat zo te denken:

instaleer cygwin op je windows pc
installeer Xfree86 daarbij

installeer Xfree86 op linux server evt.
installeer grafische newsreader op linux server

en dan via het netwerk, locaal dat programma draaien met je eigen X-server. misschien moet je dan wel ff iets bedenken dat je niet het programma killed als je je pc wilt uitzetten.

maar voor hetzelfde geld kan dit niet eens?
dan kun je beter VNC op de server installeren. Die houd namelijk een apart X window open voor de VNC sessie en die blijft ook open als de client afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

it0 schreef op 14 januari 2004 @ 09:18:

Klinkt goed, ik zal het gaan testen als je nieuwe versie uit is!

Anoniem: 106736

Probeer eens met wine NewsBin pro te installeren.

Bij mij werkt het perfect, ik had hetzelfde probleem met de 2 pc's en heb het zo opgelost.

ik werk met SuSE 9.0 en SuSE wine rack (http://www.suse.com/us/pr...linux/winerack/index.html)

Newbin pro werkt gewoon onder linux i.c.m. wine

Tobas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
hmm discussie is al een beettje oud, maar we proberen het even.

ik ben met de bovenste twee oplossingen ook bezig geweest

newsan:
krijg dit wel aan de praat, maar echt lekker loopt het niet. kan momenteel alleen de headers maar downloaden en daar blijft het bij

Nget icm ngetdaemon
ik krijg Nget wel draaiende maar ngetdaemon heeft dat nog niet echt door..

ben er al een tijdje mee bezig en begin me er een beetje blind op te staren,
heeft er iemand misschien nog andere alternatieven gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Het makkelijkst is gewoon die paar Euro betalen voor www.newzbin.com bijvoorbeeld. Je kunt dan de .nzb files downloaden.
Die bevatten alle post IDs die je moet downloaden voor een bepaalde file.

Je kunt ze ook gratis krijgen op www.binaries.nl, maar hopelijk heeft je server dan een goede retention time, want die .nzb zijn zwaar achter op usenet. Ook is niet alles beschikbaar.

Onder Windows load je die van met bijvoorbeeld newsbin pro. Ikzelf download binaries onder Linux met BNR2. Je load daar de .nzb en het programma download dat netjes voor jou. Zelfs via meerdere servers tegelijk als je wil.

BNR2: http://www.bnr2.org/
Van bnr2 is er ook een windows versie als ik met niet vergis.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 04-01-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
ah, dat ben ik er bij vergeten te zegen dat ik net als de topicstarter graag een webinterface wil.
ik heb een debian machine de 24/7 draaid, hij heeft alleen geen x-window. Dus moet het commandline gebeuren, en om het een beetje overzichtelijk en makkelijk te houden wou ik daar graag een webinterface bij. (eventueel met de mogelijkheid om nbzjes te kunnen importeren).

ik ben al wel een aardig eindje op weg
ben nu beetje bezig met http://mynewsgroups.sourceforge.net/
hoopt dat dat een beetje gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
houd ons even op de hoogte hoe het gaat. Mocht dit nu een goede oplossing zijn ga ik het ook installeren !

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
ben er vandaag beetje mee aan het spelen geweest, maar ik vind het maar buggy spul.
de admin kant ging wel goed. ik kon headers gaan downloaden, ik dacht laat ik maar niet alle headers doen ik doe er eerst 10. dus hij mooi 10 stuks downloaden.

die kun je dan aan die nietadminkant terug zien, compleet downloaden lukt nog niet echt. maar het rare is dat ik nu nergens aan kan geven dat ik wel alle header wil, hmm

ik zoek nog wel ff rond naar een ander iets, mocht iemand anders nog wat vinden.. laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 15:43

Aapzak

Your genuine OS hopper

it0 schreef op woensdag 14 januari 2004 @ 09:18:

Hey Tommie,

ik moet zeggen dat Newsan in theorie het meeste potentie heeft van alle tools die ik tot nu toe de revue heb zien passeren. Ik heb meerdere pogingen ondernomen om het te installeren maar er gaat steeds iets niet goed. De laatste keer (je laatste release) kreeg ik een segfault bij het opstarten van de daemon.
Je idee is goed, alles wat ik zoek wil jij erin bouwen, dat ziet er allemaal goed uit. Maar net als die andere poster ondervind ik helaas wel problemen bij het gebruik en is het me nog niet gelukt het succesvol te draaien, terwijl ik net als jij op Debian draai.

Misschien moet je toch de dependencies beter uitzoeken en misschien de installatie handleiding uitbreiden, want ik had al moeite met het inloggen op de frontend. En dus ook nog de falende backend. Ik hoop echt dat het je lukt binnenkort een stabielere versie te maken, want Newsan is wel de mooiste poging die ik tot nu toe tegen gekomen ben! Succes!!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Aapzak op 06-01-2005 13:25 . Reden: pfff, wat heb ik zitten reply-en op een rete-oud topic :( ]

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

@aapzak, de nieuwste versie is heel anders en er zijn een hoop bugs uit, de backend is rete stabiel en het is nu redelijk eenvoudig te instaleren, met debian testing is het heel makkelijk, met stable, moet je zelf nog wat dingen doen geloof ik.

@govegan: als je headers kan downloaden maar geen body''s dan moet je naar je filerrechten kijken of in je log. Of kijk naar de settings in het algemeen. anders moet je me maar prive een mail sturen of meer details geven. Anders kan ik ook geen betere app schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
it0 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:21:
@aapzak, de nieuwste versie is heel anders en er zijn een hoop bugs uit, de backend is rete stabiel en het is nu redelijk eenvoudig te instaleren, met debian testing is het heel makkelijk, met stable, moet je zelf nog wat dingen doen geloof ik.

@govegan: als je headers kan downloaden maar geen body''s dan moet je naar je filerrechten kijken of in je log. Of kijk naar de settings in het algemeen. anders moet je me maar prive een mail sturen of meer details geven. Anders kan ik ook geen betere app schrijven.
Mooi project :) Ik wil het gaan gebruiken op een embedded bakje, met nzb bestanden (dus niet de mysql backend zwaar belasten!) Hoeveel power kost het decoderen van yenc files ongeveer, heb je daar enig idee van?

edit: http://sourceforge.net/projects/nzbget/

ziet er ook goed uit, en het is geschreven in c++ wat waarschijnlijk een stukje sneller is. Wel prettig voor dat arme MIPS-cputje :+ Het wordt alleen niet meer ontwikkeld...

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 10-01-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

neographikal schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:30:
[...]

Mooi project :) Ik wil het gaan gebruiken op een embedded bakje, met nzb bestanden (dus niet de mysql backend zwaar belasten!) Hoeveel power kost het decoderen van yenc files ongeveer, heb je daar enig idee van?
Nee geen idee, de decoders zijn in c geschreven dus dat moet ook niet uitmaken. Maar het is alleen piping dus ik denk dat het geheugen gebruik minimaal is maar cpu zal wel heavy zijn voor het decoderen. Het enigste waar newsan enigzins rekening mee houdt is dat er broken nzb files zijn dwz niet aan de XML standaard houden. Ik weet niet of nzbget dat doet.

Er is geloof ik ook nog een ander commandline project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
it0 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:25:
[...]

Nee geen idee, de decoders zijn in c geschreven dus dat moet ook niet uitmaken. Maar het is alleen piping dus ik denk dat het geheugen gebruik minimaal is maar cpu zal wel heavy zijn voor het decoderen. Het enigste waar newsan enigzins rekening mee houdt is dat er broken nzb files zijn dwz niet aan de XML standaard houden. Ik weet niet of nzbget dat doet.

Er is geloof ik ook nog een ander commandline project.
Lever je de decoder trouwens als source mee en wordt deze gecompiled, of lever je een binary mee? Ik moet nl gaan compilen voor het MIPS32 platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik download hier (as we speak) met nzbget. Dit is voor mij de beste oplossing tot er iets anders voorbij komt. Ik ben het headers downen zat en dit gaat echt prima.

Je kunt dus op Windows gewoon je post selecteren en exporteren naar een nzb file. Daarna via ssh naar je CLI-only bak, in een screen sessie nzbget aanslingeren en off you go! Een admin optie is in mijn ogen totaal overbodig voor dit soort dingen. nzbget zou zelfs nog op m'n Linksys router moeten kunnen draaien icm een portable hdd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Froggie schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:12:
Ik download hier (as we speak) met nzbget. Dit is voor mij de beste oplossing tot er iets anders voorbij komt. Ik ben het headers downen zat en dit gaat echt prima.

Je kunt dus op Windows gewoon je post selecteren en exporteren naar een nzb file. Daarna via ssh naar je CLI-only bak, in een screen sessie nzbget aanslingeren en off you go! Een admin optie is in mijn ogen totaal overbodig voor dit soort dingen. nzbget zou zelfs nog op m'n Linksys router moeten kunnen draaien icm een portable hdd oid.
Thanks voor de tip! :) Gaan we ook proberen, ik heb nl wel een externe mysql server draaien maar imo is totaal overbodig voor wat ik ermee wil gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

neographikal schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:00:
[...]

Lever je de decoder trouwens als source mee en wordt deze gecompiled, of lever je een binary mee? Ik moet nl gaan compilen voor het MIPS32 platform :)
De source wordt gecompileerd, er is net een nieuwe release voor betere NZB support o.a. nogal wat NZB's zijn niet volgens de XML spec geschreven en newsan vangt dat op.
Pagina: 1