Voeding doorgebrand, mobo ook stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Bij de PC van mijn ouders was laatst de voeding doorgebrand, dus ik vanmiddag een nieuwe voeding erin gezet, maar de PC doet nog steeds niets.
Ik heb alle onderdelen eruit gehaald en dan lijkt het alsof de PC wel aangaat, in ieder geval gaat de voedingsfan draaien.
Er worden geen piepjes gegeven door het mobo, maar het controle-ledje gaat wel aan.
Met alleen de proc, mem, en videokaart gebeurt er ook niets.
Het gaat overigens om een ASUS P3B-F, maar kan door die kapotte voeding ook het mobo stukgaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak is het zo dat als de voeding doorfikt het mobo meegenomen wordt.
Heb dat hier vaker meegemaakt. Hij krijgt dan nog wel stroom, maar opstarten zit er niet meer in.
Het mooiste zou zijn om te booten met een postkaartje en kijken of er nog iets gebeurd.hoewel ik vermoed dat het ding dood is.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Begin anders een met enkel het mobo, cpu en een stukje geheugen. Als dat geen piepjes geeft dan is een van die 3 kapot.

Senile! Senile Oekaki

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 03 September 2003 @ 16:54:
hoewel ik vermoed dat het ding dood is.
Daar was ik dus al bang voor. ;(
Het is nu ook zo dat als ik een molex aansluit op 1 specifieke HDD de voeding er gelijk uitklapt.
Dus de schadepost wordt al groter:
- Voeding
- Mobo
- HDD

:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

_bas_ schreef op 03 September 2003 @ 17:00:
Begin anders een met enkel het mobo, cpu en een stukje geheugen. Als dat geen piepjes geeft dan is een van die 3 kapot.
Zelfs zonder CPU en geheugen zou het mobo nog moeten piepen :)

Maar als de mobo niet piept, dan is de kans nog steeds niet uitgesloten dat de CPU/RAM óók kapot kan zijn. Of je moet een ander, gezond, mobo ter beschikking hebben om de CPU/RAM erop te testen :)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 03-09-2003 23:03 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Nog even een late update:
ipv 1 schijf blijken er 2 stuk te zijn, en dus het mobo en de voeding. :(
Inmiddels heb ik alles al vervangen voor mijn oude setje, dus had ik weer een goeie reden om te upgraden. >:)
Maar het zure van dit verhaal:
Voor de gein had ik nog even gekeken naar de rma bij Maxtor voor de 20gig schijf, en die bleek 3 weken geleden verlopen te zijn. :(
Pagina: 1