Verwijderd

Topicstarter
heey

ff een vraag zit er namelijk al een tijdje mee,
heb dus de nokia 6610 en wilde wel eens nieuwe spelletjes erop hebben maar zo'n kabel kost nogal wat vindt ik zelf. tussen de 60 en 80 eurie geloof ik.

dus ik zoeken naar een irda ding voor aan me pc,...en gevonden voor 25 eurie bij een pc zaak bij mij in de buurt waar ik al mijn pc spul en pc vandaan haal. ik denk ken het altijd proberen, toch.

ding er aan gehangen en pc vondt hem gelijk dus drivers er op en van me nokia ook de drivers er op met nokia pc suit 5. en me pc geeft aan dat ie me 6610 zag, ik blij en ff spelletjes gedownload, en wil ze verzend naar me telefoon en op eens verbinding verbroken. en steeds weer als ik wat wil verzenden.

dus ik boos dat ding uit me pc getrokken en in een hoek gegooid, kom ik laatst bij die winkel terug want moest een geheugenkaartje voor me digi-cam hebben, en had het er zo is over dat ie niks deed, (dat irda dingetje dan), hij zei kom er ff mee terug krijg je een nieuwe van me mee, ik oke dus vandaag terug gegaan.

alles weer geinstalleerd op me pc, en weer het zelfde probleem, hij ziet me telefoon wel, maar als ik wat verzend zegt ie doe het zelf maar. beetje jammer.

en het ligt denk ik niet aan die irda moduul, want die is er speciaal voor en die winkel zei dat ie ze nu behoorlijk veel verkocht zonder problemen.
ik neem aan dat ze niet uit hun nek lullen want ken die mensen van die winkel al een best tijdje.

maar weet iemand wat het probleem kan zijn?
ik heb ff gezocht hier, en las iest over setting in je bios, ik ff gegeken in me bios en daar staat het volgende:

bios is phoenix - awardbios
bij het tab blad "peripherals" staat dit:

UART mode select [irda]
RxD, TxD active [hi,lo]
l2 transmission delai [enabled]
422 dublex mode [half]
use ir pins [half]

staat dit goed?

wat kan het anders zijn?

me os is trouwens windows xp

dat irda moduul is usb, merk sigmatell ofzow? kijk ik nog even na...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
gebruik je pc-suite om bestanden naar de 6610 te sturen, of dubbelklik je op t ir-icoontje en stuur je dan het bestand?

[ Voor 2% gewijzigd door Driek op 03-09-2003 17:04 . Reden: typo ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Driek schreef op 03 september 2003 @ 17:04:
gebruik je pc-suite om bestanden naar de 6610 te sturen, of dubbelklik je op t ir-icoontje en stuur je dan het bestand?
ik gebruik pc-suit, maar kan het dan ook gewoon via dat bestanden verzenden? mm zal is proberen.

edit: oke geprobeerd maar dan zegt ie ook van dat er een fout is op getredden. :'(

ik heb trouwens net de nieuwste driver van nokia er ff op gezet maar help ook niet?

is het toevallig een setting die ik over het hoofd zie? of... heb al wat van die faq's door gelezen van nokia maar ook niks, ....

trouwens,... bij me apparaatbeheer staat nog wel een SM-buscontroller met een uitroeptekentje? weet iemand wat dat is? heeft dat toevallig hier mee te maken?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:17 ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 19:17
heb je deze al geinstalleert?
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5028,00.html

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, het zit hem bij mij in de snelheid van de Irda poort. Door deze omlaag te zetten werkte mijn 6610 perfect met de pc :) Ik zal even voor je zoeken wat de nieuwe snelheid moet worden...

[edit]
Dit werkte bij mij:
[rml]Poelman in "nokia 6610 en IrDa? [ XP]"[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:27 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

Reptile209

- gers -

Je zou even kunnen proberen te spelen met de maximale overdrachtssnelheid van de poort (apparaatbeheer -> Infrarood -> je IrDA, vrij vertaald uit het Engels :)). Probeer 'm eens lager te zetten.
Ik heb nog even zitten zoeken op mijn eigen PC en google naar je SM-buscontroller, maar verder dan dat het de Smart-buscontroller is, kom ik niet. Zelf zit 'ie bij mij dus niet bij de IrDA. Probeer hem eens uit te schakelen of te verwijderen (en wellicht opnieuw te detecteren), want misschien zorgt 'ie toch voor conflicten.

edit:
Te laat... waarom toch altijd te laat... :( ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Reptile209 op 03-09-2003 17:32 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
yeps gedaan dat is die nieuwe driver van nokia die ik bedoelde

en nog even over dat bios gedoe, dat heb ik dus aan gezet, en daar kwam die settings uit die gier boven staan, moet dat eigenlijk wel aan staan? of mag dat ook uit? want bij apparaatbeheer staan nu ook twee irda dingen, 1 intern en dan dat usb sigmatel ding

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 17:42:
[...]

yeps gedaan dat is die nieuwe driver van nokia die ik bedoelde
en ben nu even met de snelheid aan het spelen maar nog geen suc6.... ;(

edit: dit moest dus een edit zijn,... helaas...

trouwens wat me nu net nog even opvalt is dat steeds als ik me telefoon bij/tegen dat usb ding leg om verbinding te maken maakt me pc steeds een nieuw "standaart modem aan over IR LINK" aan dan weer op com3 dan weer op com5, terwijl die dus geen gebruik maakt van me ginstaleerde nieuwe nokia modem driver voor 6610. die ik dus van de hierboven genoemde nokia site heb.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
zijn er in je telefoon toevallig nog opties voor? ik kan ze namelijk niet vinden....misschien dat ik ze over het hoofd zie hoor.

Verwijderd

Die Nokia modem driver heb je waarschijnlijk ook niet nodig, tenzij je echt bij een provider in wilt bellen. Wil je gewoon via je laptop GPRS'en (wat dus van die 2mb afgaat) heb je een apart programma van Orange nodig die buiten je modem driver omgaat.
edit:

Ik lees niet, er staat nergens dat je orange hebt

Ik zou toch nog verder zoeken op oa GoT, zo heb ik het ook werkend gekregen. En bij de snelheid, heb je echt "115200" ingesteld en niet per ongeluk de "1152000"? Succes :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 18:55:
Die Nokia modem driver heb je waarschijnlijk ook niet nodig, tenzij je echt bij een provider in wilt bellen. Wil je gewoon via je laptop GPRS'en (wat dus van die 2mb afgaat) heb je een apart programma van Orange nodig die buiten je modem driver omgaat.
edit:
Ik lees niet, er staat nergens dat je orange hebt

Ik zou toch nog verder zoeken op oa GoT, zo heb ik het ook werkend gekregen. En bij de snelheid, heb je echt "115200" ingesteld en niet per ongeluk de "1152000"? Succes :)
nee echt 115200 want de optie 1152000 staat er niet dus...... heb ook al lager geprobeerd maar niks helaas.

baal eigenlijk best wel hier van

Verwijderd

Een laatste poging: volgens deze website:
http://irda.forenprovider.info/1/msg/462048/462048/

Moet je ook SigmaTel op 4000 zetten. Quote:
Hallo Gast #55408,

Gerätemanager, Infrared Device, Einstellungen SigmaTel auf 4000 und Enable Speed auf 115 200 stellen und es sollte funken.

Gruss
Gast #39000
Iig leverde http://www.google.nl/sear...e=UTF-8&q=nokia+6610+irda vrij veel resultaten op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 19:06:
Een laatste poging: volgens deze website:
http://irda.forenprovider.info/1/msg/462048/462048/

Moet je ook SigmaTel op 4000 zetten. Quote:

[...]

Iig leverde http://www.google.nl/sear...e=UTF-8&q=nokia+6610+irda vrij veel resultaten op.
dat heb ik zojuist gedaan want dat las ik een bovengenoemd topique, maar ook niks... dus.... ga alles er weer af gooien en weer opnieuw proberen denk, weet het anders ook niet, heb ook al is een format geprobeerd b.t.w.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik wordt gek, :o hij doet het op eens...

:9~ :+ _/-\o_

Modbreak:
T-LeX, de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif editknop is niet voor niks uitgevonden; als je zelf als laatste hebt gepost kun je daarmee je eigen post aanpassen. Het is niet nodig om zo vaak zelf meerdere keren achter elkaar te posten.

[ Voor 72% gewijzigd door Korakal op 03-09-2003 20:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 19:29:
oke, ik wordt gek, :o hij doet het op eens...

:9~ :+ _/-\o_
Opnieuw opgestart? :+ Veel plezier ermee ;)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Leuk voor je, wat voor kabel heb je precies, ik ben nl. ook geinteresseerd in zo'n ding en zoek gebruikerservaringen.

Verwijderd

miles schreef op 03 September 2003 @ 20:31:
Leuk voor je, wat voor kabel heb je precies, ik ben nl. ook geinteresseerd in zo'n ding en zoek gebruikerservaringen.
Als je even goed leest zie je dat hij geen kabel heeft, maar een infrarood verbinding heeft gemaakt. Voor informatie over de datakabels kun je bij de search terecht:

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

Reptile209

- gers -

Heb hier een ACTiSYS IR Wireless Interface. Wordt geleverd met een insteek-plaatje met een PS/2-achtige aansluiting voor in je kast. Kabeltje dan direct op je mobo op de IrDA-aansluiting. Kabel naar het apparaatje zelf had wat langer gemogen: PC staat hier op de grond en er zit maar iets van een meter snoer aan. Maak 'm wel een keertje wireless :).
Het ding werkt als een trein met mijn Nokia 6510.

Zo scherp als een voetbal!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het ook gehad dat die Nokia 6610 het niet deed met mijn laptop. lag niet aan de tel maar aan de drivers van de standaard geinstalleerde infrapoort. Ik heb namelijk een SIS controller en die moet je wel installeren en niet de standaard driver gebruiken. Die deed het eigelijk perfect. Ik heb hiermee ook meteen een Ericsson T68 getest. Perfect werkt het.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
miles schreef op 03 september 2003 @ 20:31:
k heb een usb infrarood "ding" van sigmatel type y160 met een metertje usb kabel erbij en de drivers voor maar 25 eurie
en werkt perfect (sinds gister dan)

en ja hij deed het inderdaad na een re-start, en die settings uit het bovengenoemde topique, met de nieuweste versie van nokia-suit, en nieuwste driver van nokia voor modem, en de originele driver van dat usb gevalletje, dus NIET de driver die nokia er aan geeft want die schijnt ook niet te werken las ik ergens. zelf niet geprobeerd b.t.w.

misschien wel even handig voor de search-ende user
settings die ik veranderd heb en bij mij nu werken zijn dus:

bij infrared transceiver type sigam tel 4012 >>>> sigma tel 4000
en speeds enable op 115200 i.p.v 4000000

en dan idd een re-start, tenmiste toen deed ie het bij mij pas.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 18:40 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Sorry, verkeerd geformuleerd. Die IR dingen waar ik naar kijk verbind je op je pc en leg je aan de hand van een kabelverbinding op je bureau, vandaar dat ik in termen van kabel denk.
Pagina: 1