Categorie I worden bij SIDN *

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:56

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Categorie I worden (sorry topic staat verkeerd):

Wij willen ons met ons bedrijf registreren bij SIDN en meteen CAT I worden (wij willen zelf namen kunnen registreren). Er zijn een aantal eisen, zoals bv inschrijving KvK. Verder was op de website was terug te vinden dat zij onze server zullen 'testen'. Mijn vraag hoe gaat dit precies in zijn werk? Wat gaan zij testen? Of onze servers in de lucht zijn door een simpele ping op het ip uit te voeren of kijken zij ook naar een hostname (ze vroegen namelijk ook om een naam). Ik wilde graag wachten met het registreren van de hostname voor onze machines pas op het moment als wij lid zijn. En kijken zij verder ook naar het DNS systeem? Als je nog niks geregistreerd hebt hoe kunnen ze dan je dns testen ? Moet je een jezelf of bv SIDN in je dns opnemen? Hoe werkt dit?

Voor mij is het nog erg onduidelijk. Er zullen vast gebruikers zijn die hier veel meer ervaring mee hebben en ik ben nieuwsgierig naar hun ervaringen! Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 03-09-2003 16:15 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En ik ben weer erg benieuwd waarom je deze vragen niet gewoon aan de SIDN stelt.

Simpele ping zal het trouwens niet zijn, want simpele ping (= 1 ping bij mij ) zegt ongeveer of een machine welgeteld 1 msec in de lucht is, niets meer,niets minder.

En hoe wil jij trouwens een dns systeem testen zonder hostname??? Volgens mij kan dit niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IT + Titel edit

Ik sluit mij aan bij Gomez, waarom vraag je het hun niet eventjes. Zij doen tenslotte de tests en kunnen je feilloos uitleggen waar je aan moet voldoen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:11
Bij de registratie van een domein testen ze de dns pas.
Als de dns niet goed werkt of de domein niet ingesteld staat, kan je de domein niet registreren.
Dit heeft met het aanmelden zelf niks te maken.

Op de sidn site staat een dns check om je configuratie te checken.

[ Voor 3% gewijzigd door EgoH op 03-09-2003 21:21 ]