Toon posts:

dell 2350; nieuwe videokaart, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Dell 2350, intel celeron 1700mhz, 640mb Ddram staan met een intel 82845g(?) videokaart.
Als ik echter Fifa 2003 ofzo wil draaien krijg ik een nogal schokkend beeld.
Welke videokaart moet ik kopen om dergelijke games fatsoenlijk te kunnen draaien?
Ook las ik dat er waarschijnlijk alleen een PCI kaart inkon :?
Dus dat beperkt de mogelijkheden nogal ben ik bang ;(

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
radeon 9000 PCi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zoek voor de zekerheid eerst eens uit of dat ding een AGP slot heeft (effe kastje openmaken).

die intel zou o.b. kunnen zijn en dan zonder AGP slot op je mobo.
maar als je een AGP slot hebt dan is de keuze niet zo moeilijk.
Anders blijft een simpele ATI over of een GF MXje

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 03 september 2003 @ 16:17:
zoek voor de zekerheid eerst eens uit of dat ding een AGP slot heeft (effe kastje openmaken).
Done, heeft ie niet, óf ze hebben hem heel goed verstopt ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=305950

Tja, dit zijn de 3dmark 2001 resultaten, in 1 woord triest:

1081 ;(

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6954370

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01
het is een onboard Intel i830.
upgraden is praktisch onmogelijk met dit moederbord, als je een andere videokaart wil hebben zal je toch ook een nieuw mobo moeten nemen.

best wel bagger dat ze het AGP slot eruit hebben gesloopt

Verwijderd

Topicstarter
Zou de TNT2 M64 32MB 3D VGA Card PCI iets zijn voor dit systeem?

Zal het de prestaties echt flink opkrikken of is de 45 euro die ik er voor moet betalen weggegooid geld?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 16:33:
Zou de TNT2 M64 32MB 3D VGA Card PCI iets zijn voor dit systeem?

Zal het de prestaties echt flink opkrikken of is de 45 euro die ik er voor moet betalen weggegooid geld?
Ga dan voor de Radeon 7000 pci voor 39€.
is goedkoper en een wat meer eigentijds kaartje (een TNT2 M64 is nou niet bepaald een krachtpatser).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 03 September 2003 @ 16:37:
Ga dan voor de Radeon 7000 pci voor 39€.
is goedkoper en een wat meer eigentijds kaartje (een TNT2 M64 is nou niet bepaald een krachtpatser).
Die kan ik hier nergens in de buurt kopen, en online bestellen is ook geen optie...
Maarreuh, blijft mijn vraag; zal de TNT2 de prestaties echt verbeteren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 16:40:
[...]

Die kan ik hier nergens in de buurt kopen, en online bestellen is ook geen optie...
tja. die TNT2 is niet echt een krachtpatser zoals ik zal zei.
Ik denk niet dat je echt een zware performance verbetering hebt. de TNT2 M64 is namelijk de langzaamste TNT2 die er is. (of was dat de TNT2 M64 Vanta :?).

[edit]
zit er echt geen mycom in de buurt. Die heeft die Radeon 7000 pci dingen op dit moment voor 39€

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 03-09-2003 16:47 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die TNT2 maakt de prestaties nog slechter geloof me maar. De TNT2 M64 al helemaal, ik geloof dat je dan nog geen 500 3DMarks overhoud in 3DMark2001. :P Oftewel, kijk uit naar PCI-versies van bijvoorbeeld de Radeon 9000 ofzo. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 16:40:
[...]

Waarschijnlijk wel, aangezien je dan niet meer gebruik maakt van het geheugen op het mobo en de processor wel ontlast wordt. Alleen zal je er niet de nieuwste spellen mee spelen, want die trekt dat kaartje absoluut niet

Tijd voor een ander mobo/pc ;)

edit:
Had niet gezien welk TNT2 kaartje hij bedoelde 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 03-09-2003 16:47 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik haalde met mijn TNT2 M64 32MB 900 3dmarks!!! WOWIE!!!! :P

cq. Niet doen dus ;) Gewoon een Radeon 9000 Pci nemen, scheelt wel weer.. mjah.. Zonder AGP poort loop je over een jaar weer te mekkeren.. en dan moet je tochecht een nieuw mobo in de kast rammen :P

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het is mijn pc niet, heb zelf een p4p800 met een pentium 4 2,8ghz
Maar er kwam dus een buurjongetje bij me langs die GTA vice city enzo niet goed spelen.
Heb hem er 512 ram bij ingeprikt en gta is nu te doen, maar ja, als ie nieuwere spellen koopt (zoals fifa2003 dus) heb ik hem binnen een paar weken dus weer voor de deur staan.

En het is niet iemand die z'n ouders zo gek krijgt paar 100 euro uit gaat geven voor een nieuwe computer omdat hij z'n spelletjes niet meer kan spelen :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Even voor als je echt je mobo zou upgraden.
Dell houd zich niet altijd aan de standaard ATX pinout. Dus even controleren of die pinout klopt voordat je je nieuwe mobo aan gort blaast.

Verwijderd

Topicstarter
We zoeken verder hier in de buurt (rekening houdend met de prijs) :D
De XFX GEFORCE 2 MX 400 64MB TVOUT PCI, zal die de prestaties omhoog helpen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 16:54:
Dat is iig heel wat beter dan die TNT2.
Een GF2 MX doet het toch redelijk aardig (heb zeer toevallig gisteren hetzelfde kaartje in handen gehad :P). maar verwacht geen dikke prestaties, want die levert het kreng simpel weg niet (maar is wel een van de snelste PCIs die betaalbaar zijn).

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 16:54:
Jah,
maar een beetje zelf zoeken naar bench en dergelijk mag wel hoor :)

En ik raad je ook aan om een radeon pci videokaart te kopen

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 03 September 2003 @ 16:57:
[...]

Dat is iig heel wat beter dan die TNT2.
Een GF2 MX doet het toch redelijk aardig (heb zeer toevallig gisteren hetzelfde kaartje in handen gehad :P). maar verwacht geen dikke prestaties, want die levert het kreng simpel weg niet (maar is wel een van de snelste PCIs die betaalbaar zijn).
Dikke prestaties verwacht ik niet.
Maar het zou nogal lullig zijn als ik dat ventje voor 70 euro een nieuwe kaart laat kopen, terwijl hij er niks tot weinig aan heeft.
Doen of niet doen?

Verwijderd

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 03 September 2003 @ 16:58:
Jah,
maar een beetje zelf zoeken naar bench en dergelijk mag wel hoor :)

En ik raad je ook aan om een radeon pci videokaart te kopen
Tja, ben druk bezig met het zoeken naar reviews, maar in combinatie met die baggersysteem kan ik er weinig over vinden, daarom vraag ik liever naar ervaringen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Sja het is gewoon een baggertraag ding zonder fatsoenlijke upgrade opties (agp slot).

Misschien kun je beter een el-cheapo ecs/soltek bordje + XP1700+ + TI4200 of MX440 kopen en dat flink OCen. Dat kost dan wel zo'n 200-250 euro, maar dan kan hij er iig een paar jaar mee vooruit (en met redelijke upgrade opties voor later) :).

tvw

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ShotGun schreef op 03 september 2003 @ 17:01:
Sja het is gewoon een baggertraag ding zonder fatsoenlijke upgrade opties (agp slot).

Misschien kun je beter een el-cheapo ecs/soltek bordje + XP1700+ + TI4200 of MX440 kopen en dat flink OCen. Dat kost dan wel zo'n 200-250 euro, maar dan kan hij er iig een paar jaar mee vooruit (en met redelijke upgrade opties voor later) :).
Ik denk dat het meer kost. Dell kasten zijn meestal niet supergroot. dus als je er een dikke OC in gaat zetten kom je denk ik in de problemen met de hitte omdat airflow moeilijk te creeeren is.
Maar het is natuurlijk ook deels afhankelijk van wat het budget is van die persoon (als nieuwe kast + voeding + proc en vidkaart geen probleem is kom je al een heel end).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:13

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou ook gaan voor de Radeon 9000 PCI. Die is te krijgen vanaf 123 euro in de pricewatch (pricewatch: Hercules Radeon 9000 64MB (PCI), hij staat er voor 103 maar dat bedrijf heeft hem niet meer)

Als dat boven budget is is de Radeon 7500 ook nog een goede optie. Vanaf 60 euro (pricewatch: Club3D Radeon 7500 64MB, PCI)

Die Radeon 7000 zou ik echt niet doen, getuige deze benchmark

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/images/image082.gif

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 03 September 2003 @ 17:04:
Maar het is natuurlijk ook deels afhankelijk van wat het budget is van die persoon (als nieuwe kast + voeding + proc en vidkaart geen probleem is kom je al een heel end).
Ga maar uit van geen budget, ze hebben die kast begin dit jaar via via op de kop kunnen tikken en die persoon heeft ze wijsgemaakt dat het een goede koop was :r

Videokaartje zal nog wel lukken, maar meer willen ze er vast niet aan uitgeven.
Pagina: 1