Logitech Dual Optical valt steeds uit...

Pagina: 1
Acties:

• Mauluz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11-2008
hoi,

ik ben zonet door zo'n kleine 300 pagina's met oudere topics omtrend deze muis heengeworsteld, maar geen van de oplossingen waren voldoende om voor de oplossing te zorgen.

Om de paar minuten en soms wat langer/korter valt mn muis gewoon uit. Uit andere posts begreep ik dat het met te weinig voeding te maken kon hebben, en dus heb ik hem ook op PS/2 geprobeerd, maar ook daar krijg ik (wellicht wat onregelmatiger, maar toch) problemen.

Ik heb kortgeleden een nieuwe computer gekocht (AmD 2400+ met ASRock Mobo + 300W voeding en heel wat usb poortjes). Geen van de usb poortjes zijn in gebruik op het moment (op de muis na). Ik heb al verscheidene ondergrondjes geprobeerd, en ook hetzelfde probleem krijg ik op mn laptop. Tijdje geleden nog nieuwe muis gekocht (zelfde muis) en ook daar had ik in no-time problemen mee...

Ik heb dus nieuw mobo geprobeerd, andere voeding, andere muismat/ondergrond, andere computer, PS/2 poort en ook nieuwe en oude drivers voor muis...

Heb iemand nog enig idee wat ik verder zou kunnen doen?? Ik heb helpdesk van logitech al gecontact, maar ben nog in afwachting van antwoord. (ik zit me inmiddels op te vreten tijdens games |:( )

ik zit nu te denken om mx500 te kopen, maar ben bang dat ik dezelfde probs misschien weer krijg :?

thnx alvast

edit:

oja, ik had ook al gekeken of er toevallig andere apparaten op zelfde irq zitten, maar is ook niet het geval volgens mij

[ Voor 6% gewijzigd door Mauluz op 03-09-2003 16:16 ]

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 16:14
Valt het licht uit, of staat het licht nog aan maar reageert ie niet op bewegingen?

• Mauluz
licht valt uit, alsof ik em uit de usb poort trek dus zeg maar... Hij is gewoon even disconnected :S

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kan best een kabelbreukje zijn. De mx500 is iig niet beter dan deze muis (heb ze zelf allebei, gebruik de dual voor m'n workstation wegens fijner muizen).

Garantie claimen lijkt me het nuttigst.

[ Voor 23% gewijzigd door Rataplan op 03-09-2003 18:59 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Mauluz
ja, maar dit is dus de 2e al... lijkt me sterk dat die dingen zo snel kapot gaan? een maat van me heb er ook 1, en die is al een jaar probleemloos bezig ermee.

en ik had het meer over de kwaliteit van de mx500 alsin dat ie het volhoudt, zonder snel kapot te gaan enzo. over de logitech dual optical waren namelijk meerdere mensen met problemen las ik zo..

Verwijderd

Misschien trekt die dual optical teveel stroon ofsow :?
ALs ik mijn toetsenbord&muis aansluit op de usb poorten doet de muis het ook niet meer dus

probeer het evt eens met een usb-->ps2 verloopje ertussen (als die erbij zit heet dat)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
deze muis trekt nogal veel stroom, ik had dit ook bij mijn vorige moederbord, ff een andere gepakt en ik was er vanaf. Maar als je toch al over die 500 MX zit te denken gewoon die halen zou ik zeggen, ligt ook beter in de hand.

Digital Media Junkie

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier met mijn Dual Optical (die ik nu al ruim 1,5 jaar heb) totaal geen problemen gehad, ook als ik mijn toetsenbord en nog naast aansloot hoor. Zowel op een 760MPX chipset als op een VIA KT133A chipset.
Als je echt wil controleren of het aan de power consumptie ligt zou je een USB hub kunnen regeleen met een extra stroomadapter. De stroomadapter zorgt ervoor dat de apparaten netjes stroom kunnen krijgen van de hub, i.p.v. je mobo. Best handig in zulk soort gevallen. Zo'n extra stroomadapter zit bijna bij elke hub meegeleverd, zelfs de el cheapo dingen.

Ik denk zelf eiegenlijk eerder aan een kabelbreuk, zoals al eerder is gezegd. Vooral aangezien je al meerdere pc's hebt geprobeerd, en de muis gewoon hoort te werken op normale USB poorten met de standaard stroomvoorziening.

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 04-09-2003 17:24 . Reden: Het was nog vroeg, ok? :P ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

aansloot, vgl. 'aangesloten' :)
(...) Zowel op een 760MPX chipset als op een VIA KT133A chipset.

Als je echt wil controleren of het aan de power consumptie ligt zou je een USB hub kunnen regelen met een extra stroomadapter. (...) de muis [hoort] gewoon te werken op normale USB poorten met de standaard stroomvoorziening.
Volgens opgave van WinXP (of de drivers?) trekken beide muizen (de dual optical zowel als de MX500) 98 mA, waar 500 mA moet kunnen. En dat zou meer dan genoeg moeten zijn (Epox 9KHA+ met VIA KT266A).

Alhoewel, van usb.org:
You may connect high power devices to self powered hubs only and low power devices to either bus or self powered hubs.
High power devices are devices that draw more than 100mA from the USB power line, low power devices are ones that draw 100mA or less. (...) Low-power devices are typically mice (...) and any devices that come with their own power supply (also known as self powered devices).
Dit suggereert dat die 98mA maar net-aan vertrouwd wordt. Maar tenzij je met een brak mobo (met lekke condensatoren, bijvoorbeeld) zit zou een enkele muis altijd goed moeten werken.

Het moet vermeld dat ik ook problemen met deze muis heb gehad, toen ik scanner, printer en muis op een noname USB-hub zonder externe power had aangesloten. Zoals de Engelsen echter zeggen, "that's pushing it".

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1