Hoe lang kan een laptop blijven liggen zonder schade

Pagina: 1
Acties:

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
Weet iemand of het schadelijk is om een laptop een tijdje in voorraad te hebben zonder dat er iets mee gebeurd.

We krijgen namelijk met enkele een storing en we willen nagaan of het kan komen door langdurig in opslag liggen (2 jaar)

Ik weet niet of bijv. de schermen enz. er tegen kunnen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat bij langdurig niet gebruik problemen zou kunnen gaan geven zou de accu zijn, maar over het algemeen met de nieuwe accus geeft dat weinig problemen.

en als er gewoon voorzichtig mee om gegaan wordt is er echt niets aan de hand hoor.

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
Van de accu ben ik mij bewust.....

Maar ik heb het probleem dat na 5 min. het beeld verkeerd is...

Er komen strepen in en sommige delen vallen weg..... Zelfs bij het herstarten valt het logo ook weg, dus het heeft zeker iets met de hardware te maken....

Misschien iets met de kristallen van het scherm enz... Heel vreemd

Verwijderd

Verkopen die dingen nog dan, als ze er al 2 jaar liggen?? Volgens mij zijn ze dan redelijk verouderd ! Zo nee, dan moeten we maar eens praten !

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 16:27:
Verkopen die dingen nog dan, als ze er al 2 jaar liggen??
als de prijs interresant is verkoopt alles ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Tja, dan vraag ik me af wat de prijs is, en wat de specs zijn.... :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00

mvds

Totally awesome!

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat als die dingen onderhevig zijn aan sterke temp. verschillen ze last kunnen krijgen van condens enzo. En natuurlijk altijd de accu eruit halen als ze lang moeten liggen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 10:30:
Tja, dan vraag ik me af wat de prijs is, en wat de specs zijn.... :P
Sterk punt :)

Verwijderd

Thanx Phantomastique.... 8)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
verandering in vochtigheid/temperatuur lijkt me redelijk
misschien dat je wel last hebt van BUG's (spinnen, mieren) :P

Verwijderd

Hoe is het gesteld met je laptops mornstar? Vooral de verkoop ervan dan uiteraard :P

Verwijderd

wie bewaart nou 2jaar laptops :P

als ze niet in een vochtige ruimte hebben gelegen.. en geen hoge of koude temps hebben gehad moeten ze wel goed zijn...

alleen vervelend dat de garantie al over is >:) of niet?

Verwijderd

Ik heb hier nog 2 Toshiba's liggen, een P120 en een P75. Resp. 2 en 5 jaar niet gebruikt :)

Toevallig een paar weken geleden weer eens opgestart (ik had nl. PS/2-voeding nodig :P ), en ze werkten nog prima hoor, niks aan de hand, alleen de klok stond niet meer goed geloof ik ;)
Moet wel zeggen dat ik de accu niet uitgeprobeerd heb, zal me niets verbazen als die inmiddels versleten zijn :{

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat wil je voor die P120 hebben?

Verwijderd

dat van dat wegvallen van het beeld zou eventueel defect geheugen kunnen zijn, omdat het videogeheugen vaak geshared wordt. Ik weet niet of dat ook bij de oudere laptops zo is, maar je zou het allicht kunnen testen.
Pagina: 1