C&C Generals & Alcatelrouter Probleem

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 20:26
Hoi tweakers, ik heb een probleempje zegmaar.

Ik zit via een alcatel router op internet, zo een getweaked modem, weetjewel. Ik heb C&C Generals geinstalleerd. Deze werkt opzich aardig, totdat ik online wil gaan spelen. Hiervoor moet ik dus porten gaan forwarden. Nou dat heb ik dus gedaan zoals het staat in de EA Knowledgebase.

Dit werkt goed, zolang je 1 VS 1 speelt. Maar als je nu 2 VS 2 wil spelen, werkt het niet meer zo goed. Ik denk dat dat komt omdat je maar 1 port kan forwarden. Als je die port gaat forwarden, zoals beschreven op de site van EA krijg je dit in je options.ini :
FirewallPortOverride = 27901
Als ik dus met 2 VS 2 ga spelen, vallen 2 partijen weg en 1tje blijft er over. Lijkt logisch omdat er maar 1 port gemapt is. Maarja, op die manier kun je nooit 2 vs 2 spelen :/

Er staan op de EA site meer van dit soort problemen met routers beschreven, ze zeggen dat je het moet proberen(op een linksys/wirelessrouter) om eens dit ...
FirewallBehavior = 1
FirewallPortAllocationDelta = 0
FirewallPortOverride = 27901
GameSpyIPAddress = XXX.XXX.XX.XX
Gamma = 48
IPAddress = XXX.XXX.XX.XX
IdealStaticGameLOD = High
LanguageFilter = false
MaxParticleCount = 3000
MoveScrollAnchor =
... toe te voegen aan je Options.ini. Naja, best aardig bedacht denk ik zo. Dus ik weer proberen, en verrek, het werkt. Nou het werkt niet helemaal. 2 op de 10 keer gaat het goed, de andere 8 keer krijg ik altijd connectionfailures :(

1 tegen 1 gaat bijna altijd goed, maar 2vs2 of 3vs3 maar 2 op de 10 keer. Als ik zelf een game probeer te hosten gaat het, het meest fout.. dat doet het bijna nooit, pas 1 keer gehad dat het lukte van de 100 keer proberen ofzo.

Iemand met dezelfde problemen achter Alcatelrouter? En hoe kan ik deze oplossen? ;( Ik ben ten einde raad ;(

• vosss
Ohja, de search heb ik al gezocht, zonder succes... wel zelfde problemen, maar geen antwoorden ;( Voordat het topic dicht gaat

• vosss
Subtiel schopje na 2 dagen :)

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, want ik wil toch wel graag 2 vs 2 spelen en de manier van die knowledge base werkt dus maar voor 2 van de 10 keer ;(

Wie het weet mag het zeggen :)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik zelf zit met het hele netwerk achter een Draytek router waarbij ik als ik Generals ga spelen mijn workstation ff in een DMZ (DeMilitarized Zone) zet, dat kan je bij je router als het goed is instellen.
Je stelt daar dan het IP in van het systeem dat je in de DMZ wil zetten, dit systeem krijgt dan vrij toegang over alle poorten van je router.

Het is niet een veilige manier want terwijl je systeem in zo'n DMZ staat ga je dus als het ware om de firewall van je router heen en staan alle poortjes open voor buitenstaanders.
Tip is dus (als je dit gaat toepassen) om na het potje Generals je systeem weer uit de DMZ te halen.

(Met bovenstaande manier heb ik dus gelukkig amper last van disconnecties, leuk als je gaat spelen in een room waar ze geen mensen achter routers dulden en je wel gewoon de hele pot meespeelt, vooral leuke reakties als je aan het einde vh potje toch ff verteld dat je achter een router zit :P)