Toon posts:

[IE6/ ASP] Cookie en domeinnaam met '-' (hyphen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al geruime tijd met een website waar een '-' in de domeinnaam staat. Nou blijkt dat de cookies niet goed werken bij IE5.5 en IE6. Als ik op ip-nummer werk, of in de hosts-file een domein zonder - erin toevoeg op het ip en dat domein dan gebruik gaat het wel goed.

Het gaat hier overigens om het lezen van het koekje. Schrijf ik met
Response.Write(variabelenaam) = 'waarde1'.
dan staat er in het .txt-bestand keurig 'waarde1'. Lees ik dit uit, dan lees ik 'waarde1'. Schrijf ik vervolgens 'waarde2' erin, dan krijg ik bij het lezen altijd weer 'waarde1' terug.

Ik snap er niks meer van. Volgens de kb van ms is de hyphen juist geen probleemgeval en zou het gewoon moeten werken.

Iemand anders dit effect wel eens meegemaakt? Ik heb wel lopen zoekn, maar zoeken op een '-' is nou niet echt makkelijk...

Verwijderd

Probleem ligt volgens mij meer bij IIS dan bij IE. Heb hetzelfde ook al 's meegemaakt met een underscore, maar nog geen echte oplossing kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu even gezocht onder IIS 4, maar kan nog niet echt iets vinden. Dat met die undescore kan ik me nog voorstellen, want er stond wel dat cookies van domeinnamen die niet uit slechts alphanumerieke tekens, '-' en '.' bestaan geblocked worden. Iets met een IE bug of zo...

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
URLencode!

Server.URLEncode(string)

Voorbeeld:

<%
response.write(Server.URLEncode("http://www.tweakers.net"))
%>

Output:

http%3A%2F%2Fwww%2Etweakers%2Enet

[ Voor 115% gewijzigd door avon op 03-09-2003 16:17 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft URLEncode hier niks mee te maken... Ik doe niks met de domeinnaam. Ik schrijf slechts een waarde in een variabele. En doe niks met response.write . Dus dat is het ook al niet. Balen...

• avon
Snap zo ie zo niet echt je probleem...

ASP:
1
2
3
4
Response.Cookies("test") = 'test0'
test1 = Request.Cookies("test")
Response.Cookies("test") = 'test1'
test2 = Request.Cookies("test")

Uitvoer test2 wordt dus dan test0 wat dus eigenlijk test1 had moeten zijn.
Feitelijk zeg je dus dat dit fout gaat, klopt dat ?

[ Voor 28% gewijzigd door avon op 03-09-2003 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is zo wazig, dat het nauwlijks uit te leggen valt. Vooral omdat ik het idee heb dat het niet 100% reproduceerbaar is. Dat maakt het niet makkelijker...

Ik zie nu dat er twee cookies op m'n pc staan, eentje voor 'site-naam' en eentje voor 'site-naam.nl' . Nu is het stomme dat hij schrijft in de tweede, maar leest uit de eerste. En dat gaat dus mis. Je stelt iets in, wordt in de tweede gezet, je sluit af, start opnieuw en krijgt de instellingen van de eerste. Waar de inhoud daarvan dan ook vandaan mag komen...

Ik geef het maar op, kost me veel te veel tijd zo... Bovendien, een site moet ook zonder cookies gewoon z'n werk kunnen doen :-)

• avon
Dat is inderdaad raar. Als je in IIS configuratie onder tabblad
"Websites" dan "ALT + P" (Properties van logging)
Tab-blad Extended Properties daar is wat dingen zou aanvinken zoals
servername en refer etc.. misschien kan je dan wel verder komen.

[ Voor 14% gewijzigd door avon op 04-09-2003 09:59 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, alleen met sommige versies van IE en niet met mozilla gelukkig alleen lokaal met http://server-naam, De cookies worden niet goed geset waardoor de users van die website ofwel niet ingelogd geraken ofwel te kort toegelaten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nou toch de blafhik.. Ik heb alle gerelateerde cookies weggepleurd en het gaat allemaal goed. Met streepje, zonder streepje, ip, etc, etc.

Nou heb ik op de server pas geleden Windows Update gedraait, wat al ruim 2 jaar niet gebeurd was. Zou het daaraan kunnen liggen? De config is trouwens winnt 4.0 en Site Server 3. Is al wat ouder, maar draait al jaren naar tevredenheid.
Pagina: 1