Ik heb gisteren voor het eerst Linux RedHat 8.1 geinstalleert, maar ik krijg het internet alleen niet werkend.
Ik krijg mijn netwerk kaart niet geactiveert, ook bij het opstarten geeft hij dit aan: interface eth0 failed.
Ik heb de DNS ingesteld en ook de IP op "autmatically obtain IP address" gezet met dhcp.
Als ik de netwerkkaart wil activeren dan krijg ik de volgende melding:
Cannot activate network device eth0
Nagaan van IP informatie van eth0... mislukt
Maar bij Network Configuration, tabblad Hardware, staat gewoon de netwerkkaart aangegeven, Realtek RTL-8139, SMC EZ Card. Dus het lijkt mij dat hij gewoon herkend wordt.
Ik heb gezocht op de web-site van RedHat maar daar wordt er niet echt verder op ingegaan, en op Got had ik nog 2 andere topic's gevonden maar daar staat ook de oplossing niet.
Kan iemand mij zeggen wat ik nog kan proberen ?
Ohja, dit is de eerste keer dat ik iets doe met linux dus hou er rekening mee
Ik krijg mijn netwerk kaart niet geactiveert, ook bij het opstarten geeft hij dit aan: interface eth0 failed.
Ik heb de DNS ingesteld en ook de IP op "autmatically obtain IP address" gezet met dhcp.
Als ik de netwerkkaart wil activeren dan krijg ik de volgende melding:
Cannot activate network device eth0
Nagaan van IP informatie van eth0... mislukt
Maar bij Network Configuration, tabblad Hardware, staat gewoon de netwerkkaart aangegeven, Realtek RTL-8139, SMC EZ Card. Dus het lijkt mij dat hij gewoon herkend wordt.
Ik heb gezocht op de web-site van RedHat maar daar wordt er niet echt verder op ingegaan, en op Got had ik nog 2 andere topic's gevonden maar daar staat ook de oplossing niet.
Kan iemand mij zeggen wat ik nog kan proberen ?
Ohja, dit is de eerste keer dat ik iets doe met linux dus hou er rekening mee