[Win2k Server] Productcode wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Dit zal vast vaker zijn langsgekomen, ik zal dus wel enigzins blind zijn, maar kannie vinden... 8)7

Is er een methode om de productcode van Windows 2000 te wijzigen? Ik weet dat dit in Win9x te doen was door de code uit het register te verwijderen, en vervolgens de Pc weer opnieuw te starten. Maar voor Win2k kan ik geen mogelijkheid vinden.

Iemand een suggestie? :?

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Dit gaat over XP, en aangezien W2k geen activatie kent, bestaan een aantal stappen uit dit voorbeeld niet in W2k... ;)

Reden dat ik dit wil weten overigens, ik heb een Pc geinstalleerd voor een klant, enkel de licentie was nog niet aanwezig. Nu heb ik deze binnen, en dacht de code dus wel "even" aan te passen aan de gekochte licentie... |:(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan dit met sysprep doen volgens dit artikel: http://www.experts-exchan...s/Win2000/Q_11386258.html

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Of anders eens in het riegister zoeken naar de huidige sleutel en deze wijzigen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die staat niet meer cleartext in het register zoals met win98 het geval was, maar encrypted en non-reversible....

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 03-09-2003 18:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Gaaf, ga ik morgenochtend meteen uitproberen! :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lees de draad ook even goed door, sysprep kan ook wat drivers eruit gooien. Lijkt me niet echt fijn op een win2k Server install....

Trouwens, wat is er mis met de licentiesticker op die kast te rammen? Ook al heb je een ander install-medium gebruikt, je hebt immers een geldige licentie verkocht aan je klant toch?
..toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

FastBunny

Give it the Works !

BackSlash32 schreef op 03 september 2003 @ 19:26:
lees de draad ook even goed door, sysprep kan ook wat drivers eruit gooien. Lijkt me niet echt fijn op een win2k Server install....

Trouwens, wat is er mis met de licentiesticker op die kast te rammen? Ook al heb je een ander install-medium gebruikt, je hebt immers een geldige licentie verkocht aan je klant toch?
..toch?
Precies. Het is gewoon legaal ookal heb je bij de install een andere code gebruikt, je hebt een officiele licentie, ervoor betaald en dan zal het Microsoft zorg zijn dat je hem installeerd met een andere code :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1