Toon posts:

Cartridges bijvullen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owk, dit is niet de zoveelste vraag, maar ik wil even men ervaring meedelen.

Een paar dagen geleden is de kleurencartridge van mij HP843c op gegaan, en gister liep ik even bij de boekhandel binnen. Net voordat ik een nieuwe cratridge ging vragen kwam ik navulsetjes van een vaag merk tegen. Ik denk: dat probeer ik dus.

Thuis pak ik et uit, en der zit een beschrijving bij over hoe ik mijn cartridge moet bijvullen. Ik doe wat er staat, en het werkt ook nog. Na een paar keer softwarematig cleanen en een paar uur wachten deed ie et ook nog mooi.
Tot nu toe lekt er nog niks.

http://www.jettecjetset.com/

Ik heb ze het bij de bruna gehaald, en er zat een beschrijving bij voor zo'n beetje iedere printer.

Ik vinnet mooi, want tis goedkoper dan een nieuwe :)

Verwijderd

ik vul al 2 jaar mijn cartridges bij...
4 aparte dingen, de drie kleuren + zwart.

werkt perfect.
en kost (zeker op computer beurzen) helemaal niets (voor 250ml zwart, blauw, rood, geel heb ik toen 15eur betaald, incl spuit & dopjes!!!)

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-07 09:27

BCM

Wat ik vaak zie en dat komt volgens mij door het bijvullen is dat de teksten waziger worden. Hoe is jullie ervaringen hiermee? De lijnen lijken niet zo strak meer, zeg maar.

Cedo Nulli

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

BCM schreef op 03 September 2003 @ 15:37:
Wat ik vaak zie en dat komt volgens mij door het bijvullen is dat de teksten waziger worden. Hoe is jullie ervaringen hiermee? De lijnen lijken niet zo strak meer, zeg maar.
printkop schoonmaken, met een katoenen doek (in elk geval geen pluizende doek) helpt niet? dat is inderdaad een beetje te simpel bedacht. :)

zie wat die meneer ondermij vertelt

[ Voor 14% gewijzigd door job op 03-09-2003 15:45 ]

Verwijderd

BCM schreef op 03 september 2003 @ 15:37:
Sommige cardriges hebben een printkop in de cartridge, en als die versleten is word je printsel slechten.. vrij logisch lijkt me?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30

Duinkonijn

Huh?

geloof dat je die ook max 3x mag bijvullen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ik vul al een tijdje mijn Epson Stylus Color 400 bij met Talens Ecoline.
Dat kost €2,09 per potje van 30ml.
Dat komt dus neer op ongeveer 2 euro voor alle kleuren per vulling.
Ik ben nog aan het experimenteren met de kleuren blauw en rood. (Er zijn zes soorten blauwe en rode inkt).

Het is niet perfect!
Kleuren wijken iets af; blauw krijg ik (nog) niet echt goed.
Koppen verstoppen iets sneller (maar 't reinigen kost nu bijna niets, dus...)
Gewone tekst lukt goed.
Vette letters zijn niet meteen droog (paar seconden).
Vette kleuren zijn op normaal papier 'te nat'.
High Quality-afdrukken (= langzaam) verhelpt dit 'te nat'-probleem enigzins.
Pastelkleuren en kleur-lijnen lukken wel goed. (bijv. grafieken).
Voor foto's-van-het-internet (bijv. CD-boekjes) is de kwaliteit op fotopapier voor mij goed genoeg.

Ecoline is op waterbasis; Epson-inkt ook. Ik weet niet of het ook in andere printers werkt. Mensen met een oude printer, of een met goedkoop verwisselbare koppen, zouden het eens moeten proberen.

Wie durft het aan?

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-08 14:45

Roy

Hobbies?

Ik heb een paar keer gezien dat mensen cartridges bijvulden of van die namaak dingen er in deden, maar ik heb het zelf nog nooit gedaan (en ga het ook nooit doen). Omdat de afdrukken toch een slechtere kwaliteit hebben. Ik ben nog geen setje tegengekomen die dezelfde kwaliteit gaf. Maar gelukkig print ik over het algemeen op laserprinters, en daar zijn (volgens mij) geen navulsetjes voor.

Inderdaad...

Verwijderd

Bij tests door 'de bladen' blijken sommige alternatieve inkten net zo goed zo niet beter dan de originele inkt. Je bespaart al gauw 10 euro per cartridge - daarom doen mensen het.

Die 10~15 euro voor alternatieve inkt is mij trouwens nog steeds veel te veel: met Ecoline kost het mij misschien 75 eurocent per cartridgevulling. Ecoline is o.a. te koop bij V&D. Een spuit haal je bij de apotheek.

Als bijvulling met Ecoline je HP-cartridge molt koop je gewoon een nieuwe HP-cartridge.
Bij Canon moet je dan geloof ik de koppen vervangen - maar dat zou nog betaalbaar zijn.
Als je je Epsonkoppen molt kun je de printer weggooien - zo duur is de reparatie - maar mijn Epson werkt redelijk goed met Ecoline.

Als je echt goedkoop wilt zou ik het eens proberen.
Dat geldt natuurlijk niet voor IT-ers en bedrijven: die geven nu eenmaal graag veel geld uit.
Pagina: 1