Toon posts:

[Alg] Hoe PSD te maken *

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een PSD maken maar ik heb geen flauw idee hoe zo iets moet.

Dit is de opdracht:
Lees een reeks positieve getallen in. De reeks wordt afgeloten met een niet-positief getal. Bepaal en toon het grootste getal van deze reeks en hoe vaak dit grootste getal voorkomt in de reeks.
Bijvoorbeeld van: 1, 8, 12, 7, 14, 5, 14, 8, 1, 1, 0 is de uitvoer: 14 (grootste getal) en 2 (aantal keer).

Zou iemand mij dit wat kunnen uitleggen. Want ik snpa er nu echt nog nix van.
BVD

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarin wil je die maken, waarmee wil je die maken, waarvoor moet je die maken enzovoorts...?
Lijkt me een redelijke recht-toe-recht-aan programmeer opdracht :? Verder zou het tof zijn als je iets duidelijker zou aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd en waar het fout ging/niet lukte.

Overigens maak ik mijn PSD's meestal met PhotoShop ;)

[ Voor 24% gewijzigd door OZ-Gump op 03-09-2003 13:49 ]

My personal website

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Je kunt zo ook prima in Excel maken. Hoe weet ik ff niet precies meer. Maar ik kon het eerst wel. :P

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Gewoon max onthouden, en als je deze komt de teller ophogen. Als je een getal wat hoger is tegenkomt hier de max van maken en teller weer op 1 zetten. De code mag je zelf uitwerken ;)

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 16:48
PSD is nog altijd het PHOTOSHOP bestands formaat...
maar t kan ook Port Scan Detection zijn...

er zijn zoveel mogelijkheden, dus leg het allemaal even wat helderder uit zodat de mensen die weten wat jij zoekt het ook kunnen snappen....

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Saeverix schreef op 03 September 2003 @ 13:52:
PSD is nog altijd het PHOTOSHOP bestands formaat...
maar t kan ook Port Scan Detection zijn...

er zijn zoveel mogelijkheden, dus leg het allemaal even wat helderder uit zodat de mensen die weten wat jij zoekt het ook kunnen snappen....
PSD= Programma Structuur Diagram

Verwijderd

Ik neem aan dat je dit voor school doet. Als dat zo is, kan je alles in je boek terugvinden. Wij hadden een examen op school en je mocht je boek erbij houden, dus niet leren en gewoon alles opzoeken in je boek. Btw Psd is idd fotosjop formaat ;). Had er dit van gemaakt [C++] PSD probleem :P

Veel s6

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Wil meneer davako alstublieft iets meer uitwijden over wat ie exact moet doen, wat een PSD exact is (de term is mij onbekend), wat ie al heeft geprobeerd, waar ie niet uitkomt en zo?

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
PSD = Program structure Diagram. Een programmeer ontwerp. Ik heb dit nu voor het eerst gekregen met mijn opleiding HI. En ik vindt dit erg moeilijk om te maken.

Als een psd gemaakt is. En ik kijk erna vindt ik het logisch. Alleen ik kan er zelf niet op komen hoe ik het zou maken. Hoe zou bijvoorbeeld die opdracht maken die ik net opgaf. Want ik vindt hem echt super moeilijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 13:42:
Ik moet een PSD maken maar ik heb geen flauw idee hoe zo iets moet.

Dit is de opdracht:
Lees een reeks positieve getallen in. De reeks wordt afgeloten met een niet-positief getal. Bepaal en toon het grootste getal van deze reeks en hoe vaak dit grootste getal voorkomt in de reeks.
Bijvoorbeeld van: 1, 8, 12, 7, 14, 5, 14, 8, 1, 1, 0 is de uitvoer: 14 (grootste getal) en 2 (aantal keer).

Zou iemand mij dit wat kunnen uitleggen. Want ik snpa er nu echt nog nix van.
BVD
Wow, moeilijk :|

- getallen inlezen
- stoppen zodra het volgende getal negatief is (-1 bijv)
- lus maken die de reeks naloopt en in variabele gooien (if getal[i]>grootste then grootste = getal[i], aantal++ )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 14:00 ]

• OZ-Gump
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ikzelf zou voor een Visio diagrammetje gaan. Daar kun je al dit soort diagrammen in maken. De bouwblokken daarvoor zijn ook allemaal standaard aanwezig. Kijk daar maar eens naar...

My personal website

• avon
  • Laatst online: 27-06-2025
PSD = Program Structur Diagram

dit wordt op school geleerd om overzichtelijk te programmeren...

Zelf maakte ik ze meestal in Paint of Excel.

[ Voor 20% gewijzigd door avon op 03-09-2003 14:01 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 13:59:
[...]

Wow, moeilijk :|

- getallen inlezen
- stoppen zodra het volgende getal negatief is (-1 bijv)
- lus maken die de reeks naloopt en in variabele gooien (if getal[i]>grootste then grootste = getal[i], aantal++ )
Voor jou is het misschien niet moeilijk. Maar dit is voor mij de eerste keer dat ik dit zie. Dus is het ff leren. En ik snap het nog niet. Maar jij blijkbaar al wel.

Verwijderd

Volgens mij probeer jij onder je huiswerk uit te komen, ondeugd ;)
Ik ben inderdaad wel zeer benieuwd wat je zelf al weet en geprobeerd hebt, want ik heb nu het gevoel dat je ons het werk wilt laten doen.... :{

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat bedoel je met : (if getal[i]>grootste then grootste

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:04:
Volgens mij probeer jij onder je huiswerk uit te komen, ondeugd ;)
Ik ben inderdaad wel zeer benieuwd wat je zelf al weet en geprobeerd hebt, want ik heb nu het gevoel dat je ons het werk wilt laten doen.... :{
Nee zo is het serieus niet. Alleen ik ben echt helemaal nieuw met dit. En ik vindt het echt super ingewikkeld. Want ik wil het echt super graag leren. Want ik heb er nix aan als ik het niet ken en andere het laat doen. Dan kom ik mezelf wel tegen.

Maar dit is echt dat ik het gewoon wil weten hoe het moet.

Verwijderd

oke, nog een keertje dan:

-weet je niet wat een psd is of hoe het werkt?
-weet je niet hoe je de logica moet vastleggen in een psd?
of een combinatie van bovenstaande?

Enne, bij wat voor opleiding etc. hoort deze opdracht?

• Pin0
  • Niet online
't lijkt me sterk dat je geen documentatie hebt zoals een boek of een syllabus waarin de basis principen staan voor een PSD. Een PSD is niets anders dan een structuur (duh) waarin het verloop van je programma wordt weergegeven, bij de meeste programma's is dat:

invoer->verwerking van het ingevoerde->uitvoer

Deze drie worden natuurlijk in de PSD verder uitgewerkt.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat een psd is. Ik weet ook hoe die werkt.

Ik doe trouwens HBO Hogere informatica. Alleen ik snap niet de precies de logica. Welke dingen je eerst moet vastleggen op welke plaats. En nee ik heb echt geen boek waar het is staat.

Ik begin het wel steeds meer te begrijpen alleen nog steeds erg ingewikkeld

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In Google : "programmeren psd" eerste URL levert na klikken:

http://www.si.hhs.nl/~tonb/vak/sw-60/ReaderPSD.pdf

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Maar wat is nou je probleem? Lukt het je niet om een PSD te tekenen?
Voor een PSD zul je eerst je probleem moeten bekijken en hier een oplossing voor bedenken. Je gaat dus 1 voor 1 alle deelstappen opschrijven.
Stap 1 kan hier bijvoorbeeld het inlezen van een getal zijn. Voor de rest kan je toch hopenlijk wel zelf een aantal stappen bedenken die je uit moet voeren om tot een oplossing voor het probleem te komen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

PSD = Program Structur Diagram

dit wordt op school geleerd om overzichtelijk te programmeren...

Zelf maakte ik ze meestal in Paint of Excel.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Woow. Kan jij zulke dingen maken in Excel, jij bent echt dan!!

Zelf heb ik nog nooit gehoord van PSD, op school schijnen we nu ook PSS (Programma Strrom Schema) te krijgen, hopelijk is het net zoiets als hebt in UML dat ken ik in ieder geval ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

curry684 schreef op 03 September 2003 @ 13:56:
<span style="color:blue">Wil meneer davako alstublieft iets meer uitwijden over wat ie exact moet doen, wat een PSD exact is (de term is mij onbekend), wat ie al heeft geprobeerd, waar ie niet uitkomt en zo?</span>
Ik dacht dat GoT zowiezo geen huiswerk forum was?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit is het probleem : Bepaal en toon het grootste getal van deze reeks en hoe vaak dit grootste getal voorkomt in de reeks.
ik weet niet hoe ik dit moet noteren. Hoe ik dat kan vastleggen. In de PSD. Omdat ik er geen ervaring mee heb.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:41:
Kijk dit is het probleem : Bepaal en toon het grootste getal van deze reeks en hoe vaak dit grootste getal voorkomt in de reeks.
ik weet niet hoe ik dit moet noteren. Hoe ik dat kan vastleggen. In de PSD. Omdat ik er geen ervaring mee heb.
Sla je lesboek open, lees de stof door, zoek voorbeelden, en als het dan nog niet lukt: schrijf je uit en kies een andere studie :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dat is inderdaad het probleem wat je op moet lossen. Maar dat gaan wij niet hier voor jou doen. Je moet zeggen wat er niet lukt. En dan kunnen we je mischien nog helpen. Voordat je meteen in je PSD gaat denken zul je eerst moeten bedenken hoe je je probleem op kan delen in verschillende stappen. Deze stappen zul je daarna vast moeten leggen in een PSD.

Edit:
Exirion schreef op 03 September 2003 @ 14:42:
[...]

Sla je lesboek open, lees de stof door, zoek voorbeelden, en als het dan nog niet lukt: schrijf je uit en kies een andere studie :)
Ik had inderdaad een beetje hetzelfde idee. Als je bij zo'n simpel probleem nog niet eens weet waar je moet beginnen zit je denk niet helemaal op de goede opleiding bij een HI opleiding

[ Voor 39% gewijzigd door Woy op 03-09-2003 14:45 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Eén tip wil ik wel geven: probeer eerst eens voor jezelf stap voor stap op te schrijven hoe je het zelf aan zou pakken, als jij (ja jij !) een reeks zou krijgen en genoemde output moest teruggeven. Dus elke stap in het denkproces helemaal uitschrijven. Is wat werk, maar vanaf daar is het maken van een PSD zo simpel als wat.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik dacht dat GoT zowiezo geen huiswerk forum was?
Change of policy alweer een tijdje terug: huiswerk mag indien goed onderbouwd en niet van het 'doe eens voor me maken' type, oftewel zelfde regels als normaal.

Maar ik sluit me wel aan bij de mening dat dit topic nergens heen gaat en davako maar eens z'n boek goed door moet lezen en/of bij z'n docent aankloppen, dicht dus.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.