Toon posts:

[WINXP] BSOD (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand heb ik last van BSOD. Ik heb dagen hier op got lopen rondzoeken naar oplossingen en dergelijke. Bij vele andere mensen hadden meestal 1 fout melding en die werden dan soms verholpen. Maar ik heb ze bijna allemaal gehad. En elke keer ook een andere code.
Deze heb ik vaker dan andere:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Veel mensen zeggen dat je in je device manager moet kijken, alleen ik kom windows al helemaal niet meer in, ik krijg ze elke keer.
Ik ben ten einde raad.
Het volgenden heb ik allemaal geprobeerd:

De hele BSOD guide doorgelezen.
Nieuwe videokaart erin.
10x geformateerd, en dan 10 boots deed ie het goed, maar daarna kreeg ik toch weer een foutmelding
Nieuwe geheugen erin
Memtest gedraaid
Nieuwe HD erin
Cdroms eruit gehaald om te kijken of ie het dan wel doet.
Viruscan gedraaid.
f7 bij boot gedrukt zodat ie powermanagement skipped

Ik heb dus best veel geprobeerd.

Ik ben ten einde raad. Ik ben bang dat het aan me HW ligt, maar toch probeer ik dit nog even.

IK hoop dat iemand me kan helpen

edit

En bij de meeste gevallen geeft ie als oorzaak het bestand ACPI.sys aan

/edit (was het even vergeten te zeggen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 13:44 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk eens of je voeding wel de juiste hoeveelheid volt geeft op de 12 en 5 volt lijnen :)

Verwijderd

Kan je ons de exacte specificaties van je systeem even geven?
En gebeurde dit nadat je een bepaald programma had geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Exacte specificaties:

Msi k7t Turbo
256 intern
Geforce 440mx
2 hds 1 120 gig en 1 80 gig
1 dvd burner Pioneer a05
1 cd burner Asus 42x geloof ik

lilBW:
Ik ben in mijn geheugen afgegaan of dit is gebeurd nadat ik iets had gedaan bijv, maar ik kon echt niets bedenken.

Oja! wat ik me nu ook herinner, TIJDENS de winxp install gaf die ook een BSOD

Verwijderd

Hmm, staan al je seriele en paralele poorten AAN in de bios?
Probeer eens Fail/Safe settings in te laden, en vervolgens al je on-board extratjes uit te zetten (zoals netwerk, audio enz).
Ook alle overbodige hardware eruit, dus alleen mobo, cpu, mem, cd-rom, video en hd laten zitten, dan opnieuw installeren en alle nieuwste drivers installeren, vervolgens 1 voor 1 de hardware terugzetten/aanzetten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geluidskaart? Of inderdaad een brakke voeding :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Wildfire

Joy to the world!

Wat voor mobo heb je? Misschien brakke condensators... kan ook voor veel rare problemen zorgen.

--edit--
Oeps! Even vergeten je ander bericht mèt specs te lezen. Sorry!

[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 03-09-2003 16:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

http://www.thatcomputerguy.us/forum/read.php?TID=483

Zoals gezegd, zet ACPI eens uit in je BIOS.

BTW, ik denk niet dat er hardware kapot is, geloof me, ik heb al zeker 100 verschillende versies gehad van die BSOD's met IRQL meldingen (bouw vaak computers) en nog nooit was het een defect stukje hardware, altijd een driverprobleem (terwijl je gewoon de officiele van de fabrikant gebruikt).
Het zou natuurlijk kunnen maar ik denk van niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 14:13 ]

Verwijderd

Wildfire schreef op 03 September 2003 @ 14:08:
Wat voor mobo heb je? Misschien brakke condensators... kan ook voor veel rare problemen zorgen.
lezen?

Verwijderd

Topicstarter
LILBW, wat jij zegt, Over alles opnieuw installeren, Maar ik denk niet dat dat uitmaakt. aangezien ik dezelfde foutmeldingen ook kreeg bij install van Winxp. 2 weken voordat ik dit kreeg heb ik wel een nieuwe DVD burner gekocht ? Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, ik heb net een nieuwe BSOD gehad.
DRIVER_CORRUPTED_MMPOOL
Maar deze zie ik niet in de GOT guide staan.

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 16:48

demonite

the way is up

Ik heb een asus pundit met werkend kingston valueram geheugen (pc2700).
Dit is echt zwaar instabiel, winxp start wel... maar verder crasht 't 99vd100 keer binnen een uur (vaak zelfs al na 5 min).
Ook met de kap eraf, en de cpu / mem wordt niet eens lauw..

Met corsair pc2400 geheugen wat ik nog had liggen deed ie het perfect. Draait nu al 3 weken lang, nog geen 1 keer gecrashed.

Wellicht heb jij ook zo'n probleem.
Ik dacht eerst ook dat het aan de drivers lag, ik heb alles geupdate, gepatched en geflashed wat er maar te updaten viel... Het hielp iets, maar niet echt veel...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Google: http://www.osr.com/ddk/ddtools/bccodes_3e07.htm (1e hit)

Enne: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifgebruiken a.u.b. :)

Heb je trouwens al geprobeert je OS te installeren zonder dat die DVD brander is aangesloten?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb winxp proberen te installen zonder dat die dvd brander is aangesloten, Ook andersom, dus wel me dvd brander en niet me cd brander.

An alternate method is to open the \\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management registry key. In this key, create or edit the ProtectNonPagedPool value, and set it equal to DWORD 1. Then reboot. Then the system will unmap all freed nonpaged pool. This will prevent drivers from corrupting the pool. (This does not protect the pool from DMA hardware, however.)

Zou opzich kunnen werken, alleen ik kom windows niet in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:28:
LILBW, wat jij zegt, Over alles opnieuw installeren, Maar ik denk niet dat dat uitmaakt. aangezien ik dezelfde foutmeldingen ook kreeg bij install van Winxp. 2 weken voordat ik dit kreeg heb ik wel een nieuwe DVD burner gekocht ? Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Ja maar tijdens het installeren gaat hij dus drivers inladen, als Winxp een verkeerde driver inlaad voor bijv. je audio gaat het mis.
Daarom je pc zo kaal mogelijk installeren en dan 1 voor 1 hardware erin zetten/installeren enz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 13:41:
10x geformateerd, en dan 10 boots deed ie het goed, maar daarna kreeg ik toch weer een foutmelding
Oja! wat ik me nu ook herinner, TIJDENS de winxp install gaf die ook een BSOD
Ook 10 keer? Probeer een installatie met een andere CD.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een andere cd geprobeerd, die deed het wel , en dan starte ik em 10x op... en dan was ik al een beetje blij, en dan toch opeens weer, zo een foutmelding.

En LilBW, Hoe kan ik weten welke hw fouten geeft? Als hij het toch willekeurig doet. dan moet ik echt een week met de ene configuratie zitten enzo. want hij heeft het 5 dagen gedaan met alles erin namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben em nu aan het formateren, En jou idee uitwerken lilbw, Ik laat het jullie nog weten!

Bedankt voor jullie help

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 heeft dat zelfde type moederbord wel moeten flashen met de recentste bios voordat-ie een stabiele XP install erop kreeg.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 03-09-2003 19:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Beter lezen... |:(

[ Voor 100% gewijzigd door LawnMowerMan op 03-09-2003 23:22 . Reden: typo ]

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

ik zou toch eens je voeding nakijken, kijk bij het booten ff in de bios naar de waarden van je voeding

Bij gaf het vorige maand dezelfde fouten en die waren opgelost na het plaatsen van een nieuwe voeding

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

ACPI uitzetten en zorgen dat IRQ's niet geshared zijn... je ook eerst kunnen checken of dit nodig is door alle PCI kaarten eruit te trekken

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 03 September 2003 @ 19:24:
/me heeft dat zelfde type moederbord wel moeten flashen met de recentste bios voordat-ie een stabiele XP install erop kreeg.
Dit heb ik al gedaan. Ik heb em dus geupdate, maar nog steeds geen resultaat.

n00bs:
Er zit eigenlijk alleen maar een Netwerkkaart in op PCI. audio is onboard. en Video = agp

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier al gekeken? :?
Daar kan je zoeken naar de error-code (0x00000069 bijvoorbeeld) en naar de keywords, dus bijv. IO1_INITIALIZATION_FAILED
En dan in de Engelste Knowledge Base (KB) zoeken

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2003 10:25 ]

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Het is geen oplossing.... maar je kunt je systeem underclocken? dus de FSB (ook gekoppeld aan PCI en andere klokken via dividers) een forst eind verlagen. Mogelijk dat hij dan werkt

Verder kun je ook niet echt uitzoeken waar het probleem ligt, maar het is weer een extra gegeven wat bij iemand anders mogelijk een lichtje doet branden

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, Bedankt voor jullie hulp!

Dit bericht is voor de mensen die hetzelfde probleem hebben:

Ik heb even goed naar mijn pc gekeken... en toen zag ik dat mijn condensatoren opengebarst waren. Ook op mijn casemod (een ruit) was allemaal bruinachtig spul te zien.

Ik heb nu een ander moederbord erin zitten, en tot dusver geen problemen. Dus ik denk dat het mijn moederbord was.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 12:52:
Mensen, Bedankt voor jullie hulp!

Dit bericht is voor de mensen die hetzelfde probleem hebben:

Ik heb even goed naar mijn pc gekeken... en toen zag ik dat mijn condensatoren opengebarst waren. Ook op mijn casemod (een ruit) was allemaal bruinachtig spul te zien.

Ik heb nu een ander moederbord erin zitten, en tot dusver geen problemen. Dus ik denk dat het mijn moederbord was.
Heb ik dus toch -helaas- gelijk gekregen...

Als je echt rare problemen hebt met je PC dan loont het altijd de moeite even naar het mobo te kijken of er geen condensator-problemen zijn...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1