[debian] /dpkg/info/*.list files ontbreken gedeeltelijk

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Ik hoop dat er hier dpkg/apt-guru's zijn... ;)
Ik maak al een tijdje gebruik van de live-cd distributie morphix, maar heb nu een probleem met de nieuwste versie.
Als ik een package wil installeren krijg ik eerst rond de 20 meldingen, die er zo uitzien :
dpkg: serious warning: files list file for package `blabla' missing, assuming package has no files currently installed.

Er zijn dus pakketten waarvan in /dpkg/info geen .list file is.
Nou is mijn vraag of er (anders dan handmatig al die files maken) een optie is om deze files weer terug te krijgen ?
Wat ik al geprobeerd heb :
apt-get install --reinstall (werkt niet, of iig niet volledig)
dpkg-reconfigure (maakt geen nieuwe .list files aan blijkbaar)

Als iemand een suggestie heeft : graag ! :)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Heb je weleens apt-get update gedraaid?

Kijk eens in /etc/apt/sources.list. Hier staan de verschillende mirrors waar software vandaan wordt gehaald. Het kan zijn dat sommige mirrors niet (meer) bereikbaar zijn.

• MichielioZ
Reactie op robian :
Helaas, met apt-get update (zelfs met alle mirrors die ik ken in sources.list) maakt ie geen nieuwe .list files aan...
Ik weet ook niet of apt-get install --reinstall dit uberhaupt doet ?!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

MichielioZ schreef op 03 september 2003 @ 13:20:
Er zijn dus pakketten waarvan in /dpkg/info geen .list file is.
Nou is mijn vraag of er (anders dan handmatig al die files maken) een optie is om deze files weer terug te krijgen ?
/dpkg/info bestaat i.i.g. niet. Bedoel je toevallig /var/lib/dpkg/info ? Daar staat n.l. alle info over de geinstalleerde pakketen, o.a. de lijsen waarin de files per geinstalleerd pakket staan. Deze zou je volgens mij kunnen hergeneren door apt-get reinstall <packagename>

ps. reageren op iemand doe je m.b.v. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif ;)

[ Voor 10% gewijzigd door moto-moi op 03-09-2003 14:26 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MichielioZ
moto-moi schreef op 03 september 2003 @ 14:26:
[...]

/dpkg/info bestaat i.i.g. niet. Bedoel je toevallig /var/lib/dpkg/info ? Daar staat n.l. alle info over de geinstalleerde pakketen, o.a. de lijsen waarin de files per geinstalleerd pakket staan. Deze zou je volgens mij kunnen hergeneren door apt-get reinstall <packagename>
Ok, bij deze reageer ik op de juiste manier :+
Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen die [debian] voor mijn post had gezien, begreep dat het om /var/lib/dpkg/info ging (is er nog een andere dir met /dpkg/info ?).
Ik weet dat er inderdaad de lijsten worden bijgehouden van de geinstalleerde pakketten, maar er ontbreken er dus een stuk of 20 (ruwe schatting).
'apt-get reinstall' is zover ik weet geen apt-get commando (moet ik ff nalezen), maar ik ben er zeker van dat "mijn" 'apt-get install --reinstall' hetzelfde moet doen. Maar zoals ik al eerder heb gemeld : dit werkt niet...
(maakt geen nieuwe .list files aan)
Hopelijk weet iemand hier een oplossing ?! :?

Verwijderd

Op een normaal Debian systeem worden packages (debs) opgeslagen in /var/cache/apt/archives/

Kun je mbv dpkg -i packages opnieuw installeren (eventueel forceren)? Als deze directory niet bestaat of leeg is, kun je de debs natuurlijk zelf downloaden of aan apt vragen om ze alleen te downloaden.

Ik weet niet precies hoe die *.list files worden aangemaakt, maar mbv die debs kun je ze misschien in het uiterste geval herconstrueren.
Pagina: 1