[cd-rom]reageert niet meer op cd-rom's

Pagina: 1
Acties:

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:34
oke, heb een probleem met de cd-rom speler.

hij staat namelijk normaal onder verkenner, ook geeft hij bij systeem aan dat het apparaat normaal werkt. maar als ik er een cd in stop en ik klik op de cd-rom drive dan zegt ie dat er geen cd-rom aanwezig is.
heb het met al meerder cd's (zelfs orginele windows cd's) geprobeerd maar geen enkele lijkt ie te pakken.

normaal zou je misschien zeggen dat ik windows opnieuw moet instlleren, maar dat heb ik al gisteren gedaan en toen deed hij het nog prima.

je zou zeggen in eerste instantie dat het een driver fout is, maar het gekke is dat ik de computer ook al heb laten opstarten met de windows erin, die is bootable, maar hij negeert hem gewoon.

het begint erop te lijken dat ie gewoon stuk is, maar waarom zegt windows dan dat er niets aan de hand is en dat de cd-rom speler gewoon werkt?

systemspecs lijken me niet relevant. het OS is win2k. de cd-rom is een nooit-van-gehoord-merk(bedrijfspc).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

job

cardinal808 schreef op 03 September 2003 @ 12:57:
het begint erop te lijken dat ie gewoon stuk is, maar waarom zegt windows dan dat er niets aan de hand is en dat de cd-rom speler gewoon werkt?
dat is totaal niet relevant.
windows kan zo'n apparaat helemaal niet testen.
de cd-rom stuurt een signaal dat hij aan staat, en dat is voor windows genoeg.

waarschijnlijk werkt het gedeelte dat de cdrom aanstuurt nog goed, maar is het gedeelte wat de cd's leest kapot.

je zou de lens eens schoon kunnen maken.
de ide kabel vervangen.
de cd-rom in een andere pc testen.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 03-09-2003 13:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot eens met een dosfloppy. laad de DOSdriver en kijk even of je met DIR het ding kan benaderen. geeft hij dan fouten kun je kijken of de drive nog schoon te maken is. anders issie beetje kaduuk lijkt me