Hoe kan je in excell een cel de eigenschappen geven dat er bijvoorbeeld maximaal 20 karakters kunnen worden ingegeven.
Ga in het menu naar Data, en dan naar Validation. Op het eerste tabblad (settings) kies je uit de lijst 'text length'. De rest wijst zichzelf. 
Overigens heb ik deze informatie in een minuut tijd gevonden door in de help van Excel te zoeken op 'maximum characters'. Daar had je zelf ook wel op kunnen komen toch?
Overigens heb ik deze informatie in een minuut tijd gevonden door in de help van Excel te zoeken op 'maximum characters'. Daar had je zelf ook wel op kunnen komen toch?
[ Voor 26% gewijzigd door Maniakje op 03-09-2003 12:58 ]
The sentence below is true.
The sentence above is false.
Verwijderd

Ik wil dus maximaal 20 karakters hebben. Wat doe ik fout?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:47 ]
Dat je in 'Maximum' =B21 hebt staan en dat verwijst naar een tekstveld? Wat als je daar nu eens 20 invult?
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Helemaal niks. Ben ik nu zo blond?Maasluip schreef op 03 maart 2004 @ 13:53:
Dat je in 'Maximum' =B21 hebt staan en dat verwijst naar een tekstveld? Wat als je daar nu eens 20 invult?
denk het. A propos, is jvm1578 je alter ego? Anyway, gegevensvalidatie geldt bij de invoer van tekstreeksen, niet bij controle achteraf. Afaik heeft Excel geen specifieke tekstopmaak om maar 20 tekens weer te geven, anders dan het aanpassen van de kolombreedte
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Verwijderd
Nee, ik ken jvm1578 niet. Gewoon eerst de search gebruiken.Niesje schreef op 03 maart 2004 @ 14:34:
[...]
denk het. A propos, is jvm1578 je alter ego? Anyway, gegevensvalidatie geldt bij de invoer van tekstreeksen, niet bij controle achteraf. Afaik heeft Excel geen specifieke tekstopmaak om maar 20 tekens weer te geven, anders dan het aanpassen van de kolombreedte
Maar goed; ik zal even uitleggen hoe het zit:
Ik kan via een programmeertool 1000 nummers in een bepaalde telefooncentrale zetten. Deze tool leest .CSV files. Ik heb de lijst in Excel staan en opgeslagen als .CSV. Ik kan echter nog niet importeren omdat het aantal karakters bij de naam maximaal 20 mag zijn. Ik wil dus kolom 2 zo aanpassen tot er maximaal 20 karakters staan. Om handmatig zo'n 700 namen aan te passen zie ik niet zitten.
In de help van Data Validation is te lezen dat dit niet werkt bij plakken of importeren.
Bij het importeren kun je de kolom die je importeert 20 karakters breed maken (als je vaste breedte kolommen hebt) of je kunt na het importeren de functie =LEFT(B1;20) gebruiken, die geeft de linkse 20 karakters.
Let wel even op: als je een Nederlandse versie van Excel gebruikt zal het waarschijnlijk LINKS zijn en als je je regioinstellingen anders hebt ingesteld kan het zijn dat je een , i.p.v. een ; als scheidingsteken moet gebruiken.
Bij het importeren kun je de kolom die je importeert 20 karakters breed maken (als je vaste breedte kolommen hebt) of je kunt na het importeren de functie =LEFT(B1;20) gebruiken, die geeft de linkse 20 karakters.
Let wel even op: als je een Nederlandse versie van Excel gebruikt zal het waarschijnlijk LINKS zijn en als je je regioinstellingen anders hebt ingesteld kan het zijn dat je een , i.p.v. een ; als scheidingsteken moet gebruiken.
Signatures zijn voor boomers.
Pagina: 1