Philips Multimediaprodukten

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Philips heeft aangekondigd begin 2004 met een hele rits nieuwe 'connected' produkten te komen. Ik begrijp uit de vooraankondiging (te bereiken via www.philips.nl), dat hier ook een soort net-connected home cinema systeem bijzit, de MC-6000i.

/Quote
Twee leden van de Philips Streamium-familie maken hun wereldwijde debuut op IFA: het MC-6000i home entertainmentsysteem en de SL400i Wireless Multimedia Receiver. Met beide apparaten kan de consument direct en draadloos video-, audio- en multimediacontent verzenden van internet, of van hun PC, om van te genieten in de huiskamer of waar dan ook in huis.
//Unqoute

Nu ben ik zelf aan het proberen een PC-based home cinema systeem op te zetten maar stuit hierbij op een drietal grote problemen:
- Geluidsproduktie
- Totaalprijs componenten loopt vlot op
- Software

Vooral fatsoenlijke software voor dit soort bakken blijkt moeilijk te zijn.

Nu heb ik mijn hoop gevestigd op die MX-6000i, maar heeft iemand hier al meer van gehoord? Ik kan via google of de Flipsen website geen nadere bijzonderheden vinden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

Dit ding MX6000i zou in februari uitkomen, weet iemand al wie/wat/waar?

benieuwdbenieuwdbenieuwdbenieuwdbenieuwd.....8)

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb van hermes electronics gehoord dat het apparaat in juli uitkomt voor zo'n 799 euro

--[SPECS]--

• Ottie
Met de philips producten kan je ook video en fotos over het netwerk bekijken. Dat kunnen de onkyo produkten volgens mij niet.

--[SPECS]--

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
De producten sijpelen ondertussen de markt op. Bij MediaMarkt is bijvoorbeeld de MX-6000i ondertussen verkrijgbaar.

Voor meer informatie:
www.philips.com/streamium
www.philips.com/connectedplanet
www.philips.com/support (voor support :) )
Via de support site is ook bij een officieel Streamium Philips forum te komen.

Functionaliteit, 2 ledig:
1e deel, kiezen uit PC-link of Internet link.
2e deel, 'Content' selecteren: Audio, Plaatjes of Videos. In Intenet mode zijn er zelfs enkele JAVA games beschikbaar (tetris, frogger, ed)

[ Voor 26% gewijzigd door frankvdtillaart op 20-07-2004 11:58 ]

Happy Blessings <3

• Ottie
Ik heb ook al gespeeld met de media manager en die is ook wel makkelijk in gebruik, ik heb momenteel een Kiss-DP500 (ben nu benieuwd wat philips voor moois op de markt zet) met een aparte versterker maar gecombineerd zou helemaal mooi zijn.

Ik ben benieuwd of er binnenkort ook een streamium aparaat gecombineerd met dvd recorder op de markt komt weet iemand daar iets van af

RedSoniq, weet jij hoe ik op het support forum kan komen ik moet een of andere vragenlijst invullen maar de support forums zijn op geen manier te bereiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Ottie op 20-07-2004 13:22 ]

--[SPECS]--

Verwijderd

Heb zo'n SL400i besteld maar helaas nog niet binnen ;(

@Ottie:

ik had geen enkel probleem om op de Philips Support site terecht te komen ?

Probeer anders deze link 's :

http://208.234.17.224/ubb...php?Cat=&Board=sl300sl400

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 00:32
Zijn er ook al prijzen van bekend van bv de sl400i?

Verwijderd

Ik moet 499 euros voor die SL400i betalen

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 00:32
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 14:10:
Ik moet 499 euros voor die SL400i betalen
Oeps, dat wordt me toch iets te gortig. :'(

Verwijderd

Ik heb de MX6000I gekocht.

Het is een goed apparaat ook het geluid is prima.
de bass die uit de palen komt ipv uit een subb is prima.

hoge kwaliteit films die ik van mijn pc kijk willen nog wel eens schokken, maar 90% van de films kijk ik moeiteloos.

Heeft iemand al ervaring met ondertitels bij een divx film bv?
het is mij nog niet gelukt.

TIP: als je de set koopt handel dan met de verkoper. ik heb namelijk de achter palen die er standaard niet bij zitten er gratis bij gehad.
(ik ga ze zo ophalen ;) )

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ziet er interessant uit. Ik zie dat je met de laatste software ook PCM zou moeten kunnen afspelen (oftwel wav files). Heb je dat al eens gedaan? Gewone stereo wav files 44k1/16 bijvoorbeeld?

En pcm-encapsulated dts surround files? Bijvoorbeeld de bestanden die je hier kunt downloaden:
http://www.sr.se/multikanal/english/e_steg.stm

• Ottie
Ik heb met iemand van de media markt gepraat en die achterpalen (je bedoelt toch de subwoofer) moeten er toch bij zitten.

baco777 mag ik ook weten waar je de mx6000i gekocht hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ottie op 15-08-2004 06:58 ]

--[SPECS]--

Verwijderd

joopv schreef op 14 augustus 2004 @ 19:45:
Ziet er interessant uit. Ik zie dat je met de laatste software ook PCM zou moeten kunnen afspelen (oftwel wav files). Heb je dat al eens gedaan? Gewone stereo wav files 44k1/16 bijvoorbeeld?

En pcm-encapsulated dts surround files? Bijvoorbeeld de bestanden die je hier kunt downloaden:
http://www.sr.se/multikanal/english/e_steg.stm
ik heb net ff getest gewone pcm file en pcm dts file maar bijde doen het nog niet.
ik ga nog ff kijken of alles up to date is en laat ik het nog weten.

Verwijderd

Ottie schreef op 15 augustus 2004 @ 06:57:
Ik heb met iemand van de media markt gepraat en die achterpalen (je bedoelt toch de subwoofer) moeten er toch bij zitten.

baco777 mag ik ook weten waar je de mx6000i gekocht hebt.
de set is met het volgende uitgerust:
1 center speaker
2 boxen voor (het zijn palen met ingebouwde sub)
2 boxen achter (zonder palen)
bij die boxen achter heb ik dus ook palen besteld (hier zitten geen subs in)
je hebt dus alleen in de voor palen een sub zitten. (top geluid hoor)
je hebt dus niet zo'n dikke doos naast je tv staan.

Ik heb de hele set gekocht bij RAF (Staffhorst) in Utrecht voor 799 Euro (incl palen)
je kan hem ook goedkoper krijgen bij een online shop voor 650 euro zonder achter palen,
met achter palen voor 750 euro dus.
Mijn voorkeur is:
ik betaal liever iets meer 49 euro in dit geval en dan kan ik altijd terug naar de winkel als er iets is en bij zo'n online shop gaat dat niet altijd zo makkelijk. (mijn ervaring)

IK HEB OOK NOG WAT FOTO"S VAN DE BINNEN KANT VAN DE MX6000I!!
ik weet ze hier alleen niet te posten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 17:32 ]

• frankvdtillaart
Info voor de volgende OP?

De Techniek
UPnP en WiFi. Maar wat houd dat in?
UPnP --> Universal Plug 'n Play. Een taal (xml) die er zorg voor draagt dat 3 verschillende soorten apparaten met elkaar kunnen communiceren. Een server (De PC), een 'Control Point' (ingebouwd in SL en MX serie) en een Player. De server bied de content aan, de control point (bijvoorbeeld ook de iPronto) kiest welke content waar word afgespeeld, en de Player speelt deze content ook werkelijk af.
WiFi --> IEEE802.11g, backwards compatible met 802.11b. Een techniek die gebruikt word om draadloze netwerkapparatuur aan te sluiten.

De producten
SL300i
Alle Streamium functionaliteit in een klein sexy design - €349,-
SL400i
Dezelfde Streamium functionaliteit, met SCART-loopthrough (bv. DVD speler), informatief LCD scherm en Coaxial Digital out - €499,-
MX-6000i
Wedereom alle Streamium Functionaliteit, met alle extra's van de SL400i, en zelfs een 5-DVD wisselaar en Surround Sound System ingebouwd ! - €799,-

Software
Philips Media Manager
Om je content (Audio/video/plaatjes) over je netwerk aan te bieden aan alle UPnP apparaten.

Philips Web-sites
Informatie
Streamium
Connected Planet
Registratie
My Philips.com
Support
Official Forum
Philips Support
Unofficial Forum

Posted by: RedSoniq
Related to Philips
Don't Dream it ... Stream it !

Happy Blessings <3

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Die philips mx6000i lijkt mij ook wel wat, want ik zoek al een tijdje een dvd speler die divx slikt.

Heeft iemand ook antwoord op de volgende vragen.

- slikt hij ook divx wat gebrand is op een dvdtje(of alleen maar via wifi)
- pakt hij ook xvid
- weet iemand hoe het zit met de ondertiteling( slikt hij ook .srt, sub etc)
- is er al ergens een nederlandstalige handleiding te downloaden.
- pakt hij ook dvds die volgepropt zijn met mp3s

groeten maurits

• frankvdtillaart
maurits187 schreef op 12 september 2004 @ 10:39:
Die philips mx6000i lijkt mij ook wel wat, want ik zoek al een tijdje een dvd speler die divx slikt.

Heeft iemand ook antwoord op de volgende vragen.

1- slikt hij ook divx wat gebrand is op een dvdtje(of alleen maar via wifi)
2- pakt hij ook xvid
3- weet iemand hoe het zit met de ondertiteling( slikt hij ook .srt, sub etc)
4- is er al ergens een nederlandstalige handleiding te downloaden.
5- pakt hij ook dvds die volgepropt zijn met mp3s

groeten maurits
In de Forums heb ik enkele vragen inderdaad beantwoord gezien.
1 - Divx/Xvid word alleen geslikt via WiFi (kan ook niet geupdate worden in een software upgrade, vanwege de architectuur van het apparaat)
2 - Xvix word ook geslikt
3 - Geen commentaar, nog niet iig.
4 - Philips Support MX6000i
5 - Dat wel, dacht ik.

Happy Blessings <3

Verwijderd

Wat ik mij afvraag over de SL-400i (deze wil ik gaan aanschaffen) is hoe werkt het op de tv met het selecteren van muziek bestanden. Kan je verschillende mappen waar mp3tjes in staan selecteren zodat hij deze gaat afspelen of moet je eerst een playlist maken. Heb de media manager software geinstalleerd om te kijken hoe of wat maar daar kon geen hele mappen kiezen maar moest ik de map eerst in een playlist zetten. Ik ben winamp gewend en daar kan dat wel en vind ik ideaal.
Heb gezocht naar een antwoord hierop maar kon er niet echt iets over vinden.
Wie heeft de ervaring om hier een antwoord op te kunnen geven.

Alvast bedankt.

• Ottie
De mp3 bestanden worden door de media manager gesorteerd aan de hand van de tags van mp3 files.

--[SPECS]--

• frankvdtillaart
Het is mogelijk om de directory listing te zien als je de folders toe voegt in het set-up menu aan de 'Watch-folder'.

Dan krijd je onderstaande structuur:
All Music
Artists
Albums
Genres
Playlist 1
Playlist 2
Directory 1
Directory 2

En de directories uiteraard met de bijbehorende sub-dirs.

De watch folders kun je automatisch op nieuwe bestanden laten scannen, of handmatig (via de 'Scan now' knop).

[ Voor 18% gewijzigd door frankvdtillaart op 01-10-2004 14:11 ]

Happy Blessings <3

Verwijderd

RedSoniq schreef op 01 oktober 2004 @ 14:10:
Het is mogelijk om de directory listing te zien als je de folders toe voegt in het set-up menu aan de 'Watch-folder'.

Dan krijd je onderstaande structuur:
All Music
Artists
Albums
Genres
Playlist 1
Playlist 2
Directory 1
Directory 2

En de directories uiteraard met de bijbehorende sub-dirs.

De watch folders kun je automatisch op nieuwe bestanden laten scannen, of handmatig (via de 'Scan now' knop).
Ok dat heb ik allemaal gezien want ik heb mijn muziekcollectie door pmm laten scannen maar wat ik graag wil weten is of ik via de afstandbediening op de tv zonder eerst een playlist te maken meerdere albums tegelijk kan selecteren (of queue net als in Winamp) zodat ik bijvoorbeeld de hele avond muziek heb zonder na ieder album een nieuwe te kiezen. Of kan dit alleen maar door al de albums die ik wil afspelen in een playylist te zetten.

• frankvdtillaart
Op dit moment zul je nog de albums in een playlist moeten zetten, werk voor achter de PC dus.

Happy Blessings <3

Verwijderd

RedSoniq schreef op 04 oktober 2004 @ 13:32:
Op dit moment zul je nog de albums in een playlist moeten zetten, werk voor achter de PC dus.
Kijk en dat vind ik nou jammer want moet je toch eerst op je pc een playlist gaan zitten maken voordat je wat kan afspelen. Hoop dat ze software gauw aanpassen. Even afkijken hoe Musicmatch en winamp dat doen.

Is het trouwens niet mogelijk om met de afstandbediening een album te selecteren en die toe te voegen aan een playlist?

• frankvdtillaart
RedSoniq schreef op 04 oktober 2004 @ 13:32:
Het antwoord is ook geldig voor je laatste vraag ...

Happy Blessings <3

Verwijderd

Baco77,

Bevalt ie nog?

Lex

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Toch maar een kick...

Ik zag dat de prijzen ten opzichte van de hierboven genoemde behoorlijk gedaald zijn. Bij Dixons staat de SL400i nu voor 299 euro en de SL300i voor 199 euro. Een behoorlijke daling dus. Ik heb mijn oog laten vallen op de SL400i maar ik kan maar weinig gebruikerservaringen vinden. Is er nog iemand die de Streamium producten van Philips gebruikt? En hoe bevalt het?

Dat de prijzen gedaald zijn kan veel betekenen. Geen goed produkt? Verouderd produkt? Of is het gewoon marktwerking (als je de prijzen van de Pinnacle & Hauppauge produkten met de Philips gaat vergelijken).

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:31
Volgens mij kan je beter de oude showcenter halen voor 146 eurie meer functionaliteit ook bij dixons. De nieuwe showcenter vind ik lelijk.

PS De philips ziet er wel erg mooi uit echt een hifi apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 23-09-2005 14:57 ]

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die streamium producten zijn geweldig, maar het loopt schijnbaar toch niet helemaal lekker.
In de states worden ze nu voor spectaculaire prijzen verkocht!
De MX6000i kost daar nu tijdelijk $399 = € 332.
Helaas kost ie hier nog zo'n € 700

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Tja, de showcenter is goedkoper maar de Philips ziet er strak uit voor in de woonkamer. Als de kwaliteit nu ook beregoed is dan wil ik er wel wat extra geld aan spanderen. En inderdaad het grote verschil in prijs ten tijde van de introductie en nu is enorm. Voor de 6000 weet ik het niet maar in NL alleen al is het verschil bij de 400 groot.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

ik op zoek naar een goede manier op mijn pc te koppelen aan mijn tv en audio-apparatuur. ik dacht eerst aan een harddisc-recorder met een pc-link, maar deze zijn niet te koop. Alleen van KISS maar deze kreeg niet zo'n goede reviews. Vandaag zag ik de SL400i van Philips. Op papier een mooi produkt maar ik vroeg me af wat de gebruikerservaringen zijn:
-is de wifi snel genoeg om mp3's en video af te spelen?
-is de wifi veilig genoeg?
-is bereik van wifi voldoende
-geluidskwaliteit?
-hoe werkt het aankiezen van bv mp3's via de tv?
etc

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een SL300i, maar is technisch vrijwel hetzelfde als de SL400i
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:58:
-is de wifi snel genoeg om mp3's en video af te spelen?
MP3's en video gaat vloeiend, geen enkel probleem.
-is de wifi veilig genoeg?
WEP encryptie wordt ondersteund, je mag kiezen tussen 64bits en 128bits
-is bereik van wifi voldoende
Kan ik niets over zeggen.. geeft in de huiskamer een signalstrength van 35%
Met een laptop is dat wel iets hoger.
-geluidskwaliteit?
Klinkt zeer goed! Had hiervoor een Media PC aangesloten met een standaard geluidskaartje, maar de kwaliteit van de streamium is veel beter.
-hoe werkt het aankiezen van bv mp3's via de tv?
Je kan de MP3's op je pc in albums plaatsen met de bijgeleverde software. Vervolgens kan je op je TV heel makkelijk de mappen doorlopen. Je kunt ook op directory niveau mp3's kiezen..
Wat ook leuk is, is dat je via de philips portal op internet zelf content items kunt toevoegen van bijvoorbeeld mp3 streams (online radio). Dan kun je rechtstreeks via je TV streamen zonder tussenkomst van PC.

Verwijderd

Thnx!
Pagina: 1