[WinXP] Service Pack 1 veroorzaakt problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Beste tweakers,

een aantal weken geleden deed bij mij het probleem zich voor dat mijn computer om de zoveel tijd spontaan helemaal freezede. Heb toen van alles geprobeerd, Andere voeding, Kast gestofzuigt (8> Nix geholpen, uiteindelijk heb ik maar geprobeert Windows XP Service Pack 1 te uninstallen, en zowaar... Het hielp... Nu is mijn vraag aan jullie, hoe komt het dat SP1 problemen veroorzaakt, en kan ik nu weer veilig SP1 installeren???

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Klinkt bekend, maar hoe het komt?? Ik sluit me aan bij je post

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

Het beste is het service direct bij een verse install te installeren. Dat heet slipstreamen, zoek er maar eens op via de search. Zelf heb ik nog nooit problemen ontdekt bij het upgraden van een bestaande windows installatie.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Heb je een minder legale versie van Windows XP?

Battle.net tag

• TromboneFreakus
Mystery schreef op 03 September 2003 @ 12:43:
Heb je een minder legale versie van Windows XP?
Dat argument hoor ik wel vaker bij instabiliteitsproblemen met Windows, maar je maakt me niet wijs dat software kan detecteren of het geinstalleerd is vanaf een originele CD of vanaf een kloon, ook wel kopie genoemd. De beide schijfjes zijn immers bit voor bit gelijk.

Dit overigens los van het antwoord op je vraag, want de problemen die beschreven worden zie ik op meer pc's.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Er zitten een paar irritante bugs in de SP1. Het wordt ook sterk afgeraden om het hele pakket te installeren. Ook hier op GoT heb ik topics voorbij zien vliegen over dit probleem.

offtopic:
En dat gezeur over minder legale versies... dat is natuurlijk onzin... Hoewel... De SP1 heeft extra controles over de legaliteit van je pakket. Maar daar ligt jouw probleem niet aan.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 23:23
Ik weet nie of jullie gebruiken maken van een Hyperhreading processor want er namelijk een grote bug in service pack 1 zodat je xp waardeloos functioneerd
microsoft heeft een tijdelijk oplossing verzonnen maarmee je dat voor de helft kan oplossen dus nie helemaal dat kan pas als ze service pack 2 uitgeven en dat duurd nog een jaar ofzo

Greets Dragons

-

• Wussie
Neej ik heb geen hyperthreading... Ik heb wel een minder legale versie zoals hier zo netjes gezegd word, maar hij´s zeg maar ge notenkraakt en later nog ge"activeerd".

edit: Thx IvoB, dat slipstreamen zoek ik al een hele tijd naar, wist alleen niet hoe het heette =)

[ Voor 26% gewijzigd door Wussie op 03-09-2003 13:18 ]

• TromboneFreakus
TRON schreef op 03 September 2003 @ 12:58:
Er zitten een paar irritante bugs in de SP1. Het wordt ook sterk afgeraden om het hele pakket te installeren. Ook hier op GoT heb ik topics voorbij zien vliegen over dit probleem.

offtopic:
En dat gezeur over minder legale versies... dat is natuurlijk onzin... Hoewel... De SP1 heeft extra controles over de legaliteit van je pakket. Maar daar ligt jouw probleem niet aan.
Misschien domme vraag, maar hoe wil je niet het hele SP installeren?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Je kan SP1 uninstallen als je tijdens de installatie voor "archive" heb gekozen...

No production networks were harmed during this posting

• Wussie
«Lezen» Heb ik al geprobeerd, maar ik wil weten of het bij een volgende windows installatie op dezelfde pc veilig is om hem weer te installeren!!!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Service Pack 1 komt er bij mij nooit meer in!

Als ik dit installeer word er voor mij automatisch een nieuwe sound driver geinstalleerd die het niet eens doet. Een Crystal soundchip, terwijl ik een Hercules Fortissimo 3 heb.
Als ik handmatig weer de oude drivers installeer, en vervolgens reboot, worden de verkeerde weer automatisch geinstalleerd. Ik heb het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen maar het resulteerde in een enorm gekraak! Zonder service pack 1 werkte alles wel goei... :|

Maargoed er zijn nog zat problemen met Service Pack 1 die veroorzaakt worden... ook is het zo dat er zat oplossingen zijn met Service Pack 1, daarom is het zo lastig, om het wel of niet aan iemand aan te bieden om te installeren. Voor jet het weet is heel Windows vernaggelt :|

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Wussie
:( nou ja iig bedankt ik ga um binnekort nog wel een xproberen te installen, en pray to god dat ie werkt =)
Pagina: 1