Toon posts:

probleem met titles in adobe premiere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo kenners,

Ik ben al een tijdje into adobe premiere (6.5) en nog uitproberende. het gaat vrij goed ik heb alleen een probleem met de titles. Hieronder een beschrijving:

Wat ik wil: een titel gebruiken die je over bewegend beeld kan leggen.
Nu is het volgende aan de hand: de ene keer lukt het me wel en de andere keer niet. Probleem: Het is mij volstrekt onduidelijk waarom. Ik herhaal precies hetzelfde proces en dan doet ie iets anders. Ik heb er ook al met verschillende mensen naar gekeken, mijn compagnon en ik hebben er beiden al dagen afzonderlijk op gepuzzeld. En dan lukt het mij en de volgende dag doe ik het voor en dan lgaat het dus mooi niet meer. (gelukkig had ik het bewijs opgeslagen dus dat scheelde). Kan iemand mij/ons verlossen? Wij denken en weten dat de oplosing heel simpel zal zijn... maar goed, voor ons blijkbaar niet.

Ander probleem: Ik sluit het project af en open het weer, heeft ie alle titels weggehaald; dwz: alleen zwarte achtergronden staan in de bin. Zodra je de titel dan opent, komt de tekst weer tevoorschijn en als je dan afsluit, staat de tekst weer in de bin.

Jongens wat doe ik toch fout met Menu Title? Herkent iemand iets en kan die ons helpen? Heel graag...

Penelope

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19

PegOpDeWeg

eej wasup?

hmm...

Ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat het fout kan gaan. Ik zelf heb hier nog geen last van gehad. Ondertitels, aftitelingen, tekst over scherm. Ook met de standaard "CNN" achtige templates heb ik er geen last van.

Je moet wel zorgen dat het titel fx track altijd boven de videotrack staat. Zowiezo is elke track boven de andere altijd de "overlay".

Dan moet je ook nog netjes je titles saven (dat gaat niet automagisch met het opslaan van je project. Dus kan het zijn dat de tekst verdwijnt na sluiten project.

Wat betreft het titel probleem in de bin. Kan het zijn dat de tekst niet meteen begint maar eerst blank is met eerste frame. Dan kan het me voorstellen dat in de "preview" van de bin het beeldje zwart is. Eerlijk gezegt is het mij dit nooit opgevallen. Maar ja.. ik sleur en pleur altijd. dus let ik er zowie zo nooit op. Je moet ook je items goed labelen ;)

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de reactie. Op zich heb ik ook geen probleem met aftiteling, scrolls en teksten met zwarte achtergrond. Wat me dus niet standaard lukt is een stilstaande tekst op een bewegend beeld. Dus met een transparante achtergrond. Lukt jou dat wel?
Misschien had je dit al begrepen en moet ik nog even verder sleutelen. Anders hoor ik het wel.
Bedankt, nogmaals,

Penelope

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 13:03

XXfrankieXX

Who, me?

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds gisteren. Eerst zag ik titels gewoon staan in de bin, en een previeuw in de timeline. Maar nu zijn die bij 90 % van de titels (het begon gisteren bij 20 %), zwart. Ook bij het afspelen geven de titles een zwart (en dus niet zwart transparant) beeld, over het gewone beeld heen, dus met effecten zie ik een zwart vlak over het scherm bewegen. Het licht waarschijnlijk aan een instelling, anders verschijnt dit probleem ineens, maar ik weet niet wat er is veranderd (aangezien mijn vader de film aan het monteren is)
Ik hoop dat er iemand is met een oplossing, er zit namelijk erg veel tijd in deze titels.