Toon posts:

een router voor een usb modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mxstream adsl. Helaas is dit wel een usb modem. Ik wou nu weten of je voor zo'n aansluiting ook een router kan maken. Heb namenlijk een oude pc die ik als internet server wil laten draaien

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Modem aansluiten op oude pc, en routing software draaien op die pc. Als je geen usb poorten hebt op die pc, moet je een uitbreidingskaartje kopen.

Verwijderd

dat had jezelf ook wel kunne verzinne denk ik.
Een oud systeempje neerzetten is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan een usb router? als die uberhaupt wel bestaan.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Aspje schreef op 03 September 2003 @ 12:28:
Modem aansluiten op oude pc, en routing software draaien op die pc. Als je geen usb poorten hebt op die pc, moet je een uitbreidingskaartje kopen.
mits die oude pc een pentium minstens is, anders gaat zo'n kaartje ook niet werken ;)

Overigens kan je ook een router met ingebouwde modem kopen ;)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 10:55
die bestaan. de vigor 2200 usb. Zou je via google moeten kunnen vinden. http://www.draytek.com.tw

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT! :)

Dergelijke vragen over routers etc. horen thuis in Network Troubleshooting. Sterker nog; er bestaat daar een aparte FAQ Hoe deel ik Internet ? :Y)

Maar aangezien het antwoord zo wel is gegeven, lijkt me dat je er zelf zo wel uitkomt en is verplaatsen niet nodig? ;)

Je opties zijn dus of router software gebruiken (de ingebouwde NAT van Windows XP of bijv. WinRoute, maar over de softwarematige oplossingen zijn naast die FAQ in Software Algemeen al vele topics te vinden in de search), of een nieuwe hardware router kopen: zoals ook is te vinden via [search=mxstream usb router]. Dat levert al vele tips op zoals ADSL USB router (hub?) en daarom is eerst zoeken en dan vragen toch wel een handige nodige volgorde op GoT :)
Zie ook dit

Ik gok dat je om een softwarematige oplossing vraagt, dus laat ik je topic hier wel staan (kan je het tenminste makkelijk terugvinden :P ), maar zoals gezegd: volgens mij kom je er zo al heel goed uit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1