Toon posts:

Target voedingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een Target voeding van 400watt gekocht bij einstein.
Link: http://www.eynstein.nl/a/2514.html
Nu wilde ik vragen of iemand ervaringen heeft met dit merk/soort voedingen. Hoop dat het geen miskoop is en dat die bij de meesten naar behoren werkt. Heb zelf absoluut niet veel verstand van voedingen en krijg hem vandaag thuis gestuurd. Eergisteren besteld;). Heb al de search gebruikt maar dat leverde niet echt veel resultaten op.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wellicht dat je hier gebruikerservaringen kan vinden: Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

Aan de prijs te zien is het geen budget voeding, maar topkwaliteit zal het ook niet zijn. Ik zou zeggen: ga 'm zelf maar testen als je 'm binnen hebt: dus checken of de voltages in orde zijn. Kijk daarbij specifiek naar de 3.3/5/12 voltslijnen. Er mag maximaal 5% afwijking zijn als je systeem volledig belast is. Om goed te stress testen kan je bijvoorbeeld de burn-in wizard van Sisoft Sandra gebruiken, of 3dMark2003/2001. :)

Veel succes ermee, en post je bevindingen in het bovengenoemde topic! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tweeke op 03-09-2003 12:32 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FF een tip: voortaan EERST nagaan of iets een goede voeding is, daarna pas kopen :z

Bij Target zegt de merknaam hoegenaamd niets over de kwaliteit- Target koopt namelijk restpartijen op van andere merken en relablet die naar 'Target'. Als dat een goede partij was kun je eigenlijk een Enlight hebben, maar het kan net zo goed Wokkietikkie (tm) zijn :P

Het klinkt obscuur, maar de beste maat van kwaliteit in een voeding is gewicht. Als je voeding loeizwaar is, is het waarschijnlijk een goede. Dat komt doordat de dingen die een goede voeding beter maken- grotere elco's en heatsinks- nogal wat wegen.

Kijk eens door de ventilatieopeningen naar binnen. Hoe groot is de heatsink? Ik heb hier een Target liggen die tot het ergste soort behoort- de 'heatsink' is niets meer dan een 8 cm lange en 2mm brede gekartelde plaat van 4cm hoog :X
Daarentegen ligt er een AOpen naast waar je door alle vertakkingen van de heatsink nauwelijks iets anders kunt zien in de voedingbehuizing (behalve een paar monstergrote elco's). De AOpen voeding weegt makkelijk het drievoudige (!) van mijn Target, maar beiden zijn op 250W gerate.

* dion_b weet wel welke in een redelijk systeem komt te hangen :z

Moraal van dit verhaal is dus NIET dat Target per se slecht is (ik heb zelf ook betere Target voedingen voorbij zien komen), maar dat je het dus niet kunt weten op basis van die naam en dus zelf moet uitzoeken.

Andere typische manier om slechte voedingen te herkennen: de 12V lijn is te hoog. Dat komt doordat ze compenseren bij te lage 5V door alle lijnen op te schroeven. 12V boven de 12.5V is niet dramatisch, maar wel een teken dat je voeding echt op vol vermogen zit...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar nog 'n vraagje:
Bedoel je ook dat je eerst moet meten of de spanningen 'n beetje kloppen voor meteen op het mobo aan te gaan sluiten?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

dion_b
Even een opmerking

Merken als Enlight en Aopen maken zelf ook geen voedingen.

Aopen maakt gebruik van door Fortron Source geproduceerde voedingen (net zoals Zalman en nog een groot aantal anderen)

Enlight koopt zijn voedingen in bij Sirtec (net zoals bv. Chieftec)

Target zou een van beide kunnen zijn maar ook een ander crappy merk ;)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Enlight heb ik thuis een 300watt van en werkt perfect, geloof dat dat ook geen dure was aangezien ik de kast gratis kreeg bij het kopen van mijn pc. Omdat 300watt tegenwoordig niet genoeg of nog maar net genoeg zal zijn voor een MSI KT600 met barton cpu en een vol kastje (2harddisk, brander, dvd, 3usb's in gebruik etc). Anders had ik die nog wel gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 13:10 ]

• smvs
  • Niet online
Deze Target voedingen zijn gewoon goed te noemen naar mijn ervaring. Ik lever al een half jaar ofzo alles uit met 350 en 400 watt Target voedingen en ik heb er nog niet één retour gehad. Dat zegt wel wat.

Ze hebben wel een leuke marge trouwens bij Eynstein, want die 400 watters zijn bij Target 17 euro exclusief b.t.w. inkoop.

Wat trouwens ook wel lachen is, bij Target hebben ze CWT voedingen. Antec Truepower = CWT. Exact dezelfde types hebben ze als Antec levert. Scheelt soms wel een paar tientjes. Voor hetzelfde apparaat en dezelfde garantietermijn..

[ Voor 28% gewijzigd door smvs op 03-09-2003 13:44 ]

Verwijderd

Ik dacht dat AOpen voedingen in het echt Powerman voedingen waren... wat is het nu :?

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 13:45:
Ik dacht dat AOpen voedingen in het echt Powerman voedingen waren... wat is het nu :?
aopen = fortron source (of wat er tegenwoordig op staat: fsp group)

edit:
hmm dit schijnt te staan voor 'fortron/sparkle/powerman'

[ Voor 25% gewijzigd door smvs op 03-09-2003 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat eyenstein 1 maand garantie gaf. Lijkt me wel erg weinig of niet? Zag het pas later ergens klein staan maar dat zegt toch ook wel wat over de houdbaarheid of klopt dit niet?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 13:45:
Powerman is ook gewoon Fortron Source.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij om of het werk en dat ie 'n acceptabel geluidsniveau heeft en geen vliegtuig is die na 1 maand weer kapot is.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
met het merk target heb ik geen problemen mee gehad.
ik heb een 300 watt voeding van target bij Eynstein besteld en die was dead on arrival.
Toen heb ik weer mijn oude target van 235 watt erin gestopt en die trekt het ook nog.
voor specs kijk je maar bij m'n sig :)

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 21:20:
Het gaat er mij om of het werk en dat ie 'n acceptabel geluidsniveau heeft en geen vliegtuig is die na 1 maand weer kapot is.
geluidsniveau is hartstikke oke van die dingen. en ik heb er nog geenéén stuk zien gaan. behalve 1 doa maar dat mag.

by the way, ecl verkoopt ze ook. de 350 watt versie. en dan zit er ook gewoon nog een target sticker op. voor 1 euro meer dan target zelf geloof ik. best debiel.

[ Voor 20% gewijzigd door smvs op 04-09-2003 00:18 ]

Verwijderd

ja het is een super goed bedrijf ik bestel alles altijd rechtstreeks via target ( www.targetweb.nl) en nooit problemen mee gehad een bedpaar er 30% of meer mee!!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 00:19:
ja het is een super goed bedrijf ik bestel alles altijd rechtstreeks via target ( www.targetweb.nl) en nooit problemen mee gehad een bedpaar er 30% of meer mee!!!!!
bestel is een target muis. Die dingen doen het 2 dagen.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

beetje offtopic maar wel target:
Mijn eerste PC komt bij target vandaan en de PSU die daar in zat is inmiddels wel overleden verklaard. PC wou niet meer booten en met andere PSU wel. Spanningen waren los gemeten nog wel goed. Maar das dus 6,5 jaar. Ik heb hier ook nog een setje speakers van target staan, inmiddels 7 jaar oud (hoorden bij zelfde PC) en die doen het ook steeds goed (net als de rest van de PC excl. monitor, die is ook dood maar geen target).

edit:
Volgens mij wordt een soortgelijk model speakers nog steeds verkocht. Dus met de duurzaamheid van target is volgens mij niks mis.

edit2:
Ik heb idd ook een target muis gehad. De eerste heeft het een jaar volgehouden. toen moest ik een stukje van het snoer afknippen omdat daar een breuk inzat. Dat heb ik een jaar later weer moeten doen. etc... resultaat is dat ie nu een beetje een kort staartje heeft maar hij doet 't nog wel...

[ Voor 31% gewijzigd door NBK op 04-09-2003 00:39 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

dion_b schreef op 03 September 2003 @ 12:43:

[knip]

Het klinkt obscuur, maar de beste maat van kwaliteit in een voeding is gewicht. Als je voeding loeizwaar is, is het waarschijnlijk een goede. Dat komt doordat de dingen die een goede voeding beter maken- grotere elco's en heatsinks- nogal wat wegen.

Kijk eens door de ventilatieopeningen naar binnen. Hoe groot is de heatsink? Ik heb hier een Target liggen die tot het ergste soort behoort- de 'heatsink' is niets meer dan een 8 cm lange en 2mm brede gekartelde plaat van 4cm hoog :X
Daarentegen ligt er een AOpen naast waar je door alle vertakkingen van de heatsink nauwelijks iets anders kunt zien in de voedingbehuizing (behalve een paar monstergrote elco's). De AOpen voeding weegt makkelijk het drievoudige (!) van mijn Target, maar beiden zijn op 250W gerate.

* dion_b weet wel welke in een redelijk systeem komt te hangen :z

[knip]
:X ik geloof dat hij het over een voeding heeft die hij van mij gehad heeft. Ik was er wel tevreden mee, maar ik heb hem weggedaan omdat ik de ventilator gesloopt had.

En een verhaal over de verhouding gewicht/kwaliteit: nieuws: PSU kwaliteitsbeoordeling op basis van gewicht

[ Voor 18% gewijzigd door Resistor op 04-09-2003 09:40 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 00:19:
nou supergoed bedrijf... laten we het er op houden dat met sommige van hun producten niks mis is. met het bedrijf is vrij veel mis naar mijn mening.

voorbeeldje: had laatst een grote bestelling bij ze gedaan. waren ze 1 artikel vergeten af te sturen. (ik had nog tot 2 keer toe de lijst doorlopen met die target knakker omdat ik al wist hoe het zou gaan, en idd ik had gelijk, er miste wat)
goed, ik bel ze dus op en zeg van oke ik vind het niet erg dat het wat langer duurt, je mag het alsnog afsturen. 'ja meneer dan komen er nog eens order en verzendkosten bovenop.' yeah right, door hun fout moet ik bruut bijbetalen? enfin, pas toen ik ging dreigen met dat het de relatie bruut verziekte etc konden de orderkosten er af (gast ging tot 2 keer toe met zijn baas overleggen) maar de verzendkosten moest ik zelf dokken. ik vind het echt een heel debiele gang van zaken. mijn tip: bestel bij target alleen dingen die niet stuk kunnen gaan want hun rma is ook ruk. (kasten enzo)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb dus hiero ook een 6,5 jaar oude at target voeding staan.

Deze heeft nog netjes 12.10v aan, intgenstelling met mijn andere oude voedings met 11.88 12v lijn, gelukkig is deze overleden :'( .

Ik denk toch in het centrale voeding topic te melden zodat alles in een mooi topic krijgt en zodoende makkelijker op te zoeken is.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Mijn laatste Target voeding is ontploft. :X

Niet eens een bijzondere opstelling ofzo, gewoon een standaard PCtje.
Target is gewoon een budget merk wat je gewoon niet teveel moet belasten.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1