Toon posts:

Help !!! ArcServe IT 6.6 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers....
Vandaag presenteer ik u een nieuw probleem.

Ditmaal heeft het te maken (zoals de topic al vermeld) met ARCSERVEIT 6.6 for Netware...

Ik kan helaas geen backups maken. De Device Manager vanuit ArcServe Manager ziet geen devices, op mijn console Message Screen scherm (op de server dus) krijg ik de melding:

Please Mount one of the following media in Device Group ArcServe:

Media Name, Serial #, Media Pool, Seq

Hierna krijg ik de mooie melding
E0015 : Backup failed !!!

Ik kom er helaas niet meer uit, dus als iemand een leuke oplossing heeft, hoor ik het graag.....

Alvast bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 12:44 schreef Kosheen het volgende:
Beste Tweakers....
Vandaag presenteer ik u een nieuw probleem.

Ditmaal heeft het te maken (zoals de topic al vermeld) met ARCSERVEIT 6.6 for Netware...

Ik kan helaas geen backups maken. De Device Manager vanuit ArcServe Manager ziet geen devices, op mijn console Message Screen scherm (op de server dus) krijg ik de melding:

Please Mount one of the following media in Device Group ArcServe:

Media Name, Serial #, Media Pool, Seq

Hierna krijg ik de mooie melding
E0015 : Backup failed !!!

Ik kom er helaas niet meer uit, dus als iemand een leuke oplossing heeft, hoor ik het graag.....

Alvast bedankt...

ps: Ik heb ook al Service Pack 4 for AC IT 6.6 geinstalleerd...

Verwijderd

wat voor tapeunit hangt er aan je server?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 13:01 schreef vega het volgende:
wat voor tapeunit hangt er aan je server?
Server : Compaq 5500
Tape Unit : Compaq 12/24 Gb DAT

De Schijven hangen aan een Smart Array
en de Tape unit hangt aan de (tweede) interne SCSI bus.

Verwijderd

worden in de startup.ncf de cpqscsi.ham drivers wel goed geladen of andere scsi drivers

Verwijderd

Welke netware versie heb je?

Ik heb met die versie ism. netware 5.1 ook een probleem nl. dat ie tijdens de backup een tape write error geeft. Probleem ligt nu bij CA in Amerika.

Ik heb ooit een oplossing gekregen voor het prbleem wat jij nu hebt voor een instelling in een cfg file van Arcserve voor die Compaq Drive. Ik kan alleen die oplossing niet meer vinden. Zou je Compaq even moeten bellen, want daar kwam de oplossing vandaan.

Suc7

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 13:08 schreef vega het volgende:
worden in de startup.ncf de cpqscsi.ham drivers wel goed geladen of andere scsi drivers
CPQSCSI.HAM wordt geladen....

Het is inderdaad Netware 5.1, die draait op IP, met de SCMD driver.

Mocht je die oplossing van die aanpassing van een cfg file vinden, zou je het mij kunnen mailen ???

Alvast hartelijk bedankt.....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Krijg je bij ASTART6 meldinen ? (probably niet, want als bep. ASPI drivers nie geladen worden en hij ziet geen deviec stoptie...)
- Doettie dit bij ALLE tapes of ook bij lege?
- Kun je wil tapes inlezen.

Op de een of andere manier lijkt het ook een beetje een tape probleem ...
Domme vraag ... AS al compleet down gehad (elke NLM die er ook maar _IETS_ mee te maken heeft ontladen.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

1 ding is mij niet duidelijk

Ziet 'ie je tapes niet, wil 'ie perse bepaalde tapes. Of kan 'ie je Netware Server niet vinden.

Aan de (fout)melding te zien heeft Arcserve het over tapes.
Please Mount one of the following Media in Device Group ArcServe: Media Name, Serial #, Media Pool, Seq
Als dat zo is, raad ik je het volgende aan: Modify je Job, Backup (menu), Options, Backup media. Speel hier een beetje mee.

Ik heb het idee dat deze Job al eerder heeft gelopen, en nu de tapes wil gebruiken waar 'ie het laatst naar geschreven heeft. (1st backup medium/additional medium, {kan zijn dat de termen niet kloppen, geen zin meer om te lopen})

Ik merk het Dinsdag wel.

Verwijderd

Okeej, Arcserve IT zuigt Big time .. ik ken het gelazer, ben er ook lang mee bezig geweest op een NW 5.1. Server.

Okeej, zorg ervoor dat naast de Scsi Drivers ook NWaspi.nlm geladen is..Geen NWtape want arcserve heeft die ingebouwd, Ook zijn ze inmiddels al bij servicepack 4. Ook niet geheel onverstandig om die te benaderen.

Het device Management tabblad heb ik gefixt op een of andere manier, maar ik ben dat weer vergeten :? Ik denk dat dit het weas: Zorg ervoor dat je in Novell Client het default Protocol IPX pakt.. aangezien Arcserve hier standaard vanuit gaat.. Hopelijk heb je er iets aan ... Tja, Arcserve werkte bij altijd...sloeg toen ineens rot en ben er toen 4 dagen mee bezig geweest. Was niet leuk

Groetjes,
Robbin

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar ben ik weer. Ben vandaag weer eens aan het spelen geweest. Nog steeds niet uitgekomen.

Ik zal alles nog effe een keer op een rijtje zetten. Kan me voorstellen dat het vaag begint te worden.

TESTOPSTELLING :

De hardware:
Compaq Proliant 5500 Server
Compaq 12/24 DAT Tape Drive
HDs zitten aan een Smart Array Controller
DAT drive zit op de tweede INTERNE scsi bus.

Software :
Novell Netware 5.1 met sp2. (sp4 voor nw5.1 heb ik nog niet kunnen vinden).
Het draait allemaal op Pure IP.
(ik heb de CMD, SCMD, IPX etc.. weggelaten, het gaat in deze testopstelling om een omgeving van Netware op pure IP)

Nu probeerde ik vandaag BackUp Exec van Veritas en die kwam op een gegeven moment bij het opstarten in zijn Job Manager met de melding : The Device Driver Load was Unsuccesvol.
En dan bedoeld BackUp Exec de device driver voor mijn SCSI host adapter, oftewel de interne Compaq server SCSI aansluiting (ik moet het helaas zonder adaptec kaartje of iets dergelijks doen).

NWPA.NLM is geladen...
CPQSCSI is geladen....

Zijn er nog cruciale dingen die ik vergeeet. Want ik begin er nu een beetje gek van te worden..... please heeelp !!!!
(noooooodkreeeeeeeet !!!)

trouwens. Dat ik met mijn workstations mijn server kan benaderen geloof ik wel. Is niet zo boeiend. ArcSmurf en zijn Device Manager doen me nu ook niet zoveel meer. Als ik maar aan het serverconsole alles kan doen wat ik wil. Dan komt de rest vanzelf wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dudes.... iedereen bedankt voor de info...

Ik heb service pack 4 idd geinstalleerd en de NWTAPE.CDM laten unloaden voordat Veritas Backup Exec wordt gestart.

Arcserve is ook helemaal goedgekomen....

Thanks allemaal.....
Pagina: 1