Toon posts:

Bureau met uitschaafbaar TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Afgelopen jaar heb ik op TV een keer gezien dat ze een tafel hadden van waaruit een platte tv omhoog geschoven werd. Nu lijkt het me erg mooi voor in de huiskamer een bureau te maken waarbij mijn toekomstige TFT-schermvan de PC mooi in het bureau blad kan verdwijnen. Liefst electronisch natuurlijk. Er waarbij vervolgens een plakje automatisch het gat weer dicht. Dus dat je bureau weer leeg is.
Ik heb al wat zitten brainstormen, ketting met tandwielen?? of iets wat de boel omhoog drukt...??? soort scharnier mechanisme zoals bij autoruit.....
Ik heb nog niet wat kunnen vinden waar ik wat mee kan.
Heeft iemand ideen?? liefst tuurlijk zo eenvoudig mogelijk. Moet ook wel tegen wat gewicht kunnen. Eventueel monitor tegen plak maken die dan omhoog komt. Of ander gewoon de monitor laten stan op een plank die dan naar onder/boven gaat.

alvast harstikke bedankt.
ben benieuwd naar de reacties.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Een uitschuifbaar bureaublad, waarbij met het uitschuiven van het blad de TFT achter het bureau vandaan omhoog schuift. Zoeits??

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
Dat er een uitsparing zit (rechthoek aan de achter kan van je bureau-blad) dat afgedekt is door een plankje. Dat plankje schuift weg en de tft-monitor komt er door omhoog.
Als hij verborgen is staat deze als het ware dus onder het bureau blad.
Het punt waar het omzal gaan is het mechanisme om de monitor omhoog/omlaag te bewegen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft helemaal niks met Overige Hardware te maken. Immers, het gaat niet over PC-related hardware. Eigenlijk hoort zoiets meer in Stuffis Generalis, maar aangezien je daar met jouw vers geregistreerde userid nog niet binnen kan (zie de FAQ van Lieve Adjes voor meer info), gaat dit topic dicht. Probeer het eens op een of ander doe-het-zelf forumpje oid ;)

Dit topic is gesloten.