Toon posts:

Golden Orb Tips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vanavond een Golden Orb Koeler voor mijn Pentium 3 op een socket370(Fcpga). Heeft iemand nog wat tips voor het bevestigen van deze koeler, want ik heb nog nooit een koeler op een cpu geplaatst. En heb ik nog speciale spullen nodig??

Verwijderd

Ja, kijkt uit dat je de core niet afbreekt als je hem arop draait... Dus kracht zetten maar ook weer niet teveel, want daar kan je je proc. mee slopen...

En een beetje koelpasta ertussen doet wonderen.

Verwijderd

Ik heb eens iets gehoord over koelpasta, schijnt de warmte beter te geleiden van je cpu naar de koeler. suc6 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik mijn mobo uit mijn kast halen?? En kan ik mijn cpu gewoon laten zitten??

Verwijderd

Men opent den kast
Men legt hem op zijner zijkant (hoeft niet maar is makkerlijker :))
Dan kun je het ouwe koelertje/koelblok eraf halen, en de nieuwe bevestigen
En niet te hard drukken zoals eerder gezegd, anders kan het wel eens ;( worden :)
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat je bij een golden orb geen koelpasta nodig hebt??

Verwijderd

Bij elke cpu heb je koelpasta nodig (zeker als je wilt overklokken). Bij de meeste koelers zit tegenwoordig een soort kauwgomlaagje erop, dat als koelpasta dient.

Plak je heatsink erop, kijk even in windows of hij werkt :)
Dan trek je je fan er even uit voor een halve minuut-minuut, dan wordt die kauwgom gruwelijk heet en smelt goed op je core.

Verwijderd

waarschijnlijk krijg je ook een zakje met wat zilvere pasta erbij.

Advies : knal dat er ook tussen :)
SILVER RULEZ.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gebruik ik die zooi?? Dat koelspul?? Moet ik nog ergens voor uit kijken??s

Verwijderd

JA!!
Zit er niet met je vette vingers aan want vet isoleert. Net een goede methode van ijdod geleerd: Doe wat koelpasta onderop je koeler en smeer dat uit met de zijkant van een (schone!) creditcard o.i.d.
Hoe dunner hoe beter.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Bij een Golden Orb zot er al hele goede koelpasta op, nog niet zo goed als artic silver, maar goed genoeg en het kost geen extra 49 ballen voor een klein k*ttubetje.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
gebruik HEEEEL weinig pasta !

Have a wheelie good weekend!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
En niet aan je vingers likken :9 daarna, want dat spul schijnt vet giftig te zijn.
Pagina: 1