Alvorens ik begin, is wel zo eerlijk als ik een goeie vriend van mij ook wat credit geef, hij heeft me behoorlijk geholpen met het zaagwerk
Hij staat ook op alle foto's
Ik heb de foto's gemaakt namelijk ..
In principe is het vrij simpel mensen ..
wat ik heb gedaan is:
1) naar de Hornbach (of Gamma
een paar platen MDF halen, dit materiaal is namelijk makkelijk schuin af te zagen met een handzaag, ook is het makkelijk te verven. (stuk van 2 x 2 meter bijv.
Ik heb daar ook een balk hout gehaald, die hebben zij voor mij in gelijke stukken van 70cm (3x) gezaagd.
2) Zorg dat je eerst alle stukken op maat gaat zagen, ik heb uiteraard de maat van mijn TV gebruikt. dit hangt natuurlijk sterk af welke tv je hebt ..
De bovenste en onderste plank zijn beiden gelijk qua afmeting, de middelste plank is anders, daar kom ik zo bij. (punt 7)
2a) Bevestig aan de 3 balken op gelijke hoogte 3 houtjes, dit is voor de middelste plank die hierop komt te liggen. Deze plank ligt dus helemaal vrij, maar je zal verderop zien dat hij zo stabiel als een huis ligt.
3) Zodra je alles gezaagd hebt, ga je het verven, ik heb spuitbussen gebruikt, maar dat raad ik af, omdat het zeer oneconomisch is. Het spul vervliegt binnen no time.
EERST een primer eroverheen, voordat je gaat lakken. (anders hecht de lak niet
)
----als alles droog is----
4) pak de onderste plank, en gebruik 3 spijkers per balk om deze te bevestigen. ( je hebt er dus 9 nodig voor de onderste plank. Ik had spijkers van +/- 8cm lang.
5) Zoals je op foto6 ziet, moet je (in het geval als je een surround set hebt) de centerspeaker bevestigen aan de 2 plankjes die onder de bovenplank hangen.
NB: dit plaatje is niet compleet, want er hoort nog een liggend plankje aan.
6) bevestig vervolgens de bovenste plank aan de 3 balk ala punt 4.
7)Goed, nu komt de middelste plank. Dit vergt wat aandacht, omdat je deze plank wat anders moet zagen.
Daarom heb ik hieronder maar een tekeningetje gemaakt ..

De rode blokjes betekenen niks anders dan de "steuntjes" die je bij punt 2a op gelijke hoogte al hebt bevestigd aan de 3 "pilaren"
uiteraard komt de plank EROP te liggen
Ik heb dan nog aan de achterste "pilaar" een kabelsleuf gefreesd (schrijf je dat zo??) waar mijn kabels door weglopen. Dit is echter wel een kutklus, dus ik weet niet of je dit zelf ook wil doen.
9)Ik heb bij Stuut & Bruin 2 Neon buisjes gehaald, de kleinste maat (12cm), deze zijn 12volt. Met een 220 gelijkspanning adapter, heb ik dat omgezet. Ik wil er eigenlijk nog een Aan/uit knopje opmaken, maar dat is voor later.
9a)De bevestiging van de neon buisjes is vrij makkelijk, ik heb met een nietmachine (zo'n ding waar je net geen wapenvergunning voor nodig hebt
) de buisjes vast geschoten, dat gaat vrij makkelijk, want aan de uiteinden van de buisjes zit een rubberen dopje wat wel wat kan hebben.
Goed dit was het, ik hoop jullie op creatieve gedachten gebracht te hebben
Hieronder de pics:

MATERIALEN Benodigd:
1 plank MDF (afmeting hangt af van grootte TV) ->
de steuntjes voor de middelste plank heb ik gemaakt van het MDF wat ik over had.
1 pot Primer
1 pot Lak
Doosje spijkers (a 8cm lengte)
1 grote balk, materiaalsoort maakt niet veel uit, het gaat om de dichtheid ervan, ik heb de afmeting 4cm bij 9cm gebruikt geloof ik)
1 blauw neon buisje (incl. bekabeling en stroomschema, dit zit er allemaal al bij)
1 groen neon buisje (" ")
1 220v gelijkspanning adapter
Totale kosten ---------------------------------------------------------------- +/- 80,00 euro,
daarbij moet gezegd worden dat 30 euro daarvan besteed was aan het Neon
Veel succes!!
en ik hoor graag kritiek
(Als het negatief is, dan wel graag opbouwend
In principe is het vrij simpel mensen ..
wat ik heb gedaan is:
1) naar de Hornbach (of Gamma
Ik heb daar ook een balk hout gehaald, die hebben zij voor mij in gelijke stukken van 70cm (3x) gezaagd.
2) Zorg dat je eerst alle stukken op maat gaat zagen, ik heb uiteraard de maat van mijn TV gebruikt. dit hangt natuurlijk sterk af welke tv je hebt ..
De bovenste en onderste plank zijn beiden gelijk qua afmeting, de middelste plank is anders, daar kom ik zo bij. (punt 7)
2a) Bevestig aan de 3 balken op gelijke hoogte 3 houtjes, dit is voor de middelste plank die hierop komt te liggen. Deze plank ligt dus helemaal vrij, maar je zal verderop zien dat hij zo stabiel als een huis ligt.
3) Zodra je alles gezaagd hebt, ga je het verven, ik heb spuitbussen gebruikt, maar dat raad ik af, omdat het zeer oneconomisch is. Het spul vervliegt binnen no time.
EERST een primer eroverheen, voordat je gaat lakken. (anders hecht de lak niet
----als alles droog is----
4) pak de onderste plank, en gebruik 3 spijkers per balk om deze te bevestigen. ( je hebt er dus 9 nodig voor de onderste plank. Ik had spijkers van +/- 8cm lang.
5) Zoals je op foto6 ziet, moet je (in het geval als je een surround set hebt) de centerspeaker bevestigen aan de 2 plankjes die onder de bovenplank hangen.
NB: dit plaatje is niet compleet, want er hoort nog een liggend plankje aan.
6) bevestig vervolgens de bovenste plank aan de 3 balk ala punt 4.
7)Goed, nu komt de middelste plank. Dit vergt wat aandacht, omdat je deze plank wat anders moet zagen.
Daarom heb ik hieronder maar een tekeningetje gemaakt ..

De rode blokjes betekenen niks anders dan de "steuntjes" die je bij punt 2a op gelijke hoogte al hebt bevestigd aan de 3 "pilaren"
uiteraard komt de plank EROP te liggen
9)Ik heb bij Stuut & Bruin 2 Neon buisjes gehaald, de kleinste maat (12cm), deze zijn 12volt. Met een 220 gelijkspanning adapter, heb ik dat omgezet. Ik wil er eigenlijk nog een Aan/uit knopje opmaken, maar dat is voor later.
9a)De bevestiging van de neon buisjes is vrij makkelijk, ik heb met een nietmachine (zo'n ding waar je net geen wapenvergunning voor nodig hebt
Goed dit was het, ik hoop jullie op creatieve gedachten gebracht te hebben
Hieronder de pics:

MATERIALEN Benodigd:
1 plank MDF (afmeting hangt af van grootte TV) ->
de steuntjes voor de middelste plank heb ik gemaakt van het MDF wat ik over had.
1 pot Primer
1 pot Lak
Doosje spijkers (a 8cm lengte)
1 grote balk, materiaalsoort maakt niet veel uit, het gaat om de dichtheid ervan, ik heb de afmeting 4cm bij 9cm gebruikt geloof ik)
1 blauw neon buisje (incl. bekabeling en stroomschema, dit zit er allemaal al bij)
1 groen neon buisje (" ")
1 220v gelijkspanning adapter
Totale kosten ---------------------------------------------------------------- +/- 80,00 euro,
daarbij moet gezegd worden dat 30 euro daarvan besteed was aan het Neon
Veel succes!!
en ik hoor graag kritiek
(Als het negatief is, dan wel graag opbouwend
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 10:43 ]